2011. aug 03.

Így pontozunk mi - Magyar Nagydíj

írta: FormaNet
Így pontozunk mi - Magyar Nagydíj

A FormaNet magazin „így pontozunk mi” sorozatában minden egyes nagydíjat követően górcső alá vesszük a top10-es listát, és részben szubjektíven pontozzuk a versenyzőket. Elsősorban a futamon nyújtott teljesítményük tükrében, de természetesen olykor egyéb körülményeket sem hagyunk figyelmen kívül. Mivel ez csak a mi véleményünk, így kíváncsian várjuk az olvasók pontjait is, egy 1-10-ig terjedő skálán.
 
1. Jenson Button 10/10
A McLaren idén először tudott zsinórban kétszer győzedelmeskedni, és amíg a Nürburgringen Lewis Hamilton dolgozott meg keményen a futamgyőzelemért, addig a Hungaroringen Jenson Button szintén nem mindennapi diadalt könyvelhetett el. A brit versenyző napja nem indult túl szerencsésen, hiszen egy hacker feltörte honlapját, és rémhírekkel riogatta az olvasókat, mi szerint a brit pilóta szombaton súlyos sérüléseket szenvedett a magyar pályán. Ha igaz a mondás, hogy akinek halálhírét keltik, sokáig fog élni, akkor a Buttonról szóló fals infók után ezt f1-es nyelven átfogalmazhatjuk úgy, hogy akiről baleset hírét keltik, az megnyeri a futamot. Persze badarság lenne babonát belevonni a 2009-es világbajnok remek szereplésébe, hiszen már nem első alkalommal bizonyítja, hogy kaotikus (vagy legalábbis változó) körülmények között emelkedik igazán a többiek fölé. Már a verseny elején megelőzte a második helyen autózó címvédőt, majd a harmadik kiállásnál húzott igazán nagyot, hogy a futam további részére bevállalta a lágy gumikat. Ez után a 48. körben Hamilton megpördülésének köszönhetően átvette a vezetést, majd az eleredő esőben, továbbra is száraz pályára való abroncsokon vívott kemény küzdelmet kollégájával, amiből végül nyertesként került ki, és kb. 30 körrel később megérdemelten emelhette magasban a győzelemért járó trófeát. Button kétség kívül az őrül futamok nagymestere.
 
2. Sebastian Vettel  10/8 
Zsinórban másodjára írhatjuk le, hogy a bajnokság éllovasának (és persze rajongótáborának) semmi oka az aggodalomra, hiszen a fiatal német versenyző előnye továbbra is hatalmas, még ha nem is volt lehengerlő versenye. Már szombaton megizzadt pályafutásának 23. pole pozíciójáért, hiszen mindössze néhány ezredmásodperccel szárnyalt túl Lewis Hamilton leggyorsabb körét.  A rajt után mindössze négy kör erejéig tudta megőrizni vezető helyét, sőt kerékcseréket követően a harmadik helyig esett vissza. Az, hogy végül mégis másodikként ért célba, nagyban köszönhető Hamilton kudarc-sorozatának. Ettől függetlenül ez az eredmény a bajnokság szempontjából ismét egy fontos mérföldkő volt számára, és tulajdonképpen Buttonon kívül az összes top versenyző hibázott legalább egy-egy alkalommal.
 
3. Fernando Alonso  10/8
Vetteléhez hasonló versenyt tudhat maga mögött Fernando Alonso is, bár önmagához képest, még a németet is alulmúlta, és nem csak a dobogón. Hiszen a spanyol nagyszerű esőmenő hírében áll, ugyanakkor ebből most vajmi keveset mutatott. A rajt után két Mercedes is elment mellette, mert a vizes pályán túl szélesre vette a kanyart. Igaz hamarosan helyrehozta ezt a kis bakit, ám következett még egy megcsúszás, és újra Rosberg mögött találta magát. Persze ez a Pirelli abroncsoknak is betudható, melyek még nem érték el a megfelelő hőfokot, ennek ellenére éppen Alonsótól érdekes volt látni ezeket a bakikat. Végül azért egy harmadik helyre csak behozta azt a Ferrarit, ami idén először kapott ki az időmérőn „testvérétől”. Ötödik helyről rajtolva ilyen körülmények között tulajdonképpen ez sem volt egy vészes szereplés.
 
4. Lewis Hamilton  10/7
A versenyhétvége eleje nagyszerűen indult számára, hiszen a szabadedzéseken is remekelt, illetve a pole pozícióhoz is ő volt a legközelebb, és csak egy hajszállal kapott ki az egyik Red Bulltól. A futamot is jól kezdte, hiszen hamar hibára kényszeríttette az élen haladó Vettelt, így átvette a vezetést, majd ezt követően egy egész tisztességes távolságot autózott ki üldözőivel szemben. Ha a verseny a „normális” mederben zajlik tovább, valószínűleg németországi sikere után újabb győzelemmel gazdagodott volna, ez azonban nem így lett. És ebben mind a csapat, mind pedig Lewis is ludas, mégpedig három alapvető hiba miatt.
Először mikor úgy döntöttek, hogy a harmadik kiállásnál is a szuperlágy gumikat teszik fel, hiszen így egy újabb kerékcserére még kötelező volt kiállnia a lágy abroncsokért. Másodszor a megpördülése után felelőtlenül, Takuma Satóra emlékeztető, kamikáze módjára tért vissza a pályára, veszélybe sodorva Paul di Resta, és saját csapattársa, Button versenyét. Ezért teljesen megérdemelten kapta meg büntetését, de mellette szóljon, hogy vétségét felismerve a verseny után elnézést kért az érintettektől. Ez után pedig még jött egy hibás döntés az intermediate abroncsokkal, és bár mindezek tükrében a negyedik hely nem egy rossz eredmény, de csak ha nem vesszük figyelembe, hogy a győzelemre is nagyon nagy esélye volt.
 
