2011. ápr 07.

Horner felfedte a Red Bull titkát?

írta: FormaNet
Horner felfedte a Red Bull titkát?

Christian Horner a jelek szerint megelégelte azokat a vádaskodásokat, melyek szerint a Red Bull RB7-es első szárnya nagy menetsebességnél flexibilissé válik, ezáltal közelebb kerül az aszfalthoz, így nagyobb leszorító erőt generálva növeli az autó tapadását.

Horner szerint a McLaren is növelhetné az autói tapadását, úgy ahogy azt a Red Bull teszi, mert amit ők csinálnak az teljesen szabályos, egyszerű matematika.
 
Az energiaitalosok flexibilis első szárnyával kapcsolatos találgatások már tavaly elkezdődtek, és úgy tűnik (mivel egyelőre a többi csapat nem nagyon tud mit kezdeni az autók gyorsaságával) ismét előhúzták a fiókból ezt a témát. Az Ausztrál Nagydíj után a wokingi alakulat pilótái, a felvételeket visszanézve úgy gondolták, mindenképpen a flexibilis első szárnyak miatt ennyire gyorsak a Red Bullok. Tett erre óvatos célzást Jenson Button is, de csapattársa, Lewis Hamilton határozottan ezen a véleményen van, és úgy gondolja, egyszerűen engedélyezni kellene, és akkor mindenki ezt csinálná.
 
Horner többször is hangsúlyozta, a csapat autói a szabályok szigorú betartásával épülnek, és a csütörtöki malajziai sajtótájékoztatón csalódottságának adott hangot amiért a McLaren még mindig nem hisz nekik ebben a témában.
 
Horner még bemutatót is tartott az újságíróknak. Egy laptopon, ábrák segítségével szemléltette, miért is tűnik alacsonyabbnak a Red Bull első szárnya a többi autóhoz képest.
 
„Egyértelműen el fogom magyarázni, hogyan működik a dolog. A McLaren egy olyan autót fejlesztett ki, aminek nagyon alacsony a hátsó rész menetmagassága, és ebből az következik, hogy az első szárnyak nem működnek megfelelően. A mi autónk kialakításánál nagyobb a homlokszög, ebből következik, hogy a hátsó rész magasabban van. Emiatt az első szárny természetesen nagyobb szöget zár a földdel, ezért alacsonyabbnak tűnik. Ez egyszerű tudomány, az első szárnyunk teljesen megfelel az előírásoknak. A hátsó rész magassága miatt tűnik az első szárny alacsonyabbnak. Ez tisztán matematika.”
 
Horner szerint sem a McLaren, sem a Red Bull nem hivatott eldönteni, hogy szabályos-e ez a kialakítás, erre ott van az FIA. A szakember véleménye szerint a felügyelő testület folyamatosan ellenőrzi a műszaki előírások betartását, és ahogy a tavalyi évben sem találtak semmi kivetnivalót, úgy idén sem jelezték még feléjük, hogy bármi gond lenne az autóval.
 
„A McLaren kidolgozott egy autót, ami alapvetően más filozófia alapján épült mint a miénk, és most az első szárnyban látják az előnyünket. Pedig a hátsó rész kialakítása mindennek az alapja. Azt mindenesetre bóknak vesszük, hogy ennyit foglalkoznak az autónk dizájnjával” – nyilatkozta Horner.
 
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
Szólj hozzá

f1 mclaren forma1 red bull formula1 formanet flexibilis szárnyak