2011. ápr 09.

Malajziában is Vettelé a pole

írta: FormaNet
Malajziában is Vettelé a pole

Közel sem akkor fölénnyel, mint az évadnyitó ausztrál hévégén, de ismételten Sebastian Vettel szerezte meg a rajtelsőséget. Lewis Hamilton mindössze egy tizedmásodperccel maradt le a pole-ról, a második sorból Mark Webber és Jenson Button indulhat. 

 
Q1
Elsőként Vitantonio Liuzzi hajtott ki a pályára, természetesen rögtön a lágy keverékű abroncsokkal, de első körideje még hajszállal elmaradt a délelőtti eredményétől, ami szerint a Hispania még mindig nem fért be 107 százalékba. Az olasznak aztán sikerült javítania, sőt csapattársának Narain Karthikeyannak szintén, így a katalán kiscsapat ugyan a mezőny legvégén, de felsorakozhat a rajtrácsra vasárnap.
 
Az élmezőnyből Lewis Hamilton és Sebastian Vettel rögtön egy 1:37-es körrel adta meg az alaphangot, majd egy pár perces kényszerszünet következet. Sebastien Buemi Torro Rossójának oldaldobozáról hagyta el a karosszériaborítást, ezért addig amíg a pályamunkások eltakarították a pályán kószáló elemeket, a mezőny visszatért a bokszba.
A két Ferrari majd csak ezt követően gurult ki, és a lágy keverékű abroncsoknak köszönhetően mindkét pilóta felugrott a tabella legtetejére, végül Lewis Hamiltonnak sikerült befurakodnia közéjük.  
A Red Bull már nem erőltette meg versenyzőit plusz körözgetéssel, így nem meglepő, hogy csak a középmezőnyben zártak.
A három kiscsapat (Hispania, Virgin, Team Lotus) versenyzőihez a williamses Pastor Maldonado csatlakozott kiesőként.

Q2
A kvalifikáció középső részében már a Red Bull is felrakta a lágy gumikat, amivel Vettel első nekifutásra nyolc tizeddel jobb időt futott mint Felipe Massa az első etapban. Rögtön ezután Jenson Button még ezt is túlszárnyalta, és 1:35.569-es körével átvette a vezetést. 
Csapattársa, Hamilton az utolsó percekben megfutott (nem hibátlan) gyorskörén szintén megelőzte Vettelt, így végül két McLaren, Red Bull, Ferrari sorrend alakult ki. A Renault-nál is mindkét versenyző bekerült a hajrába, rajtuk kívül pedig Nico Rosberg és Kamui Kobajasi autózta be magát a top 10-be.
Michael Schumachernek most sem sikerült összeraknia egy továbbjutáshoz szükséges időt, ráadásul éppen csapattársa, Rosberg verte meg, aki az utolsó körön több mint fél másodperccel volt gyorsabb a hétszeres bajnoknál. Később az interjúk során kiderült mi okozta ezt a nagy különbséget: Schumacher autóján egy fékezést követően az állítható hátsószárny nem állt vissza eredeti pozíciójába, ezért a német nem tudta eredményesen teljesíteni mindent eldöntő körét. 
 
Kiesők: Michael Schumacher, Sebastien Buemi, Jaime Alguersuari, Paul di Resta, Rubens Barrichello, Sergio Perez, Adrian Sutil.

Q3
Az utolsó tíz perc elején Lewis Hamilton 1:35.000-ös idővel feladta a leckét riválisainak, sőt a hajrában még néhány századot sikerült tovább javítania. Ezt csak Sebastian Vettel tudta túlszárnyalni, és egy tökéletes utolsó gyorskörrel egy tizeddel verte mclarenes kollégáját. 
Mark Webber ismét háromtized másodpercet kapott német csapattársától, ami egy harmadik rajtkockát jelent az ausztrálnak, mellőle pedig Jenson Button rajtolhat.
A ferrarisok nem tudtak beleszólni a pole-ért vívott csatába, Alonso csak az ötödik-, míg Massa a hetedik legjobb időt autózta, közöttük pedig Nick Heidfled foglalt helyet.
 
Az időmérő végeredménye:
 
 
szöveg: FormaNet, Varga Viktória

 

Szólj hozzá

f1 formula 1 red bull időmérő maláj nagydíj sepang sebastian vettel