Ismét Vettel volt a leggyorsabb Barcelonában
A tegnapi nap folyamán Sebastian Vettelt váltóproblémák akadályozták meg abban, hogy megfussa a betervezett kilométereket, ma azonban már több mint 104 kör, és egy versenyszimuláció áll mögötte. A tavalyi világbajnok a probléma ellenére mindkét napon a tabella élén végzett, holnaptól pedig a csapattárs, Mark Webber veszi át az RB7-es kormányát.
Vettel mögött ismét a spanyolok hazai versenyzői, Jaime Alguersuari és Fernando Alonso futották a legjobb időket.
Jaime Alguersuari egyike volt azon három pilótának, aki 1:23-as időket produkált. A Toro Rosso versenyzője két tizeddel maradt el Vettel legjobb idejétől, spanyol honfitársát, Fernando Alonsót azonban megelőzte.
A ferraris most először találkozott technikai problémával, mikor kocsija röviddel a teszt megkezdése után leállt a pályán egy kisebb elektronikai meghibásodás következtében. A szerelők hamar orvosolták, így fél óra elteltével Alonso már visszaülhetett autójába. Délután azonban már hosszabb pihenőre kényszerült egy újabb hiba miatt, de még így is 90 kört teljesített. Az F150th egyébként eddig kétszer „betegeskedett”: az első kollektív teszten Felipe Massánál, illetve most a kétszeres világbajnok kezei között.
A Williams különleges napot zárt Barcelonában, ugyanis Rubens Barricello problémamentesen dolgozhatott, sőt szinte egész délelőtt a tabella élén állt. Végül a negyedik helyen végzett, ám panaszra nem lehet oka, hiszen még a KERS-et is kipróbálhatta, és nem kevesebb, mint 117 kört tud maga mögött, ami több mint duplája annak, melyet tegnap - a motorcserével egybekötött hosszabb szünet miatt - teljesíteni tudott.
Nick Heidfeld az első napot a tabella legvégén zárta, és egyelőre Petrov szerint az R31-es konstrukciónak vannak még betegségei, ám egy rövid etapnak, és friss gumiknak köszönhetően a német veterán az utolsó percekben megfutott 1:24.242-es idejével most egészen az ötödik helyig ugrott előre a sorban. Petrov délelőtti leggyorsabb köre mindössze egy 11. helyre volt elég a nap végére.
Kamui Kobajasi második barcelonai tesztnapján leginkább magas üzemanyagszinttel körözgetett, mert a csapat legfőként a hosszabb etapok elemzését írta be mai programjába. Barrichellóhoz hasonlóan, a japán pilóta sem tétlenkedett, hiszen nála már csak Nico Rosberg volt szorgalmasabb a mezőnyben, aki csapattársa tegnapi programjához hasonlóan szintén versenyszimulációval töltötte a napját. Rosberg eddig nem volt túl szerencsés, mert mindig nála jöttek elő a meghibásodások, ma azonban 131 kört tett meg, és Kobajasi mögött a hetedik helyen zárt.
Jenson Button egy hidraulika hiba miatt csak röviddel az ebédszünet előtt tudta megkezdeni a tesztelést, így a brit pilóta 54 kört, és egy nyolcadik helyet könyvelhet el második napján. Holnaptól Lewis Hamilton vezetheti az MP4-26-ot.
A kilencedik Paul di Resta lett, aki tegnap alkatrész hiány miatt töltött sok időt pályán kívül. A skót pilóta most is kicsivel előbb fejezte be a tesztet, mégpedig a kavicságyban, amikor autója az 1-es kanyarnál megcsúszott és kisodródott a pályáról.
Di Resta után, a tizedik Heikki Kovalainen lett, aki rövid időre még egy újoncnak, Riccardo Teixeirának is átadta a kocsit. A portugál származású angolai tehetség Valenciában (a csapat külön filmforgatásra használt tesztnapján) már megismerkedett az idei konstrukcióval. A 28 éves pilóta igen óvatosan bánt a kocsival, még csapattársától is nagyjából öt másodperccel volt lassabb, az élen álló Vetteltől pedig már több mint nyolc másodperccel maradt el. Nem meglepő, hogy az időeredmény táblázatának sorát ő zárta. Finn kollégája ma sem lehetett teljesen elégedett T128-as kódjelű munkaeszközével, mert - a tegnapi naphoz hasonlóan - most is hűtővízszivárgás hátráltatta, illetve egy eltömődött szűrővel is adódtak gondok.
Teixeira előtt a Hispaniával első alkalommal tesztelő Vitantonio Liuzzi, illetve a virgines Timo Glock végzett.
Második tesztnap eredménye - Barcelona
szöveg: FormaNet, Varga Viktória