2011. feb 01.

Kérdezz-felelek Nico Rosberggel

írta: FormaNet
Kérdezz-felelek Nico Rosberggel

A valenciai kollektív tesztek első napján Nico Rosberg vihette pályára először a W02-est, és bár mindössze kilenc kört sikerült teljesítenie (mielőtt megállt alatta az autó), a német így is elégedetten nyilatkozott a mai napról. Rosberg az autosport.com-nak adott interjúban elmondta, hogy állítható hátsószárnyak és a KERS összehangolását még szoknia kell, mindemellett arról is beszélt hogy a tavalyi évben némiképp beárnyékolta hírnevét a legendás csapattárs, Michael Schumacher érkezése, de reméli, hogy idén ebből akár előnye is származhat.


Kérdés: Mit gondolsz így elsőre az új autóról?

Nico Rosberg: Nagyon pozitívak a benyomásaim, azonnal otthonosan éreztem magam az autóban. Nem volt olyan érzésem, hogy egy idegen autóban ülök, hanem azonnal kényelmesnek éreztem, és ez fontos. Most még nyilván nehéz összehasonlításokat tenni mert november óta most teszteltem először a Pirelli abroncsokat, ráadásul ez most egy másik pálya. Így egyelőre nem lehet összehasonlítani, de az általános benyomásom nagyon pozitív.

K: Mi történt? Miért álltál meg az egyenesben?

NR: Nem tudták biztosan. Kiugrott a sebességből a váltó. Azóta már kiderült, hogy a hidraulika hibásodott meg. 

 
K: Mit szeretsz legjobban az új autóban?

NR: Azt gondolom, hogy az autó teljes egészében jobb lett, és a csapat is sokat erősödött. Ross (Brawn) végrehajtott néhány átszervezést a csapatnál, és erősítette a kommunikációt a motor-részleg és a versenyrészleg között. Számunkra ez nagy előrelépést jelentett, hiszen most már egységes csapatként működünk. A következő hetekben az aerodinamika terén is jelentős előrelépéssel számolunk, és mindezekkel azt hiszem, utolérhetjük az élcsapatokat.

K: Volt lehetőséged kipróbálni az új állítható hátsószárnyat és a KERS-et?

NR: Igen kipróbáltam a mozgatható hátsószárnyat. Meg kell még szokni, mivel egy gombnyomásra könnyebbé válik az autó, majd amikor fékezés előtt elengedem hirtelen az jut eszembe, hogy ’Jézusom! Mi van, ha nem áll vissza az eredeti helyére?’ Nem elég, hogy itt a KERS, de plusz itt van még az állítható hátsószárny is, és valóban nem igazán tudjuk még, hogy a gomb elengedése után milyen gyorsan áll vissza eredeti állapotára. A KERS-nél egészen a fékezés előtti pillanatig aktív a rendszer. Ennek az alkalmazása már természetes számomra, de még nem tudom, hogyan fogom a kettőt megfelelően összehangolni, így egy kicsit még aggódom emiatt.

K: A tavalyi szezon kezdetén mindenki Michael Schumacherre összpontosított, de az elmúlt év eredményei után mit gondolsz eljött a Te időd?  Most magabiztosabb vagy?

NR: Én magabiztos voltam az előző szezonban is, az azonban biztos, hogy tavalyi év során még több önbizalmat szereztem, és jól érzem magam a csapatnál. Tavaly egy új csapathoz kerültem, túl vagyok azon a folyamaton, hogy beilleszkedjem, így idén már azt hiszem még jobb teljesítményre leszek képes mint 2010-ben. Ehhez egy megfelelő autóra is szükség van, ami erős és eredményes.

K: Gondolod, hogy jelenleg mások az elvárások veled szemben?

NR: Tapasztalataim szerint igen. Az a tény, hogy előző évben legyőztem a csapattársamat, azt jelenti, hogy jól teljesítettem, és ezt mások is így gondolják. De azt gondolom, hogy ebben az évben nehéz dolgom lesz, és kemény harc lesz köztünk. Remélem, hogy ismét jobb tudok lenni.

K: Az állítható hátsószárny a pilótáknak sok lehetőséget adhat. Mit gondolsz, hogy zajlanak majd az előzések?

NR: Azt gondolom, hogy jó ötlet az állítható hátsószárny, mert minden bizonnyal segíteni fogja az előzéseket, és a legvégén senki nem fogja azt mondani, hogy neked könnyebb volt előzni. Ha a versenyzés izgalmasabb és látványosabb, akkor az a Formula-1- javára válik. Vagyis azt hiszem, hogy az ötlet jó, de a gyakorlatban nem ilyen egyszerű. Kell egy kis idő, hogy kiderüljön valóban jó dolog-e. Neked kell megítélned, hogy a versenyszituációban mikor használod ezeket, így nagyon oda kell figyelni. 

K: Azt mondtad, hogy a hátsószárny a versenyen működik, mi a helyzet az időmérővel?

NR: Az időmérőn nem lesz annyira bonyolult, hiszen nem kerülsz annyiszor forgalomba, mint a versenyen. Bizonyára megnövelheted a sebességet, de nem tudom, hogy ez mennyire lesz nélkülözhetetlen az időmérőn. Ez megint csak egy olyan dolog, amit még át kell gondolni. 

K: Azt mondtad, hogy Schumacher ebben az évben keményebb ellenfél lesz. Számítasz-e arra, hogy az öreg Michael újra a régi lesz?

NR: Ki mondta, hogy tavaly nem volt a régi Michael? Michael tavaly az Ezüst Nyilat vezette mint hétszeres világbajnok, és még mindig számolni kell vele, még akkor is, ha nehéz szezonon van túl. De ez már egy másik év, és arra számítok, hogy idén nehezebb feladat lesz őt újra legyőzni.

K: Mennyire nagy változás a Pirelli? Hatással lesz-e a vezetési stílusodra?

NR: A Pirelli jelentős változás. A vezetési stílusom nem sokat változik, mert a kezelése számomra nagyon hasonló. Most is alulkormányzott az autó mint tavaly, mert a Pirelli első abroncsai is gyengébbek a hátsókhoz képest. Ezt nem szeretem túlzottan, de alkalmazkodni kell, erről szól a vezetés. A beállítások terén még nincs sok tapasztalatunk. A Bridgestone-nal már pontosan tudtuk, hogy mikor mi történik, de ezt most a nulláról kezdjük. Megyünk egyik pályáról a másikra, és hiányozni fognak ezek a tapasztalatok, így sokkal nehezebb lesz. Jelenleg a gumikopást teszteljük. Tudjuk, hogy jobban kopnak majd az abroncsok, annak érdekében, hogy izgalmasabb versenyek legyenek. 

K: Az állítható hátsó szárnyakkal az első körökben kaotikus dolgokra számítanak az emberek. Te mit gondolsz erről?

NR: Mindenki ezt szereti látni nem? Azt hiszem sok érdekesség lehet, különösen az első körökben, amikor egyébként is mindenki egy másodpercen belül van az előtte lévőhöz képest. Lehet, hogy menni fog a helyezkedés, és szerintem ez jó lenne.

 
szöveg: FormaNet, Varga Viktória
 

 

Szólj hozzá

teszt mercedes f1 formula 1 kollektív nico rosberg w02