2011. ápr 12.

A McLaren egyelőre nem a flexibilis első szárnyakat fejleszti

írta: FormaNet
A McLaren egyelőre nem a flexibilis első szárnyakat fejleszti

Gőzerővel folynak a csapatoknál a fejlesztések, és a McLaren - mint azt már megszokhattuk - ebben mindig is élen járt. Most sincs ez másként, a jelenlegi irány az új padlólemez és a kipufogó rendszer, amit a Maláj Nagy díj pénteki szabadedzésén már teszteltek is Lewis Hamiltonnal. Ezektől az újításoktól remélik, hogy eltűnik a sebességkülönbség köztük és a Red Bullok között, illetve nő a távolság az őket követő Ferrari és Renault-hoz képest.

A csapat a Maláj Nagydíjon még nem vetette be az újításokat, mert keveset tesztelték, és nem szerették volna, ha esetleg megbízhatósági problémákkal találják szembe magukat. A hétvégén Sanghajban tovább tesztelik az új elemeket, és nagyon bíznak abban, hogy ezek megfelelő eszközök lehetnek a Red Bull levadászására.

 
„Van néhány dolog, amit pénteken kipróbálunk. Azt hiszem már közel vagyunk, de szeretnénk még közelebb lenni, vagy akár eléjük (Red Bull) kerülni. A mi munkánk az, hogy folyamatosan javítsunk az autón, és mi mindent megpróbálunk. Lesz néhány érdekes dolog, amit pénteken Kínában tesztelünk. Bár elég kevés rá az idő, de igyekszünk a lehető legjobbat kihozni belőlük. Ha megnézzük, az elmúlt 4-5 hétben jó irányba haladtunk, és ezt meg is kell tartani, ha versenyképesek akarunk maradni, és harcolni akarunk idén a bajnoki címért – mondta Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke.
 
A szakember kitért arra is, hogy az új rendszereket még korainak találták bevetni Sepangban, mert bár a tesztek alapján nőtt a sebességük, és gyorsabbak voltak a köridők, ennek ellenére még nem érezték teljes mértékben kiforrottnak az újításokat.
 
„Ha fejlesztünk az autón, az mindig konfliktusokkal is jár, és úgy éreztük, hogy ez igen tekintélyes változtatás, így legalább egy versenyhétvégét még ki kell hagynunk. Kínában még dolgozunk rajtuk egy kicsit, és bízunk abban, hogy nagyot tudunk előre lépni” – folytatta Whitmarsh.
 
A csapatfőnök elégedetten összegezte a sepangi versenyt, mert úgy látja, érezhetően csökken a különbségük a legfőbb riválissal szemben. Természetesen elsősorban az időmérőn nyújtott teljesítményt emelte ki, és mindenképpen bíztató jelnek tartja, hogy mindössze egy tizedmásodperc volt a lemaradásuk. A versenyről leginkább csak a gumiabroncsok kapcsán szólt, és Hamilton vártnál gyengébb szereplésének is az elhasználódást jelölte meg egyik fő okaként.
 
A McLaren tehát nem tétlenkedik, hiszen a Red Bull idén is magasra tette a mércét, ám a jelek szerint ők jelenleg más irányba indultak el a Ferrarihoz képest, mert az első szárnyak esetleges változtatásáról a csapatfőnök egy szót sem ejtett. 
Ettől még nem kizárt, hogy a wokingi gyár laboratóriumaiban is elkezdődtek az anyagvizsgálatok, amiből a McLaren is előbb vagy utóbb megalkotja a saját „flexibilis” első szárnyát. Egyszer majd erre is fény derül.

 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória  
Szólj hozzá

f1 mclaren forma1 formula1 martin whitmarsh formanet f1 fejlesztések kipufogó rendszer padlólemez