2011. máj 12.

Kérdezz-felelek Jenson Buttonnal

írta: FormaNet
Kérdezz-felelek Jenson Buttonnal

A Török Nagydíj erdményeit tekintve a McLaren némiképp elmaradt a várakozásoktól, annak ellenére, hogy a wokingi alakulat  - a többi csapathoz hasonlóan - komoly fejlesztésekkel érkezett a versenyre. Jenson Button a formula1.comnak adott interjúban most a gyengébb szereplés okairól beszélt.

A török verseny egy olyan futam volt, ahol úgy tűnt, hogy lenne még néhány kártyalap amit nem játszottál ki. Jobb időre tartogatod ezeket?
 
Jenson Button: Igen elég sok van. Mint sokan mások, mi is azt feltételeztük, hogy a három kiállás megfelelő stratégia lehet. Bár elég hamar nyilvánvalóvá vált, hogy sokan négy kiállásra váltanak, de figyeltem a gumikat, és az első etapban sikerült néhány körrel többet futnom a közelembe levőknél. Folyamatosan figyeltem, és úgy gondoltam, működhet a három kiállásos taktika. Azt gondolom, hogy tisztességes eredmény értünk el, bár egy kicsit szenvedtem, és a csapat megpróbált engem tiszta helyzetbe hozni, és az abroncsok állapotát tekintve kissé korán hívtak ki a bokszba. Plusz az utolsó etapban, a vártnál korábbi kerékcserénél forgalomba érkeztem vissza, így valóban sokat küszködtem a tempóval.
 
Milyen következtetéseket vonsz le ebből?
 
JB: Kissé csalódott vagyok, mert a pilótafülkében én nem rontottam el semmit. Ebben az erős mezőnyben tisztán vezettem, vigyáztam a gumikra, de szenvedtem kissé, ahogy azt az eredmény is mutatja. Az első három versenyen az összes csapat és pilóta tanulta az abroncsok viselkedését, és azt hittem, hogy már csak le kell vonni a megfelelő következtetéseket, és menni. Vasárnap ismét tanultunk valamit, és remélem a lehető leghamarabb hasznosítani is tudjuk. Különben az autónak sem volt meg a tempója ahhoz, hogy vasárnap a győzelemre harcoljunk. És amikor az autó nem elég gyors, akkor nehéz megfelelő stratégiát kialakítani. Sosem mondtuk azt, hogy ez könnyű, de elég magabiztosak vagyunk ahhoz, hogy vállaljunk némi kockázatot. Úgy érzem, hogy a megfelelő irányba haladunk, és a következő két versenyen még magabiztosabbak lehetünk, hogy visszatérünk megszokott helyzetünkbe az élen.  
 
Úgy tűnt, hogy a csapat teljesítménye kissé elmaradt a várakozástól Törökországban. Úgy gondolod, lesz előre lépés Spanyolországra és Monacóra?
 
JB: Törökországba számtalan tervezett frissítéssel érkeztünk, de nem tudtuk mindet ráépíteni az autóra. Ennek több oka is volt. Mint azt már régebben is mondtuk, a bajnoki csata alapvetően a fejlesztések versenye is, és mi Törökországban most megakadtunk kissé, mert az újítások egyelőre nem úgy sikerültek, ahogy arra számítottuk. De nagyon jól tudom, hogy fog reagálni a csapat. Valószínűleg  nem fognak annyit kockáztatni mint Törökországban, és továbbra is meggyőződésünk, hogy fel tudjuk majd venni a tempót. A műszaki fejlesztések pedig terveink szerint Barcelonára teljesen összeállnak majd. A tervezők minden fronton keményen dolgoznak az új megoldásokon, és biztos vagyok abban, hogy rövidesen nyerő helyzetbe kerülünk.
 
 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

f1 mclaren forma1 török nagydíj jenson button f1 fejlesztések