2010. sze 11.

Az ember, aki tovább állt - Barrichello bölcsessége

írta: FormaNet
Az ember, aki tovább állt - Barrichello bölcsessége

A veterán brazil pilóta, Rubens Barrichello eddig háromszor álhatott fel a dobogó legmagasabb fokára Monzában, utoljára tavaly, még a Brawn GP versenyzőjeként. 
 
Idén nem tartozik az esélyesek közé, ennek ellenére a Williams bizakodó, és reális célnak érzik, hogy a mai időmérőn bekerülnek a Q3-ba. (a tegnap délutáni szabadedzésen Barrichello a 7. helyen zárt)
 
 
A Ferrarinál a héten - a Német Nagydíjon történt csapatutasítással kapcsolatban - lezajlott események után Barrichellonak különös gondolatai támadtak. Ez nem is csoda, hiszen ő az az ember, aki a Ferraritól egyszerűen tovább állt.
 
„Zavar, hogy megint valami olyat élek át, amit a saját bőrömön egyszer már megtapasztaltam. Soha sem gondoltam, hogy ez egyszer majd megismétlődik. A pokoli nyolcas törvény, ami erős nyomás alá vetett. A legvégén mégis megtettem, mert arra gondoltam, hogy talán kapok érte egy kis megbecsülést, de a jutalmat sosem kaptam meg. Hat évet töltöttem a Ferrarinál, ezért talán megérdemeltem volna. A legvégén úgy éreztem el kell jönnöm onnan, egy évvel korábban a tervezetnél, mivel a csapatnál csak Michael létezett, ő volt minden. Még a tartalék autó, az első számú stratéga is ő volt. Nem kaptam soha megfelelő bánásmódot.”
 
Rubens csodálkozna azon, ha Felipe Massának nem futottak volna át az agyán hasonló gondolatok. Véleménye szerint jelenleg Fernando Alonso a mezőny egyik legjobb pilótája, sőt azt sem zárta ki, hogy talán a legjobb.
 
A brazil saját csapatáról bizakodóan beszélt, annak ellenére, hogy tudja, a Williams 100 futam óta nem tudott nyerni.
 
„Mi hiányzik? Részletek. Vannak hozzáértő emberek, van csodálatos szélcsatornánk. Minden adott, ami a változó igények miatt szükséges egy bázison, és van fogalmunk arról, hogyan kell megépíteni egy autót. Öt éve mégis szegényesen vezetünk.”
 
Barrichello ennek ellenére úgy érzi, javítani tud majd a ezen a helyzeten. A 2011-es Williamsra érdemes lesz odafigyelni. A csapat hallgat rá, és számára karrierje csúcsa lenne, ha vele együtt érne el sikereket az alakulat. A brazil jelenleg ezt minden másnál jobban szeretné.
 
 
szöveg: FormaNet, Varga Viktória
 
 
 

 

Szólj hozzá

ferrari f1 williams formula 1 monza felipe massa rubens barrichello