2011. feb 01.

Sebastian Vettel volt az első kollektív tesztnap legjobbja

írta: FormaNet
Sebastian Vettel volt az első kollektív tesztnap legjobbja

A 2011-es szezon első kollektív tesztnapján délelőtt Fernando Alonso, a nap végére pedig Sebastian Vettel autója bizonyult a leggyorsabbnak a mezőnyben.

A háromnapos valenciai teszten minden csapat elsősorban az új abroncsokra összepontosít, és természetesen már az állítható hátsószárnyakhoz is szoktatják magukat a versenyzők, illetve a legtöbben a KERS-el is most ismerkednek.
Zsúfoltan indult az első nap, hiszen négy csapat is mára időzítette versenyautójának bemutatóját. Elsőként a Red Bull RB7-ről hullott le a lepel, majd a kistestvér, a Toro Rosso STR6-os kódjelű modellje is bemutatkozott. Őket követte a Mercedes W02, amely már első pillantásra rengeteg változáson ment át elődjéhez képest. Végül a tavalyi évhez hasonlóan Frank Williams csapata most is mindenféle felhajtás nélkül mutatta meg a FW33-at, ami átmeneti festéssel kezdte meg a téli teszteket.

Ezután, 10 órai kezdettel munkához is láttak a csapatok, elsőként a még tavalyi konstrukcióval érkező Force India tartalékpilótája, Nico Hülkenberg hajtott ki a pályára, de hamarosan minden résztvevő követte az indiai alakulat példáját.
A nap első piros zászlója nem sokkal az ebédszünet előtt került elő, amikor (a mindössze kilenc kört teljesítő) Nico Rosberg alatt megadta magát a W02-es. Később kiderült, hogy a Mercedesnek hidraulikus problémái adódtak, és mivel a csapat sokáig nem találta a konkrét hibát, így délután Schumacher egy hosszú kényszerpihenővel kezdte első valenciai munkanapját, sőt a német csak az utolsó órában kapta meg az autót.
Kisebb műszaki problémák a Ferrarit is hátráltatták rövid időre, ám ennek ellenére Fernando Alonso mehetett a legnyugodtabban ebédelni, hiszen 46 körével, a délelőtt folyamán ő volt a mezőny legszorgalmasabb, és nem mellesleg szinte mindvégig a leggyorsabb pilótája is, mögé pedig két tizedmásodperces hátrányban Sebastian Vettel zárkózott fel.  
 
 
A tavalyi világbajnok igazán csak délután lendült akcióba, és amíg az ebédszünet előtt mindössze 19 kör állt a neve mellett, addig a nap végére már 93 kört számlált. Az eredmény nem is maradt el, Vettel délután átvette a vezetést, és egészen a tesztnap végéig már nem adta át helyét kollégáinak.

A második helyen a Force India teszpilótája, Nico Hülkenberg végzett, akit az utolsó pár órában Paul di Resta leváltott, de a német így is igen szorgalmas volt, hiszen nem kevesebb, mint 71 kör teljesített az első napon. A skót versenyzőnek összesen 28 körre volt ideje, de így is az előkelő negyedik helyet foglalhatta el a VJM-03-assal.

A McLaren tesztpilótája, Garry Paffett délelőtt az ötödik, délután pedig a harmadik legjobb időt futotta meg az MP4-25-el. A wokingiak csak pénteken mutatják meg idei versenygépüket, addig is elsősorban a Pirelli abroncsokról gyűjtenek adatokat a pilóták. Az első benyomások nagyon pozitívak, Paffett elégedetten nyilatkozott a Pirelli gumik működésével kapcsolatban. A brit pilóta elmondása szerint az abroncsok nagyon sokat fejlődtek az abu dzabi tesztek óta. 
 
A nap első felének legjobbja, Fernando Alonso végül az ötödik helyen zárt, majd nyolc tizedmásodperccel elmaradva a red bullos riválisától. A legszorgalmasabb versenyző címet azonban elvitte a spanyol, ugyanis nem kevesebb mint 98 kört tett meg a nap folyamán, bár az utolsó percben az ő autója is megállt a pályán.
Hogy mennyire nem kell még komolyan venni ezeket az eredményeket, mi sem bizonyítja jobban, mint, hogy a Virgin Racing újonca, Jerome d' Ambrosio a középmezőnyben találta magát, megelőzve a Williams, a Lotus Renault, a Toro Rosso és a Mercedes autóit. 
 
Az első nap eredménye:
 
szöveg: FormaNet, Varga Viktória

 

Szólj hozzá

f1 valencia formula 1 red bull sebastian vettel kollektív teszt