5. Mark Webber  10/6
Ez több mint egy felejthető hétvége volt az ausztrál számára. Ahhoz képest, hogy az előző két futamon pole-ból rajtolhatott, most csak egy hatodik leggyorsabb kört sikerült összeraknia a kvalifikáción, vagyis a három top csapat pilótái közül övé volt a legrosszabb eredmény, ráadásul úgy, hogy közben a csapattársé volt az első rajtkocka. Ezután a rajtnál két helyet vesztett, melyet nyolc kör alatt sikerült visszaszereznie, de ebből is az egyiket megkapta a hibázó Massától. Első kerékcseréje jó ütemben történt, aminek köszönhetően újabb pozíciókat nyert, de a végén ő is rosszul döntött, amikor köztes gumikra váltott. Ez az ötödik hely egy Red Bullban elég vékonyka eredmény, ráadásul nagyon kevés ahhoz, hogy veszélyt jelentsen Vettelre a bajnoki csatában.
 
6. Felipe Massa  10/6
A brazil legjobb pillanat a hétvégén az volt, amikor végre 16 verseny után elverte csapattársát az időmérőn. Másnap viszont egy tucatnyi kisebb probléma adódott a versenyében. Nem jól indult, a csapattárs lerajtolta, majd a két Mercedes is elment mellette, aminek eredményeként a hetedik helyre esett vissza. Ez után négy-öt kör alatt visszakapaszkodott az ötödik helyre, sőt miután Alonso több alommal is hibázott, rövid ideig még elé is került. A nyolcadik körben azonban ő is a kettes kanyar áldozata lett, és mivel érintőre vette a gumifalat, így sérült hátsószárnnyal, és három hellyel hátrébb folytatta útját. Ez az incidens végeredményben el is döntötte, hogy a dobogós reményeknek vége, hiába indult negyedikként. Ezt követően már hozta a kötelezőt, ami végül egy hatodik helyre volt elég.
 
7. Paul di Resta  10/9
Azon ritka pontozások egyikébe csöppentünk, hogy a „kicsik” viszik el a kilenceseket. Persze nem azért mert például Di Resta jobban állna Sebastian Vettelnél, hanem mert saját magához, és kocsijához mérten egy tökéletes hétvégét produkált a skót újonc. Igaz az időmérőn éppen kicsúszott a top10-ből, de szenzációs rajtjának köszönhetően már verseny elején kettőt lépet előre, és amíg szinte az összes sztárpilótát kisebb-nagyobb mértékben megfektette a vizes aszfalt, addig Di Resta egészen a hetedik helyig szárnyalt, melyet végül a kerékcserék után is meg tudott tartani. Ilyen körülmények mellett, eddigi legjobb F1-es eredményével is bizonyította, hogy helye van a legnagyobbak között, úgy, hogy közben csapattársa csak a 14. lett.
 
8. Sebastien Buemi  10/ 9 
Buemi szintén nagy versenyen van túl, főleg annak fényében, hogy a kvalifikáción az első hét kieső közt volt, és még egy öt rajthelyes büntetés is várt rá a nürburgringi „Heidfeld incidens” miatt. Vasárnap azonban már minden tökéletesen alakult számára, és egy látványos start után nem kevesebb, mint 11 (!) helyet javított már az első két körben. Ez után már „csak” az kellett, hogy három kiállásos stratégiája minden alkalommal a megfelelő ütemben történjen, és ezen a területen is remek munkát végzett a 100. nagydíját teljesítő kiscsapat. Buemi nyolcadik helye igazán különleges, és minden dicsértet megérdemel.
 
9. Nico Rosberg  10/6
Egy újabb felejthető szereplés a Mercedes, és Rosberg számára. Az időmérőn elért hetedik helye, egy teljesen normális, már megszokott eredmény. A futam elején kihasználva a Ferrarik figyelmetlenségét és hibáit, egészen a negyedik helyig küzdötte fel magát, ám ez után már nem boldogult a gyorsabb kocsikkal. Később, amikor jött az eső, ő is megkockáztatta az intermediate gumikat, ami nem jött be. Ennek eredményeként több pozíciót bukott, és valószínűleg nem volt a tervben, hogy egy Toro Rosso és egy Force India mögött érjen célba.
 
10. Jaime Alguersuari  10/7
Nem szerepelt rosszul a spanyol, hiszen 16. rajtkockából indulva végül ő is pontot szerzett csapatának, de Buemi remek versenyének köszönhetően ez most nem tudott annyira lenyűgözni. Kerékcsere taktikájának köszönhetően autózott még ennél jobb helyen is (8.), de egy Kamui Kobajasival való csatában ezt el is bukta, és újra a pontszerző helyeken kívül találta magát. Szerencséjére a Saubernek most nem jött be a kevesebb kiállásos stratégia, és Kobajasi hamarosan már látványosan szenvedett a használt gumikon, így végül a spanyol neve mellé került az egy pontocska.

  

szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Csatlakozz hozzánk a Facebookon

 

 

Szólj hozzá

hungaroring formula 1 magyar nagydíj f1 szubjektív