Kiss Pál Tamás a nyolcadik legjobb időt autózta a monzai edzésnapon
A pénteki szabadedzésekkel kezdetét vette a GP3 versenysorozat utolsó versenyhétvégéje Monzában. A Right Guard Racing motorsport program magyar versenyzőjének a péntek délelőtti edzés nem sikerült túl jól, a 24. helyen zárt, délután azonban újra megmutatta, mit tud, a 8. helyen végzett.
Ragyogó napsütésben zajlottak a pénteki edzések az olasz ringen. Délelőtt a pálya több része még árnyékos volt, amire azért fontos odafigyelni, mert ezeken a helyeken az aszfalt hőmérséklete jelentősen alacsonyabb, a gumik másképpen viselkednek.
Kiss Pál Tamás számára technikai problémával indult a hétvége, hiszen a féktárcsa a felfogatásnál elmozdult, és olyan szerencsétlenül szorult be a féknyeregbe, hogy a bal első fék folyamatosan fogott. Így ki sem tudott menni a boxutcából. Miután megoldották a problémát, Tomi az első körben kicsúszott a kavicságyra, ahonnan sikerült visszajönnie, és ezután egész jó köröket tudott autózni. Amikor épp a legjobb idővel futotta a kört, újra behívták a boxba, módosítottak a beállításokon. Ezt követően előjött megint egy gond, a vízhűtő tetején eresztett egy szelep, ezt kellett orvosolni, így újabb 5-8 perc elment. Összesen tehát mindössze 9 kört tudott menni Tomi a 15 helyett, így délelőtt csak a 24. helyen végzett.
Délutánra igencsak felmelegedett az idő. Tomi az elejétől kezdve jó ritmusban autózott. Ezen a ringen nagyon fontos a szélárnyék, amit Nick Yelloly mögött száguldva jól ki tudott használni. Az elején folyamatosan az első és az ötödik hely között autózott, aztán nyolcadik lett, behívták a bokszba, állítottak az autón. Ezután csapaton belül próbálták a szélárnyékot kihasználni, a finn csapattársa mögött próbált menni, de végül csak föltartotta őt, mert Tomi gyorsabbnak bizonyult. A legvégén, az utolsó körben, még kopott gumikkal is tudott javítani, a 8. legjobb időt teljesítve.
Kiss Pál Tamás: „Három éve már jártam ezen a ringen, akkor is megfogott, és továbbra is tetszik. Azt gondolom, hogy kellett egy nagy adag szerencse is, hiszen jó szélárnyékot tudtam elkapni. A hétvége további történésein nem agyalok túl sokat. Úgy megyek, ahogy tetszik, és meglátjuk. Szeretnék persze egy jó időmérőt futni szombaton. A futam még messze van, de remélem, az is jól sikerül.”
Kiss Pál Tamás számára technikai problémával indult a hétvége, hiszen a féktárcsa a felfogatásnál elmozdult, és olyan szerencsétlenül szorult be a féknyeregbe, hogy a bal első fék folyamatosan fogott. Így ki sem tudott menni a boxutcából. Miután megoldották a problémát, Tomi az első körben kicsúszott a kavicságyra, ahonnan sikerült visszajönnie, és ezután egész jó köröket tudott autózni. Amikor épp a legjobb idővel futotta a kört, újra behívták a boxba, módosítottak a beállításokon. Ezt követően előjött megint egy gond, a vízhűtő tetején eresztett egy szelep, ezt kellett orvosolni, így újabb 5-8 perc elment. Összesen tehát mindössze 9 kört tudott menni Tomi a 15 helyett, így délelőtt csak a 24. helyen végzett.
Délutánra igencsak felmelegedett az idő. Tomi az elejétől kezdve jó ritmusban autózott. Ezen a ringen nagyon fontos a szélárnyék, amit Nick Yelloly mögött száguldva jól ki tudott használni. Az elején folyamatosan az első és az ötödik hely között autózott, aztán nyolcadik lett, behívták a bokszba, állítottak az autón. Ezután csapaton belül próbálták a szélárnyékot kihasználni, a finn csapattársa mögött próbált menni, de végül csak föltartotta őt, mert Tomi gyorsabbnak bizonyult. A legvégén, az utolsó körben, még kopott gumikkal is tudott javítani, a 8. legjobb időt teljesítve.
Kiss Pál Tamás: „Három éve már jártam ezen a ringen, akkor is megfogott, és továbbra is tetszik. Azt gondolom, hogy kellett egy nagy adag szerencse is, hiszen jó szélárnyékot tudtam elkapni. A hétvége további történésein nem agyalok túl sokat. Úgy megyek, ahogy tetszik, és meglátjuk. Szeretnék persze egy jó időmérőt futni szombaton. A futam még messze van, de remélem, az is jól sikerül.”
Faster Management