2011. júl 27.

Így pontozunk mi - Német Nagydíj

írta: FormaNet
Így pontozunk mi - Német Nagydíj

A FormaNet magazin „így pontozunk mi” sorozatában minden egyes nagydíjat követően górcső alá vesszük a top10-es listát, és részben szubjektíven pontozzuk a versenyzőket. Elsősorban a futamon nyújtott teljesítményük tükrében, de természetesen olykor egyéb körülményeket sem hagyunk figyelmen kívül. Mivel ez csak a mi véleményünk, így kíváncsian várjuk az olvasók pontjait is, egy 1-10-ig terjedő skálán.
 
1. Lewis Hamilton 10/10
A 2009-es nürburgringi versenyen Mark Webber első futamgyőzelmét követően ironikusan küldött egy „Hellót” azoknak a kritikusoknak, akik az évek alatt már felírták őt a futottak még listájára. Most Hamilton tehetné ugyanezt azon „jóakarói” felé, akik az elmúlt hetekben néhány baki, és meggondolatlan megnyilvánulást követően folyamatos negatív kritikákat fogalmaztak meg a 2008-as bajnok ellen. Ahhoz képest, hogy a pénteki edzések tükrében legtöbben elsősorban Ferrari és Red Bull dominanciára számoltak, Hamilton a kvalifikáció hajrájában befurakodott a vörös bikák közé, és kitessékelte Vettelt az első sorból. Ezután a rajtnál könnyedén elbánt Webberrel is, akivel később parádés csatákat vívott, majd a második kiállást követően még Fernando Alonsót is hipp-hopp visszaküldte a vezető helyről. A verseny utolsó harmadáig egy pillanatra sem pihenhetett meg, majd a futam utolsó szakaszában olyan tempót autózott, hogy az üldözőknek már esélyük sem volt további akciókra. Korántsem volt ez egy könnyű győzelem, és éppen ezért az egyik legszebb ebben a szezonban.
 
2. Fernando Alonso 10/9
Hasonlóan nagy versenyt futott, mint Hamilton, hiszen mindkét Red Bullt maga mögé utasította, annak ellenére, hogy az időmérőn csak a negyedik rajthelyet sikerült megszereznie. A nagy mumust (Vettelt) már a rajtnál leautózta, aki csak egy rövid időre tudta visszaszerezni harmadik helyét, mert a spanyol egy újabb sikeres támadást indított a hetedik körben, és ezután folyamatosan tartotta az előtte haladó Webber és Hamilton tempóját. A második kiállása olyannyira sikeres volt, hogy az egy körrel előbb élre álló Hamilton elé érkezett meg, és bár a brit tökéletes napját nem tudta felülírni, de ettől még bizonyította, hogy Ferrari feltámadása nem csak üres pletyka, és nem mellesleg, hogy továbbra is ő az egyik legnagyobb versenyző a mezőnyben.
 
3. Mark Webber 10/7
Mindenképp jó nézni azt az agresszív Webbert, akitől nem egyszer láthattunk már remek pillanatokat, és most is többek között neki köszönhetően élvezhettük a hatalmas kerék-kerék elleni küzdelmeket, ráadásul az első helyért. Ettől függetlenül (elsősorban csapattársának eddigi menetelését látva) egy pole pozícióból két helyet veszíteni ezzel a kocsival, nem éppen csillagos ötös osztályzatot érdemel. A rajtot szokás szerint ismét elrontotta az ausztrál, és bár ezután egy ideig hősiesen küzdött a legjobb helyért, ez végül kevésnek bizonyult. Mindössze 17 kör erejéig állt az élen, majd nem csak a kirobbanó formában lévő Hamiltonnal, de még Alonsóval szemben is alulmaradt, végül a tempója sem volt elég ahhoz, hogy újabb támadást indítson a jobb helyezésért. A Red Bullon belül ez egyértelműen Webber hétvégéje volt, és éppen ezért itt lett volna az alkalom, hogy maximálisan kihasználja csapatának támogatását a győzelemért. Hogy ez végül nem sikerült, semmiképp sem Hornerék számlájára írandó.
 
4. Sebastian Vettel 10/6
Először is, Vettel mellett szóljon, hogy idén tőlünk még 9 pontnál nem kapott kevesebbet, de leginkább 10-esek sorakozott a neve mellett. Vagyis az eddigi tíz nagydíjból ez az első kissé elfuserált hétvégéje a németnek, ami nyilván még a legnagyobbakkal is megesik.
Vettellel most megesett. Már a futam elején, egy kicsúszást követően elvesztette a fonalat a dobogóhoz vezető úton, amihez ezután mindvégig köze nem volt. Sőt az első bokszlátogatása után az ötödik helyre esett vissza Felipe Massa mögé, és amíg kollégái az élen egymást püfölték, és előzgették, addig a bajnokság éllovasa több, mint 40 körön keresztül nem boldogult Massával, és végül csak szerelői mentették meg becsületét, a legutolsó körös kerékcsere alatt. Vettel eddigi F1-es pályafutása alatt csak egyetlen egyszer tudott úgy nyerni, hogy nem az első sorból rajtolt ( 2010- Malajzia, 3. rajthely), így nem meglepő, hogy azok a szurkolók, akik nem tartoznak a Vettel-fanok táborába, egyelőre sok fantáziát nem látnak a legifjabb bajnokban. Persze meglehet, hogy ekkora előnnyel feleslegesnek tartja a túlzott kockázatvállalást, de őszintén szólva ez így most kicsit sótlan volt.
   
