Amíg a középmezőny egyik legendás csapata, a Williams lassan az életben maradásért küzd, addig a másik nagy múltú alakulat, a Sauber úgy tűnik stabil technikai, és nem mellesleg pénzügyi háttérrel tervezi a jövőt. Teszi ezt annak ellenére, hogy az elmúlt néhány évben többszöri tulajdonosváltás tarkította az istálló életét, melynek eredményeként most ismét az egykori alapító, Peter Sauber az alakulat tulajdonos csapatvezetője.
A svájci üzletember lojalitása a Formula-1-hez példaértékű, hiszen a BMW kivonulása után nem hagyta elveszni egykori csapatát, és inkább visszavásárolta annak ellenére, hogy nem ok nélkül adta el 2005-ben a német cégóriásnak. A tulajdonos jó kapcsolatainak és átgondolt finanszírozási koncepciójának köszönhetően jelenleg úgy tűnik, a Sauber igen stabil pénzügyi háttérrel rendelkezik, ami biztosíték a további fejlesztésekhez, mindemellett az istálló technikai és műszaki lehetőségei, és pilótapárosa is komoly hátteret szolgáltatnak a további fejlődéshez.
A svájciak meg vannak győződve arról, hogy - az összes istállóval összevetve - a modern F1 egyik legfontosabb technikai berendezése, a szélcsatorna, még mindig náluk a legkivallóbb. A csapatfőnök az egyéb háttér létesítményekkel kapcsolatosan is úgy véli, jelenleg nincs szükség terjeszkedésre, bővítésre, hiszen minden adott az autók folyamatos fejlesztéséhez.
"Igen komoly, magas szintű infrastruktúrával rendelkezünk, aminek fejlesztése jelenleg nem szükséges. A személyi állományt visszafejlesztettük ( Resource Restriction Agreement-nek megfelelő mértékűre ) és őszintén remélem, ezt a szakember gárdát a későbbiekben is tartani tudjuk."
A svájci gárda a BMW számára nem bizonyult jó befektetésnek, és ez részben fordítva is igaz, mert az együttműködés során, és a szétválás után elmaradtak bizonyos fejlesztések az alakulat bázisán, ennek ellenére Sauber úgy gondolja, még mindig élvonalbeli technológiák állnak a rendelkezésükre, és éppen ezért feleslegesnek tartja például a szélcsatorna fejlesztését, ahogy azt a Ferrari, vagy a Renault már megtette.
"Nem szeretnék tapintatlannak tűnni, de úgy gondolom, a Ferrari és a Renault jelenlegi fejlesztése a szélcsatorna vonatkozásában, színvonal tekintetében jelentősen elmarad a miénktől."
Arra a kérdésre, hogy valóban úgy gondolja-e, hogy az alakulat szélcsatornája most a legjobb az F1-ben, Sauber így felelt: "Ezt nem szeretném így kijelenteni. Ugyanakkor úgy vélem, csak a Toyota csatornája volt hasonló a miénkhez. És nem csak a méretek a fontosak, hanem a minőség tekintetében is így van."
Vannak olyan területek, melyeknél továbbra is külső segítségre támaszkodik az alakulat, ilyen például az átvitel, mely a BMW kivonulásáig Münchenben, a német cég központjában készült egy külön részlegben. Jelenleg a váltókat és a motorokat is a Ferraritól vásárolják, és az alakulatnál hosszú távra tervezik ezeket az együttműködéseket.
"A múltban voltak saját fejlesztésű váltóink, de miután a váltókat Münchenben tökéletesen legyártják, így az elmúlt három évben már nem láttuk értelmét Hinwilben, a központunkban folytatni ezt a munkát. Továbbá költséghatékonyság szempontjából jó forrás számunkra a Ferrari is, mert hasonlóan az idei évhez, jövőre is tőlük vásároljuk a KERS rendszert is" – nyilatkozta Peter Sauber.
A svájci gárda tehát töretlenül bízik a jelenlegi együttműködések adta lehetőségekben, és a fejlődésnek a jelenlegi állapotokat figyelembe véve nem lesznek sem műszaki, sem anyagi korlátai. Az istálló jelenleg hatodikként a középmezőny közepén áll a konstruktőrök versenyében, a Renault-tól 33 pontra lemaradva, de az év hátra lévő részében minden bizonnyal a legfőbb riválisuk a csupán három pont hátrányban lévő Force India lesz, és talán a 23 pontos lemaradásban lévő Toro Rossóra is figyelniük kell, így Peter Sauber csapata egy percet sem pihenhet, hiszen a kihívók folyamatos fejlődése komoly veszélyt jelenthet számukra.
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória