2011. máj 24.

Az Audi érdekes érvei, amiért nem csatlakozik az F1-hez

írta: FormaNet
Az Audi érdekes érvei, amiért nem csatlakozik az F1-hez

Tovább folyik a vita az FIA által szorgalmazott, és részben már eldöntött, 2013-ban bevezetésre kerülő új motorformuláról.

A Jean Todt vezette irányító testületnek a szabályváltoztatással több célja is lenne. Először is "zöldebbé" tenni a száguldó cirkuszt, ami a környezetet kevésbé szennyező motorok bevezetésével az F1 nemzetközi társadalmi megítélését hivatott javítani. Nem beszélve arról, hogy talán kifogná a szelet azon a kritikusok vitorlájából is, akik pazarlással vádolják a király-kategóriát.
 
Nem titkolt cél továbbá, hogy újabb motorszállítók jelentkezését is várnák, illetve néhány nagy cég, mint a Honda visszatérését a szériába.
Indok tehát van bőven az új, 1,6 literes turbómotorok bevezetésére, ám néhány csapat és Bernie Ecclestone komoly aggályokat is megfogalmazott a szabályváltozással kapcsolatban. (Erről már többször is írtunk)
 
A napokban az ellenzőknek kedvező nyilatkozatot tett az Audi motorsport főnöke, Wolfgang Ulrich, aki megerősítette azt a hónapokkal ezelőtti bejelentést, miszerint a Volkswagen csoport távol marad az F1-től, a számukra is kedvezőnek ítélt motorszabvány ellenére is. A szakember kihangsúlyozta, hogy az Audi számára mindenképpen kedvezőbb platform a Le Mans-stílusú versenyeken való megjelenés.
 
 
Jó okunk van arra, hogy nem vagyunk az F1-ben. Az utcai autóinknál nem lenne jelentősége. Amíg Le Mans-ban egy autónk 325 mérföldet (kb. 520 km) teljesít, az ér annyit, mint az F1-ben egy egész szezon. Az átlagsebességünk, beleértve a bokszkiállásokat is körülbelül 30 km/órával lesz nagyobb, mint az F1-es autóké, viszont 40 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztunk.
 
Ezek az adatok igen komoly érvek, és ezzel részben megdőlni látszik az FIA azon szándéka, hogy nagy motor gyártók számára is vonzóvá tegye a száguldó cirkuszt.
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
 

    

Szólj hozzá

f1 audi forma1 új motorformula