5. Felipe Massa 10/7
Ismét egy jó versenyt futott a brazil, annak ellenére, hogy ötödik helyről kezdett, és végül itt is fejezte be a Német GP-t. Webberrel ellentétben Felipe a remek rajtolók közé tartozik, ami most is megtörtént, csak a helyezkedés nem volt túlzottan kifizetődő, és mivel éppen az egymásra figyelő két Red Bull mögé húzott, így nem csak csapattársa, de Nico Rosberg is elment mellette. Nagy küzdelem árán sikerült a mercedesest visszaelőznie, majd a kerékcsere után Vettelt is átugrotta, és egészen a legutolsó körig remekül tartotta maga mögött. Ja, hogy a Ferrari szerelői nem olyan villámkezűek, mint az energiaitalosok szorgos munkásai? Persze meg lehet magyarázni, hogy Massát nem engedhették rá Vettelre, de mivel a brazil előbb érkezett, így ugyanannyival előbb végzett volna egy hasonlóan gyors gumiváltást követően, ergo akár az igazán megérdemelt negyedik helyen is végezhetett volna, ha rajta múlik a dolog. Zsinórban harmadjára egy ötödik hely valószínűleg nem az álmai netovábbja, de végeredményben egy tisztességes eredmény. Ami viszont továbbra is a negatívumok listáját erősíti Felipénél az az, hogy immár sorozatban 16 alkalommal kapott ki csapattársától a szombati időmérőkön. Ez pedig már gombócból is elviselhetetlenül sok(k).
 
6. Adrian Sutil 10/8
Sutil idei legjobb eredménye mindenképp helyre billentette kicsit megfakult renoméját, és emellett még egy izgalmas csatát is vívott Nico Rosberggel, akit végül két kiállásos taktikájának köszönhetően sikerült maga mögé utasítania. A német pilóta a nyolcadik helyről rajtolt, ami szintén idei legjobb kvalifikációs szereplése volt eddig, és végül egy kiegyensúlyozott, tökéletes futammal a háta mögött búcsúzhatott hazai közönségétől. Azt kell mondjuk, ideje volt már, különösen azért, mert sokan úgy vélik, hogy lassacskán (az egyelőre még talán kissé túlértékelt) újonc csapattársa, Paul di Resta árnyékába kerülhet. 
 
7. Nico Rosberg 10/7
Sajnos otthon sem tudott megvillani ezzel a kocsival, melynek továbbra is nagy gondok vannak a kiegyensúlyozásával, ami itt a Nürburgringen nagyon jól látható volt. Szürke versenyét mindössze az színesítette, hogy 12 körön keresztül maga mögött tudta tartani Felipe Massát, majd pár pillanatig az öreg Michael is megostromolta, de eztán kicsúszott, úgyhogy Rosberg gyorsan megúszott egy esetleges újabb ütközetet. Ezután nagyobb erőfeszítés nélkül a biztos hatodik helyen autózott, de végül a boxban egy helyet vesztett a két kiállással taktikázó force indiás honfitársával szemben. A kocsi nyilván nem tud többet, és egyelőre Nico sem.
 
8. Michael Schumacher 10/6
Mindenképp kevesebb pontszámot érdemel Rosbergnél, és nem csak azért, mert ismét mögötte végzett, mind a kvalifikáción, mind a futamon, hanem mert ez egy újabb olyan futam volt, amiből többet is ki lehetett volna hoznia a hétszeres bajnoknak. Ez látszott a rajtnál, hiszen a 10. helyről hipp-hopp a hetedikre jött fel. Ha nem kapkodja el a Rosberg elleni akciót, és ennek következtében nem csúszik el, akkor nyilván nem kell újra a középmezőnyből visszakapaszkodnia, és valószínűleg egy sokkal élvezetesebb versenyt láttunk volna tőle. Ettől függetlenül továbbra is élmény látni ahogy élvezi a versenyzést, néha azonban mint egy meggondolatlan gyerek lódul neki a támodásoknak, amik sokszor balul sülnek el. Ezért jelenleg csak ennyi pont jár, de alig várjuk már, hogy egyszer végre minden klappoljon (ne kelljen üzemanyagot spórolni stb.), és Schumi a kanadai villanása után a töretlen lelkesedését újabb szép eredményre váltsa.
 
9. Kamui Kobajasi 10/7
18. helyről rajtolva tulajdonképpen nem lehet panasz a japán versenyzőre, aki már a rajtot követően néhány pozíciót előrelépett, majd ahogy arra számítani lehetett, két kiállásos taktikával felért a pontszerzők közé. Bár a sauberes a két Mercedes számára nem jelentett nagy kihívást, de egy diszkrét, hatékony versenyzéssel újabb pontokat szállított csapatának.
 
 
 
10. Vitalij Petrov 10/5
Az orosz versenyző nem kavarta fel különösebben a Renault körüli álló vizet, és bár csapattársával ellentétben, a kvalifikáción neki nagy nehezen sikerült beférkőznie a top10-be, és a versenyt is egész jól kezdte, de végül mégiscsak egy hellyel hátrébb szorult. Pedig ugyanúgy két kiálláson volt, mint a sokkal több helyet előrébb ugró Sutil és Kobajasi, de úgy látszik a Renault-nál ez az elgondolás nem annyira kifizetődő.

  

 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Csatlakozz hozzánk a Facebookon

 

 

Szólj hozzá a fórumon  

Szólj hozzá

szubjektív f1 formula 1 német nagydíj így pontzunk mi