Webber: Még mindig teljesen szabad közöttünk a verseny
A Red Bull 34 éves ausztrál pilótája, Mark Webber szerint a Silverstone-ban történt csapatutasítás - mely szerint az utolsó körökben tartsa a távolságot Vetteltől – egyszeri eset volt, és az istállónál továbbra is teljesen nyílt és szabad a verseny a két pilóta között.
A silverstone-i eset sok szurkolóban azt az elképzelést fogalmazta meg, hogy mégis csak van csapatsorrend a Red Bullnál, annak ellenére, hogy többször hangoztatták, a versenyzőik szabadon küzdhetnek. Az esetnek azonban (amire mellesleg Webber úgy reagált, hogy figyelmen kívül hagyta ) nincs köze a pilótasorrendhez, mindössze arról van szó, hogy az energia italosok nem szerették volna, ha az utolsó körökben a két pilóta egymást üti ki, visszaemlékezve a 2010-es Török Nagydíjon történtekre. Az ilyen rádióüzenet még a tavalyi, jóval szigorúbb szabályzás alapján sem lett volna szabálytalan, idén pedig már megengedett akár a sorrendre vonatkozó csapatutasítás is, azon feltétellel, hogy nem sérülhet a sport szellemisége.
Webber Németországban elmondta, hogy kínosan érintette az ügy, de szó nincs arról, hogy ne versenyezhetnének továbbra is egyenlő feltételekkel. A futam után a pilóta egy beszélgetésre is hivatalos volt, ahol a csapatfőnök, Christian Horner mondta el véleményét az ausztrálnak az esetről. Webber szerint tisztázták az esetet, sőt a csapat milliárdos tulajdonosa, Dietrich Matesitz egy nyilatkozatában még támogatásáról is biztosította az ausztrált. Matesitz elmondta, csalódott volna Webberben, ha nem próbálja megelőzni Vettelt, és az üzletember teljesen helyén valónak találta, hogy az utolsó pillanatig küzdenek a versenyzőik, még ha egymás ellen is teszik.
Webber kiemelte, hogy a Hornerrel történt beszélgetés során arra a megállapításra jutottak, hogy végső soron a csapat is helyesen döntött, a saját érdekeit illetően, de az ő döntése is elfogadható, a minél jobb eredményre való törekvést szem előtt tartva. Az üzenet pedig semmiképpen sem annak szólt, hogy Vettelt az ausztrál pilóta előtt szeretné tudni a csapat.
"Beszéltünk az esetről, és arról biztosított (Horner), hogy fordított helyzetben is hasonló utasítást adtak volna, ha Seb zárkózik fel rám. A vége valóban kissé gyors volt. Hasonló helyzet ritkán fordul elő, hogy az utolsó körök így alakulnak, talán éppen ezért volt kissé kínos az eset. Még mindig teljesen szabad közöttünk a verseny, és ilyen kellemetlen szituációk nem gyakran fordulnak elő, a küzdelem addig tart, amíg a futamot le nem intik."
Webber elmondta, hogy a tavalyi Német Nagydíjon történt Ferrari csapatutasítás, amikor a pilótáknak helyet is kellett cserélniük, nem befolyásolta döntését, már ami az engedetlenséget illeti, és az apró kellemetlenségtől eltekintve jó versenynek gondolja a silverstone-i futamot.
"Velem semmi sem változott. Azt gondolom, jó verseny volt Silverstone. Fontos pontja volt a versenynek, amikor a lendületem lehetőséget adott arra, hogy javítsak. Ha Fernando leállt volna az utolsó körben, ami ugyan szokatlan, akkor érdekesen alakult volna a végjáték. Van azonban néhány kérdés, amire én nem tudok válaszolni, erről inkább Christiant (Horner) kérdezzétek."
Az ausztrál pilóta elismerte, hogy szeretne továbbra is a Red Bullnál versenyezni, de a szerződés meghosszabbítását nem tartja sürgős feladatnak.
"Én még mindig pilóta vagyok a Formula1-ben. Nyugodt vagyok ebben a pillanatban a csapatnál elfoglalt helyemet illetően, jól együtt dolgozok a csapattal, de nem sietek a döntést meghozni. Amikor döntöttem, az tudatni fogom mindenkivel. A Silverstone-ban történtek semmilyen hatással nem lesznek az új szerződésre. Beszélgetünk már egy ideje róla, azt is tudom, hogy lehetne gyorsabban is dönteni, de eddig még nem fogalmazódott meg bennem."
Mark Webber tehát a maga módján megvédte a Red Bullt azoktól a támadásoktól, mely szerint a brit-osztrák alakulat feladta eddigi elveit, már ami a pilótasorrend tagadását illeti. Ugyanakkor saját döntését is helyesnek vélte, ami természetesen a versenyző szempontjából érthető. Ismerve Webber hozzáállását, és eddigi nyilatkozatait, mostani kijelentései alapján az ausztrál pilóta semmiképpen sem vádolható képmutatással, így talán okafogyottá válhatnak azok a vélemények, hogy a Red Bull elvtelenül, mégis csak alkalmazza a csapatsorrend sokak által szégyenletesnek tartott eszközét. A dolog legfontosabb olvasata annak megértése, hogy a csapatutasítás semmiképpen sem jelent minden esetben egyértelműen csapatsorrendet is.
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória