2010. okt 14.

A top csapatok vezetői nem lelkesednek a két napos versenyhétvégéért

írta: FormaNet
A top csapatok vezetői nem lelkesednek a két napos versenyhétvégéért

Mint azt láthattuk, a szakadó eső miatt a szuzukai szombati időmérő elmaradt, így azt vasárnap, néhány órával a futam előtt kellett megtartani.
Miután a Japán Nagydíj hétvégéjén a mezőny megtapasztalta milyen egy rövidített versenyhétvége, két top csapat vezetője is úgy véli, hogy a sűrített programoknak sokkal több negatív hozadéka van, mint pozitív hatása.
 
A két napra szűkített versenyhétvégére  - az egyre hosszabb szezon, és a költségcsökkentés miatt- már régebben is történtek javaslatok, miszerint a pénteki napot hagyják el a programból, és csak szombaton délelőtt kezdődjenek az edzések.
Ez az ötlet az elmúlt hétvégi Japán Nagydíj kapcsán, most ismét szóba kerülhet.
 
Annak ellenére, hogy a Red Bull számára sikeresnek mondható mind a szabadedzések, mind az elhalasztott és ugyan azon a napon megtartott időmérő, és a futam eredményei, Christian Horner csapatfőnök nem örülne annak, ha ebből rendszer lenne.
„ Számomra szebb lett volna a megszerzett pole pozíciót tovább élvezni, mint három óra. A nehéz körülmények ellenére is jó munkát végeztünk. Személyes véleményem, hogy legyen mindig szombaton a kvalifikáció és vasárnap a verseny”- mondta a Red Bull csapatfőnöke.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali is hasonló véleményen van a „Szuper Vasárnappal”  kapcsolatban. A szakember szerint így túlfeszített lenne a program, hiszen nagyon kevés a Japánban megtapasztalt négy óra eltérés az időmérő és a futam között. Domenicali meglátása, hogy túlzottan mechanikus volt a futam, arra azonban kíváncsi lenne, hogy a fizető- és a TV előtt ülő nézőknek mi lenne a véleménye a vasárnapi menetrenddel kapcsolatban.
 
 „Érdekelne mi a közönség reakciója, a pályán és a TV előtt. Megértem, hogy az európai TV nézők esetleg örülnének annak (főleg az éjszaka mulató srácok), hogy vasárnap a buli után nézhetnék mindekét megmérettetést. A csapat szempontjából azonban ez nagyon nehéz, mert rövid az idő arra a rengeteg munkára, amit egy hétvégén el kell végeznünk, nem beszélve arról, hogy a rengeteg adrenalinnal együtt sokkal nagyobb nyomás nehezedne mind a csapatra, mind a versenyzőkre. Ráaádsul ha valamilyen probléma adódik az autóval, vagy ha összetörik, kevés az idő arra, hogy meggyőződjünk arról, hogy a pilóta biztonságosan el tudja kezdeni a versenyt. Legalább is ezek a mi szempontjaink, de valóban érdekelne, hogy a közönség és a média mit gondol erről.„  
 
Igazán egyik csapatvezető sem mutatott komoly ellenállást a futammal kapcsolatos intézkedésekről, de Horner egyértelmű véleménye, hogy a pénteki napra szükség van, már csak a gépátvételek miatt is. A szakember szerint a sűrű program egyik megoldása lehetne, hogy a pénteki napon a fiatal versenyzők kapjanak lehetőséget.
 
Miután most mindenki élesben is megtapasztalhatta a nemrégiben felvetett ötletet, így az ellenérvek tükrében a FOM-nak és az FIA-nak is nagyobb rálátása lesz az ügy megvizsgálása, és megvitatása kapcsán. 
 
Jenson Button szerint mindenesetre egyáltalán nem vészes ha egy napon kétszer kell a maximumot kihoznia magából egy versenyzőnek.
 
„Egyszerű ez, csak fejben kell elrendezni a dolgot. Korábban kelünk kicsit, és egy sokkal hosszabb napunk van. Én ezt nagyon élveztem, ugyanúgy mint hat évvel ezelőtt. Már vasárnap reggel elkezdődött a nyüzsgés az időmérővel, és utána nem kellett sokat várni, a verseny is pozitív hangulatban telt” - vélekedett a tavalyi világbajnok.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
szöveg: FormaNet, Varga Viktória

  

Szólj hozzá

f1 formula 1 japán nagydíj jenson button christian horner stefano domenicali