Két rövid hír a Formula1 világából
Pirelli vs. FIA vs. Michelin
Bár több hír is napvilágot látott már arra vonatkozóan, hogy a gumiháború a szerződés aláírásával a Pirelli javára eldőlt, ennek ellenére hivatalosan még mindig senki sem erősítette meg sem a FIA, sem a FOM, sem a FOTA részéről. Sőt Jean Todt FIA elnök a napokban határozottan cáfolta, hogy eldőlt volna a küzdelem, a francia szakember a pályázatok elbírálását két héten belül ígéri, és kijelentette, hogy a csapatok szövetségének ajánlását ugyan figyelembe veszik a döntésnél, de számukra az nem lesz kötelező érvényű. Egyes források a halogatást azzal hozzák összefüggésbe, hogy a Michelin új, az eddigieknél kedvezőbb ajánlattal állt elő.
A két nagy esélyes gumiszállító között mint az ismert, az árban van a legnagyobb különbség.
A Pirelli csapatonként 1 millió dollárt kért évente a gumikért, és ezért az összegért nagyobb mennyiségű gumi beszállítását ígérte, mint riválisa.
A Michelin évente 3 millió dollárt szeretne kapni, és ingyen reklámfelületeket a nagydíjakon. A megbízhatóság miatt a csapatok szövetsége először még a franciák mellett érvelt, végül mégis a „piszkos anyagiak” döntöttek, és az olaszok mellé álltak. A gumi huzavona nem kedvez sem a leendő gumiszállítónak, sem a csapatoknak, mivel a 2011-es évre a fejlesztést nem tudják elkezdeni.
Még maga Berni Ecclestone is gyors megoldást sürget, ami érthető, hiszen a FOM anyagilag is érdekelt az együttműködésben.
Az olasz gumigyár tehát nagy eséllyel várhatja a döntést, de nem lehet teljesen nyugodt, mert a kósza híreket és pletykákat gyakran cáfolja a Formula-1 világa.
Egy tengeralattjáró döntötte el a Koreai Nagydíj sorsát
Úgy tűnik, a Koreai GP valóban veszélybe került.
Míg pár hete a pálya készültségének komoly lemaradása miatt kongatták a vészharangot, most sokkal komolyabb indok merült fel a nagydíj törlésével kapcsolatban.
Ez az ok pedig sajnos külpolitikai vonatkozású. Dél-Korea azzal vádolja északi szomszédját, hogy idén márciusban tengeralattjáróval elsüllyesztett egy dél-koreai korvettet a sárga tengeren.
A szöuli vizsgálat mostanra megállapította, hogy az ügyben egyértelmű Észak-Korea felelőssége. Az eset pattanásig feszítette az egyébként sem felhőtlen viszonyt a két ország között. Észak-Korea megszakított Szöullal minden kapcsolatot, és riadókészültségbe helyezte hadseregét. Egyes források szerint a hadiállapot közeli helyzet miatt leállt a jeongami pálya építése, és Bernie Ecclestone is kijelentette, hogy amennyiben rövidesen nem enyhül a helyzet, úgy törölni fogják az október 24.-ére kiírt futamot a versenynaptárból.
A Dél-Koreai GP jól illeszkedett A FOM vezér azon koncepciójába, - a csapatok heves tiltakozását kiváltva - miszerint a világbajnoki futamokat 22, vagy akár 25 futamra bővítsék évente. A fehér lovag számára azért is fontos, az új helyszínek megjelenése a száguldó cirkusz versenysorozatában, mert jelentősen magasabb jogdíjakat sikerült kicsikarni a megállapodásokkor, mint amennyit a hagyományos európai helyszínek fizetnek.
Ráadásul a z új pályák megjelenése jelentősen erősíti Ecclestone tárgyalási pozícióit az európai szervezőkkel folytatott és a későbbiekben lefolytatandó tárgyalások során.
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória