2011. feb 21.

Felipe Massa elsőségével ért véget a négy napos teszt Barcelonában

írta: FormaNet
Felipe Massa elsőségével ért véget a négy napos teszt Barcelonában

Felipe Massa legjobb idejével ért véget a 2011-es szezon téli felkészülésének utolsó előtti kollektív tesztje. A mezőny Barcelonában folytatja a felkészülést az idei szezonra hiszen (ahogy azt sejteni lehetett) immár hivatalos, hogy a Bahreini Nagydíj elmarad, így március 27-én, az Ausztrál Nagydíjjal kezdődik a 2011-es évad.

Mialatt ez az egész f1-es társadalmat foglalkoztató szezonnyitó-kérdés eldőlt, a versenyzők természetesen tették a dolgukat, volt aki több- volt aki kevesebb sikerrel. Egyedül a Hispania hiányzott a mezőnyből, ugyanis a katalánok már tegnap este összecsomagoltak, és távoztak Barcelonából.

Felipe Massa a nap vége előtt fél órával ugrott fel a tabella élére, és természetesen (mint eddig szinte a tesztek összes napján) ma is rengeteg időt töltöttek teszteléssel a maranellóiak. Négy nap alatt a két pilóta több mint kétezer kilométert rakott bele az F150th-ba, és egyelőre úgy tűnik, hogy a legmegbízhatóbb autó az övék. (persze tavaly szintén rengeteget teszteltek, majd a szezonban bepótolták a technikai hibákat) Massának ma elsősorban a gumik viselkedésének tesztelése volt a feladata, szombaton azonban ő is, és Mark Webber is versenyszimulációt hajtottak végre, és a számokból már néhány dolgot le lehet szűrni. Amit érdemes megemlíteni, az az, hogy a Ferrari a hosszabb etapokon nagyon jónak tűnik, és kevésbé romlanak a köridők az osztrákokhoz képest. Tehát elképzelhető, hogy az idén egy körön megint csak nagyon nehéz lesz elverni a Red Bullt, ám a teljes versenytávon a maranellóiak egyelőre a legjobbak. Persze az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy nem lehet tudni ki mikor használja a KERS-et, vagy az állítható hátsószárnyakat, ezért az idők még csalókák lehetnek.

Mark Webber a szombati nap folyamán két teljes versenytávot, vagyis nagyjából hatszáz kilométert rakott bele az RB7-be. Az ausztrál ma kb. fele annyi időt töltött a pályán, és legjobb idejét még a délelőtt folyamán futotta meg, amivel sokáig a mezőny legjobbja volt, végül a második helyen végzett. A Ferrari után az osztrák alakulat is elégedett lehet a heti teljesítménnyel, hiszen több mint 1600 kilométer tesztkör áll mögöttük, és a négy napból kétszer ők álltak az első helyen.

A Toro Rossónál sem panaszkodhatnak, hiszen majd minden nap a top háromban foglaltak helyet. Sebastien Buemi a mai nap folyamán 83 kört teljesített, és az STR6-os legjobb ideje egytizeddel maradt el az előtt álló nagytestvértől.

A Lotus Renault-nál ma elvileg Nick Heidfeld és Vitalíj Petrov osztozkodott volna az R31 ülésén, de a KERS meghibásodása miatt egy hosszabb kényszerszünettel nyitott a csapat, így Heidfeld meglehetősen későn állhatott munkába. Délután pedig egy versenyszimulációt hajtott végre, így az orosz csapattárs ma nem jutott szóhoz (kocsihoz).

Lewis Hamilton az ötödik helyen zárt, ami még mindig nem túl biztató jel, de legalább most megbízhatósági problémák nem hátráltatták a csapatot. Hamilton a két nap alatt több mint 200 kört teljesített, leggyorsabb köre azonban másfél másodperccel maradt el ferraris riválisától.

Ahhoz képest, hogy a Williams is a KERS vízpumpájának bütykölésével indította tesztnapját, Pastor Maldonado nem kevesebb, mint 121 kört tudott megtenni, mielőtt az utolsó fél órában megállt alatta az FW33-as. Maldonadót a Force India német versenyzője, Adrian Sutil, illetve a Sauber újonca, Sergio Perez követte a sorban. Az indiai csapat ma próbálta ki először a KERS rendszert.

Kilencedik helyen Jerome d’Ambrosio végzett. A délelőtt folyamán a Virgin is megadta magát a pályán, és a belga újonc csak órák múlva csatlakozhatott a tesztelőkhöz, így mindössze 50 kört tudott megtenni a nap végére.

A hétszeres világbajnok, Michael Schumacher csak a tizedik legjobb időt autózta, és 1:27-es köre négy másodperccel maradt el a szombaton élen záró csapattársétól, így valószínűleg Schumi ma teljesen más programot futott, mint tegnap Rosberg.

A mai tesztelők között Jarno Trulli lett az utolsó, ami nem is csoda, hiszen egy órával a teszt megkezdése után gumifalban kötött ki, és elég csúnyán összetörte autóját. A T128-as mindössze 18 kört tett meg a pályán. A csapat később elmondta, hogy Trulli kicsúszását műszaki probléma okozta, de mivel nem álltak rendelkezésükre a javításhoz szükséges pótalkatrészek, idő előtt összecsomagoltak.

Negyedik tesztnap eredménye - Barcelona:


 Következő kollektív teszt március 8-11

 

szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

barcelona ferrari f1 formula 1 kollektív teszt felipe mass