2011. aug 22.

Kiss Pál Tamás ezüsttel tért haza Győrből

írta: FormaNet
Kiss Pál Tamás ezüsttel tért haza Győrből

Hároméves kihagyás után egy rövid futam erejéig ismét megmérettette magát gokartban Kiss Pál Tamás. A versenynek a győri Extrém Motorsport Fesztivál adott otthont, ahonnan a pilóta egy második és egy hatodik helyezéssel térhetett haza.
 
Emlékezetes kitérőt tudhat maga mögött GP3 Series magyar versenyzője, hiszen a Magyar Gokart Bajnokság győri futama igen eseménydúsra sikeredett. Vasárnap reggel egy rövid warm up után megkezdődtek a kategóriák időmérő futamai. Kiss Pál Tamás a Rotax Max Senior kategóriában az időmérőn a harmadik legjobb időt futotta, amivel egy elegáns helyet vívott ki magának a rajtrácson. Ezt követően már nem volt ilyen zökkenőmentes a két futam, hiszen az első rajtot követően a visszafordítónál rögtön összekoccant szinte a teljes mezőny, aminek eredményeképpen el is csúsztatták a versenyüket egy órával, ennyit kaptak ugyanis a csapatok szervizidőnek. A megismételt rajt után Tamás egy kisodródás következtében a hatodik helyről tornázta vissza magát a második helyre, tematikus előzéseinek köszönhetően.
 
A kategória második futamára közel két órás csúszással került sor, ám a versenyzők itt is gondoskodtak a látványos elemekről. Éppen a Right Guard Racing program pilótája volt, aki az egyik kanyarban megakadt a rázókövön és megpördült az íven. Tomi nem tudott időben kiugrani a gépből, és bár ketten ki tudták kerülni, a harmadik pilóta azonban beleszállt Tomi gokartjába és fel is borult. Sipos Istvánért behívták a mentőt a pályára, de szerencsére sem neki, sem másnak nem lett maradandó sérülése az esemény következtében. Ezután újrarajtoltatták a mezőnyt, Tamás is vissza tudott állni, mert gokartját 10 perc alatt újjávarázsolták a szerelők. Ebben többen is segítettek: ahányan odafértek a gép köré, annyian dolgoztak rajta.
 
Kiss Pál Tamás: "Nagyon izgalmas napon vagyok túl, talán az év egyik legextrémebb napja volt. Fizikálisan nagyon kimerítő volt a hétvége, viszont nagyon jó felkészülésnek számított a belga versenyre. Az első futam kifejezetten látványos volt, a másodikban azonban nehezebb dogom akadt. Kívülről rajtoltam, több pozíciót veszítettem, és egy hibát követően egy elég nagy baleset történt, ami után újra rajtoltattak bennünket. Ezúton is köszönöm az összes szerelőnek, aki segített 10 perc alatt helyrehozni a gokartomat. Bár elment a váz és nehéz volt vele fordulni, de ennek ellenére ismét jót csatáztam és egy izgalmas futam után a hatodik helyen végeztem, amivel úgy érzem, összességében nem lehetek elégedetlen. Mindezzel együtt egy jó hétvégét sikerült eltöltenünk itt Győrben, nagyon jól éreztük magunkat."
 
Tamás következő küzdelmére már a belga SPA ringen kerül sor, ahol ismét a GP3 mezőnnyel méri majd össze tudását.
 
Faster Management

  

Csatlakozz hozzánk a Facebookon

Szólj hozzá

győr gokart kiss pál tamás extrém motorsport fesztivál