2010. aug 30.

Mark Webber - A Red Bullnak hamarosan nehéz döntéssel kell szembenéznie

írta: FormaNet
Mark Webber - A Red Bullnak hamarosan nehéz döntéssel kell szembenéznie

A száguldó cirkusz mezőnye a szezon utolsó harmadába ért, így a Red Bullnál és a McLarenél is eljött az idő, hogy mérlegre tegyék az eddigi eredményeket, és felkészüljenek a végjátékra.

A tegnapi Belga Nagydíj után Webber a világbajnoki tabellán – ha csak három ponttal is – visszacsúszott a második helyre, Lewis Hamilton mögé. Csapattársa, Sebastian Vettel 28 ponttal van lemaradva, ami több mint egy futamgyőzelemért járó pontszám. Webber - arra a kérdésre, hogy ki mögé áll a csapat ezek után - elmondta, hogy talán még korai lenne egyértelmű választ adni, miként folytatják a versenyzést, de ha a csapat éhes a győzelemre, rövidesen dönteni kell arról, hogy kollégájával miként viszonyuljanak egymáshoz a pályán.

Vettel balszerencsés sorozata a Belga Nagydíjon is folytatódott, és magával rántotta Jenson Buttont is, aki szintén versenyben van a világbajnoki címért. Az esetről Vettel a verseny után egyértelműen úgy nyilatkozott, hogy a baleset az ő hibájából történt.
 
A Vörös Bikák csapatfőnöke, Christian Horner kicsit másképpen látja a csapat, és a pilóták hátra levő lehetőségeit, mint az ausztrál. Horner úgy gondolja, messze van még a vége, a hátralévő versenyeken összesen 150 pontot lehet gyűjteni pilótánként, így egyelőre korai arról beszélni, hogy ki kit támogasson a csapaton belül. 
A szakember erről így nyilatkozott: „ Az első két fiú (Hamilton és Webber) most egy kicsit elhúzott az élbolytól, mivel a másik három esélyes pilóta nem tudott pontot szerezni. Én továbbra is azt hiszem, korai még abban a kérdésben dönteni, hogy kit támogassunk a másikkal szemben, mert jelenleg még mind az öten versenyben vannak a bajnoki címért. Az új pontozási rendszer miatt a különbség megtévesztő lehet, mert a különbség nagynak tűnhet, de egy jól sikerült, vagy elrontott verseny jelentősen csökkentheti azt. Még 150 pontot lehet szerezni, így az említett támogatásról korai beszélni.”
 
 
A Webber által elmondottakra a szakember kitérő választ adott. Szerinte az ausztrál egy realista sportoló, aki nagyon jól tud számolni, és azt is tudja, hogy a jelenlegi helyzet nagyon gyorsan megváltozhat. Most már az Olasz Nagydíjra készülnek, ha túl vannak a versenyen, többet tudnak majd. A csapatfőnök így folytatta: „Mark jelenleg nagyon jó formában van, karrierje csúcsán, de jelenleg ostobaság lenne Sebastian elől elvenni a lehetőséget”
 
Mint arra minden Formula-1 rajongó emlékezhet, a Török Nagydíjon a két pilóta párharcából Webber jött ki jobban, és a meglehetősen vitatott eset körülményeit vizsgálva, inkább Vettel vétkessége volt egyértelmű. A csapat persze igyekezett gyorsan eltusolni a konfliktust, de érezhetően nem Webbernek adtak igazat. 
Silverstone-ban az új első vezetőszárnyat – miután Vettel összetörte sajátját – elvették az ausztráltól, és a német autójára tették fel. Ekkor Horner olyan nyilatkozatot tett, hogy csupán azért történt ez, mert -bár egyenlően kezelik a pilótákat, és nincs preferált versenyző- Vettel áll előrébb a pontversenyben. Akkor ezt Mark Webber úgy „köszönte” meg a csapatnak, hogy megnyerte a nagydíjat, és a győzelmi ünneplésben annyit mondott a csapatrádión: „Nem is rossz ez, egy második számú pilótától”.
 
Webber most csúcsformában van, és 2002 óta tartó F1-es pályafutása során most először van igazán esélye arra, hogy megszerezze a világbajnoki címet. Így nem csoda, hogy a sok éves rutinnal és kellő agresszivitással  megáldott versenyző azt szeretné, hogy csapata ehhez hozzásegítse.
Az osztrák alakulat azonban valószínűleg nem számított arra, hogy Mark ekkora formában lesz, így valószínűleg emocionálisan is nehéz döntés lehet a vezetőség számára egy német pilótával szemben, az ausztrált támogatni.
 
 
A McLarennél talán még nem ennyire kiélezett a helyzet, hiszen mindkét versenyző kíválóan szerepel az idén, de ettől még egyértelmű, hogy csak egy pilóta kaphatja meg a világbajnoki trófeát.
A csapatsorrendről a Belga Nagydíj után Hamilton azt nyilatkozta, hogy a McLarenen belül a két pilóta teljesen azonos bánásmódban részesül, és a cél a maximális pont megszerzése minden versenyen. Jenson Buttonnak a Vettellel történt baleset miatt ez most nem sikerült, de ezért a csapaton belül nem kerül hátrányba vele szemben.
 
A Red Bull a későbbiekben akárhogyan is határoz, azt mindenképpen úgy kell tennie, hogy a végrehajtásából nehogy a Ferrarihoz hasonló, jogellenes csapatutasítási botrány legyen, mely ügyben egyébkén rövidesen – még a Monzai Nagydíj előtt – ítélet születik.     
 
 
szöveg: FormaNet, Varga Viktória
 
Szólj hozzá

f1 red mark webber hamilton sebastian christian formula 1 lewis vettel bull horner csapatutasítás