2011. feb 02.

A második tesztnapot Alonso zárta az élen Valenciában

írta: FormaNet
A második tesztnapot Alonso zárta az élen Valenciában

A 2011-es szezon első kollektív tesztjének második napjának végére a ferraris Fernando Alonso neve mellett szerepelt a leggyorsabb kör. A spanyol két nap alatt nem kevesebb, mint 206 kört tett meg az F150-el. Holnaptól Felipe Massa veszi át helyét.


Eddig már majd minden csapat pályára vitte idei versenyautóját, kivéve a Force India, a Virgin, a Hispania és a McLaren. A Team Lotus szintén új modellel, a T128-al érkezett Valenciába, de a maláj alakulat kihagyta az első napot, és inkább áttette péntekre, amikor egy privát teszt keretén belül köröznek majd a pilóták. Tony Fernandez csapata, tehát csak ma kezdte meg a munkát, és elsőként Heikki Kovalainen ülhetett volán mögé, akinek a napja a tervezettnél előbb véget ért, ugyanis az autóban meghibásodott a kormányszervó.

A háromnapos teszten elsősorban mindenki a Pirelli abroncsok működésére fókuszál. Minden csapat összesen húsz garnitúra gumit kapott, ezen belül pedig szabadon választhattak, hogy melyik keverékből mennyit kívánnak elhasználni. Mivel az időjárás várhatóan mindvégig száraz marad, így nyilván az esőgumik tesztelése most kizárt. A McLaren tesztpilótája, Gary Paffett már értékelte is a közepes, és a lágy keverékű abroncsokat, és véleménye szerint az Abu Dzabiban felmerülő kopási problémák megszűntek. Ez persze nem jelenti azt, hogy a Bridgestone-hoz hasonló tartósságra számíthatunk, hiszen a Pirelli egyértelműen kijelentette, hogy gyorsabb kopó gumikat állítanak elő annak érdekében, hogy a versenyeken általában két kiállással számoljanak az alakulatok.
Fernando Alonso nyilatkozata is ezt igazolta, aki szerint túl gyorsan kopnak a gumik. A Mclaren tesztpilótájával ellentétben a spanyolt egyelőre nem győzték meg a Pirelli abroncsai, és nem csak a kopásról panaszkodott, de véleménye szerint az új keverékek nem nyújtottak kiegyensúlyozott, konstans teljesítményt.

Az abroncsokon kívül az állítható hátsószárny használata is főszerepet kapott, amihez minden pilótának egyformán hozzá kell még szoknia. Míg Alonsót nem különösebben rázta meg ez az átállás, addig például Nico Rosberg elismerte, hogy valóban nem egyszerű feladat megtanulni, és figyelni a hátsószárny helyes működtetésére.

A bokszutcában reggel kilenc órakor váltott zöldre a lámpa. 
Red Bullnál Sebastian Vettel kezdett, méghozzá rögtön egy tegnapinál jobb idővel, ami elég volt ahhoz, hogy a délelőtt folyamán továbbra is tartsa elsőségét a tabellán.
Délutánra Mark Webber vette át a legfiatalabb világbajnok helyét, de a kocsi átállítása miatt ausztrál csapattárs még egy órát sem töltött a pályán, ami pontosan17 kört jelentett.

A Ferrarinál ma is Fernando Alonsóé volt főszerep, és a tegnapi naphoz hasonlóan a spanyol ma is rengeteg időt töltött az autóban. Összesen 108 kör, és a legjobb köridő állt a neve mellett a nap végére. Holnap már Felipe Massa folytatja a munkát.

A mezőny legszorgalmasabb versenyzője, a Force Indiában ülő Paul di Resta volt, aki nem kevesebb, mint 111 kört tett meg, és az összesítésben is az előkelő harmadik helyen végzett, Alonso és Vettel mögött. A skót pilóta délelőtt ugyan okozott egy pár perces piros zászlós periódust, amikor a VJM-03-al kavicságyban landolt, de az autó nem sérült, így Di Resta hamarosan folytathatta a körözést. A csapat elégedetten zárta a második napot, hiszen rengeteg fontos adatot gyűjtöttek az abroncsokról, amely VJM04 fejlesztését szolgálja majd.

A McLaren tesztpilótája, Gary Paffet átadta helyét Lewis Hamiltonnak, aki még az F-csatornával és dupladiffúzorral felszerelt MP4-25-el sorakozott fel, és végül a negyedik helyen zárta a napot. Holnap Jenson Button is pályára gurul.

Az ötödik Robert Kubica lett, aki még most ült először az R31 volánja mögé, és igaz, hogy több mint száz kört tett meg, de egyelőre nem érzi magát kényelmesen új autójában. Kubica kisebb technikai problémákra, és a kormányon lévő gombok használatának nehézségeire is panaszkodott. 

Ellentétben a Hispania Racing egyetlen versenyzőjével, Narain Karthikeyannel, aki a középmezőnyben találta magát, mindössze egy másodperces hátrányban, az élen záró Alonsótól, így panaszra nem lehet oka a kiscsapatnak. Az új konstrukció azonban mostmár biztos, hogy csak a Bahreini Nagydíj előtt érkezik

Az igen rövid első napot záró Mercedesnél most egész nap Nico Rosbergé volt a kormány, és a német összességében 69 kört tudhatott maga mögött a második napon. Apró (túlmelegedési) problémák most sem maradtak el, és Rosberg saját elmondása szerint is még vannak gyenge pontjai az autónak. A német végül a hetedik helyen zárta első 2011-es kollektív tesztjét, holnaptól pedig már Michael Schumacheré a főszerep.

Rosberget követte a Timo Glock a Virginnel, de a német sem tudta teljesíteni a terveket, ugyanis 34 kör elteltével, hidraulika problémával találta szembe magát a csapat.

A Williamsnél, a tegnapi naphoz hasonlóan Rubens Barrichello kezdte meg a tesztelést, majd délután az újonc csapattárs, Pastor Maldonado is akcióban lendülhetett. 
A nap első piros zászlója az FW33 meghibásodása miatt került elő, rögtön a teszt első fél órájában, amikor Barrichello alatt egyszer csak megállt az autó. A csapat elektronikai hibáról számolt be, melyet nagyjából egy órán belül orvosoltak is. A tegnap bemutatott FW33 hátsó része első látásra sokak megdöbbentett, de az istálló technikai főnökétől, Sam Michaeltől azóta már megtudhattuk, hogy az egyedi hátsórészt a kis sebességváltónak köszöntheti az új konstrukció. A szakember nagyon bízik a különleges megoldás sikerében, egyelőre azonban egy 9. és egy 11. legjobb időt futott a két versenyző.

A két williamses közé a Sauber újonca, Sergio Perez furakodott be, de ő is kénytelen volt egy hosszabb pihenőt beiktatnia, amíg a szerelők az autó hátuljával és az erőátvitel problémájával küzdöttek. 

A Toro Rosso szintén megosztotta pilótái között a napot, délelőtt Jaime Alguersuari, míg délután Sebastien Buemi körözhetett az STR6-al, amire majd csak a jerezi teszteknél kerül fel az állítható hátsószárny. Nem tétlenkedett a Red Bull kistesója sem, hiszen a két pilóta összesen 110 kört teljesített a második napon.
 
A második tesztnap eredménye:
 


 
szöveg: FormaNet, Varga Viktória

 

Szólj hozzá

ferrari f1 alonso valencia formula 1 fernando kollektív teszt