A McLaren továbbra is két elsőszámú versenyzővel harcol a győzelmekért
A szezon második felében a McLaren továbbra is rendíthetetlenül csakis kizárólag a győzelmekre összepontosít. A csapat ügyvezető igazgatója, Jonathan Neale azonban azt is egyértelművé tette, hogy a támadó stratégiába nem tartozik bele az, hogy versenyzőik összedolgozzanak, vagyis Lewis Hamilton és Jenson Button a szezon további részében is harcolhat egymás ellen a győzelemért.
A bajnoki éllovas, Sebastian Vettel mögött Lewis Hamilton jelenleg 88 ponttal, Jenson Button pedig kereken száz ponttal van lemaradva, és a legutóbbi két mclarenes győzelmen is fele-fele arányban osztoztak. Ez Vettelnek nyilvánvalóan jól jön, hiszen egymástól rabolják a pontokat, nem beszélve arról, hogy ebbe a pontvadászatba még egy-két másik riválisnak is lesz beleszólása.
A wokingiak ügyvezetője, Jonathan Neale a McLaren hivatalos honlapján kifejtette, hogy a csapat jelenleg nincs abban a helyzetben, hogy a biztonságos versenyzésre törekedjen, így versenyzőiknek kizárólag a támadó mentalitást kell követniük, és küzdeni a végsőkig.
"Továbbra is az esélyegyenlőség elvét követjük, a versenyekre további fejlesztésekkel segítjük pilótáinkat, akiknek ugyanúgy minden lehetőséget megadunk ahhoz, hogy küzdjenek. Nem vagyunk abban a helyzetben, hogy bármilyen biztonsági játékba kezdjünk. A legfontosabb most számunkra az, hogy további versenyeket nyerjünk, és ezt csak akkor tudjuk megtenni, ha szoros a vetélkedés, és mindkét pilótát arra ösztökéljük, hogy ragadjanak meg minden kínálkozó lehetőséget. A mi feladatunk, hogy egy megbízható és magabiztos környezetet teremtsünk számukra. Fontos, hogy megtartsuk versenyzőink bizalmát az által, hogy folyamatosan fejlesztünk, és a különbséget versenyről versenyre érezzék is. Az elveinken tehát nem változtatunk, még mindig két elsőszámú pilótánk van, és mindketten versenyeket akarnak nyerni" – szögezte le Neale, és példaként a hungaroringi látványos csatát hozta fel, ahol akár kettős győzelmet is ünnepelhetett volna az alakulat egy esetleges utasítással.
"Nem hinném, hogy felülről irányítanunk kellene a dolgokat. Két megérdemelt győzelmet szereztünk, és bár Magyarországon volt egy kis csalódottság is, de vitatkoznék azzal, hogy számunkra megtérült volna, ha akkor beleszólunk Lewis és Jenson versenyébe azért, hogy kettős győzelemmel zárjunk."
Bár a McLaren a nyári szünet előtti utolsó két versenyt megnyerte, ennek ellenére a szakember nem gondolja azt, hogy a csapat most már a többi versenyen is teljesítménybeli előnyt élvez, és véleménye szerint a következő három helyszín, Spa, Monza és Szingapúr rengeteg kihívást tartogat a McLaren számára.
"A következő néhány versenyen is nagyon nehéz lesz küzdeni. Úgy gondolom, hogy a Red Bull, a Ferrari és a McLaren versenyautói azok, amik biztosan képesek a győzelemre. Arra kell fókuszálnunk, hogy a két, kevés leszorítóerőt igénylő pályán is megőrizzük lendületünket. Ha távolabb tekintünk Szingapúrra, ott a pálya karakterisztikája miatt több változtatásra is szükség lesz, vagyis rengeteg munka vár még ránk."
A kérdésre, hogy ha már ennyi munkát végeztek, akkor miért nem egy határozottabb stratégiát alkalmaznak, ami felszámolhatná az elszalasztott lehetőségeket (mint például Button silverstone-i esete, vagy Hamilton hungaroringi esete), Neal a következőt válaszolta:
"Amikor valaki keményen küzd, és próbál felzárkózni, akkor nagyon könnyű hibázni akár a megbízhatóság, akár a versenyzés terén. És nem mi vagyunk az egyetlen ilyen csapat a bokszutcában. Most a szünetben a két hetes leállás miatt túl sok mindent nem tudtunk csinálni, de folyamatosan dolgozunk azon, hogy erőforrásainkat megfelelően osszuk el, és mind a sebesség, mind pedig az egyensúly területén egyformán javuljunk. A teljesítménnyel kapcsolatban mindig is a borotvaélen kell egyensúlyozni. Ha biztonsági játékot játszunk, akkor a megbízhatóságra kell törekedni, és nem feltétlen fontos, hogy az autó gyorsabb legyen. Amikor viszont az üldöző szerepe jut, akkor kockáztatni kell, és minél jobban kitolni a határokat, így olykor előfordul, hogy ez végül nem jól sül el. Keményen dolgozunk mind a hidraulikai mind a mechanikai megbízhatóságon, és különösen a kipufogó rendszerünkön. Ezekbe rengeteg energiát fektetünk, és amikor ezzel a technikával a versenypályán a két pilótánk éppen egy helyen van térben és időben, akkor az még érdekesebbé teszi a dolgokat. Ilyen fajta nyomás alatt fontos a hideg fej."
FormaNet, Varga Viktória
Csatlakozz hozzánk a Facebookon