Damon Hill szerint nem vár további büntetés a Ferrarira
Ma délután kiderül milyen további szankció vár a Ferrarira a Német Nagydíjon elkövetett szabálysértés miatt.
Mint ismert, az olasz csapat Hockenheimben megszegte a csapatutasítást tiltó Sportszabályzat 39.1 cikkelyét , amikor Felipe Massa egy félreérthetetlen rádióüzenet után átadta vezető helyét csapattársának,Fernando Alonsónak.
A leintést követően a versenyfelügyelők megvizsgálták az esetet, és 100 ezer dolláros büntetést róttak ki a maranellóiakra, majd átadták az ügyet a WMSC-nek.
A Motorsport Világtanács szeptember 8-ra tűzte ki a meghallgatás és a tárgyalás időpontját, melyre többek közt beidézték a két versenyzőt is.
Fernando Alonso és Felipe Massa a hétvégi verseny miatt nem lesz jelen a tárgyaláson, de videokonferencia keretén belül rendelkezésre kell állniuk, hogy szükség esetén válaszoljanak a kérdésekre. Az ügyvédeken kívül, a csapatot Stefano Domenicali csapatfőnök képviseli a mai meghallgatáson.
A lehetséges büntetésről természetesen folyamatosan mennek a találgatások, és annak mértékéről teljesen megoszlanak a vélemények.
Egyesek szerint teljesen elfogadható, ha egy alakulat bizonyos esetekben előtérbe helyezi a csapatérdeket, így a csapatutasítást tiltó szabályzat eltörlése mellett teszik le voksukat. Míg mások további büntetést „követelnek” a Ferrarinak a szabály megsértése, illetve a helycsere kivitelezésének módja miatt.
Többen a Német Nagydíjon megszerzett pontok semmissé nyilvánítására apellálnak, de egyre több azon vélemény is, hogy a csapat megússza további szankciók nélkül az esetet.
Legutóbb éppen Damon Hill szólalt meg az ügyben, és az 1996-os év világbajnoka úgy véli, semmi szükség további büntetésre.
„ A csapatok mindig azt mondják, hogy náluk nincs csapatutasítás, ennek ellenére mindenki sejti, hogy azért a versenyzőikkel közlik az elvárásaikat.
Ez már régóta kényes téma, de eddig még nem változtattak a szabályon, ezzel pedig a sportág nem tesz jót magának, hiszen szükségtelen média botrányok középpontjába kerül.
Azt gondolom a szabályok nem egyértelműek, ezért nem lenne bölcs dolog, ha kemény büntetéssel sújtanák a Ferrarit.”
A WMSC a hírek szerint délután három órakor tárgyalja az ügyet, mindemellett megszülethet a 2011-es versenynaptár tervezete, illetve a mai napon dönthetnek a 13. csapatról, és az új szabályokról is.
szöveg: FormaNet, Varga Viktória