Az F1-es üzemek kéthetes bezárását csak szóbeli megállapodás szabályozza
A Magyar- és a Belga Nagydíj közötti közel egy hónapos nyári szünet, az FIA által, már Max Mosley idejében is szorgalmazott költségcsökkentés miatt, a gyárakra nézve is előír két hét kényszerpihenőt, amit egyhuzamban kell letudni.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali azonban egy nemrégiben tett nyilatkozatában elmondta, a gyárak bezárását nem szabályozza a Nemzetközi Automobil Szövetség, csupán ajánlást tett erre, így ez az üzemekre vonatkozó kényszerszünet egy, a csapatok között létre jött szóbeli megállapodáson nyugszik.
Domenicali kiemelte, hogy a megállapodás betartása tulajdonképpen becsületszóra történik, és ennek ellenőrzését a csapatok egymás között végzik, támaszkodva az emberekre, akik teljesen egyetértenek a FOTA által is támogatott egyezséggel. A megállapodás szerint a szünetben csak a legfontosabb karbantartásokat lehet végezni, és ezt eddig mindig minden csapat betartotta.
A Ferrari egy igen nehéz, és a nehézségek miatt hosszú szezonkezdésen van túl, ezért az alakulat és a gyár teljes gárdája (az egyszerű munkásoktól a mechanikusokon át a mérnökökig) örül a lehetőségnek, és ilyenkor a személyzet valóban a kikapcsolódásra szánja a két hetet.
Domenicali az is elmondta, hogy az egy hónapos nyári szünet alatt a csapatok szabadon dönthetik el, hogy melyik két hétben tartják a gyárat is zárva. A Ferrari idén Augusztus két középső hetét választotta, így a maranellói gyár a Belga Nagydíj előtt egy héttel kezdi meg a munkát, ami a jelenlegi erőviszonyokat figyelembe véve, már az első napon is minden bizonnyal maximális fordulaton fog zakatolni.
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória