2011. sze 25.

Ross Brawn szerint elég zavaros a munkaszünetre vonatkozó szabály

írta: FormaNet
Ross Brawn szerint elég zavaros a munkaszünetre vonatkozó szabály

Valószínűleg a szokatlan szingapúri időbeosztásnak is betudható, hogy a hétvégén négy csapat is megszegte az idén bevezetett éjszakai munkára vonatkozó tilalmat, ráadásul igencsak banális okok miatt. A Toro Rossónál a csapafőnök, Franz Tost pénteken a megengedettnél korábban érkezett a pályára, a Virginnél, a Red Bullnál és a Mercedesnél pedig a marketing személyzet szegte meg a szabályt, vagyis egyik csapat sem az autóján dolgozott a tiltott időszakban, ezért Ross Brawn szerint az FIA-nak pontosítania kell az előírást, mert jelenleg elég zavaros.
 
A 2011-es F1-es Sportszabályzat idén egy újabb tilalommal bővült, ugyanis 30.19-es paragrafus kiköti, hogy az alakulatok azon tagjainak, akiknek bármilyen közük van az autók üzemeltetéséhez, a pénteki első-, valamint a szombati szabadedzés kezdete előtt kilenc órával be kell fejezniük a munkát, és hat órán keresztül nem dolgozhatnak.
Az európai menetrendhez már hozzászokta a csapatok, Szingapúrban azonban teljesen más időbeosztáshoz kell alkalmazkodniuk, ami annyit jelent, hogy ez a hat órás tilalom reggel 9-től 15 óráig tart.
 
A szezon során a csapatok négy alkalommal felmentés kérhetnek a tilalom alól, és többen (például a Red Bull) már éltek is a lehetőséggel, most azonban az energiaitalosok, valamint Toro Rosso, a Mercedes és a Virgin is elpuskázott plusz egy-egy lehetőséget, mert kicsit elnézték az órát, vagyis leginkább félreértelmezték a szabályt.
 
A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost péntek délután a megengedetnél korábban érkezett a pályára, és bár bizonyára nem azért, hogy nekilásson az STR6-os felkésztésének, ettől függetlenül az FIA szabályai szerint ez is a tilalom megszegésének bizonyult.
A Mercedesnél, a Red Bullnál és a Virginnél pedig a marketinges munkatársak érkeztek előbb a kelleténél, akik szintén nem az autókon munkálkodtak, vagyis gyakorlatilag egyik csapat sem dolgozott pluszban a versenyautóján.
 
A Mercedes csapatfőnöke természetesen nem hagyta szó nélkül az esetet, és jelezte, hogy nem ártana pontosítani a "kijárási tilalomra" vonatkozó megkötésen, ugyanis nem igazán érti, hogy a marketing személyzetnek az FIA besorolása szerint miért van köze az autó üzemeltetéséhez.
 
"Azt hiszem ez egy kicsit zavaros szabály, és meg kellene vizsgálni. A mi személyzetünk 47 fős, ami magába foglalja a mérnököket és a szerelőket, akik az autókon dolgoznak. Azért volt szükség a tilalomra, hogy a kötelező létszámleépítések után az alkalmazottak ne legyenek túlterhelve. Hiszen ha csökken a létszám, a munka pedig ugyanannyi marad, akkor az azt jelenti, hogy több órát kell dolgoznia a személyzetnek, azt pedig nem engedhetjük meg, hogy 48 órán keresztül talpon legyenek"- beszélt az idén bevezetett szabály szükségéről a csapatvezető, aki szerint ez az előírás eddig nagyon is jól működött, és ebben az estben sem adtak plusz munkát a 47 fős személyzetnek.
 
"Úgy vélem a munkára vonatkozó tilalom eddig jól működött. Úgy értelmeztük, hogy erre a 47 emberre vonatkozik, akikről van egy lista is, tehát mindenki tudja, hogy kik ők, és be is tartják a szabályokat. A mi esetünkben néhány marketinges lány érkezett fél órával korábban, hogy felkészüljenek bizonyos vendégek fogadására. Ezt mindenképp tisztázni kell az FIA-val, mert ha objektíven nézzük, akkor marketing munkatársak nem sorolhatók be abba a keretbe, akikre a tilalom vonatkozik. Ez egy olyan dolog, amit tisztázni kell, mert szerintem ez az eset csak félreértésből adódott."

 
 
FormaNet, Varga Viktória

 

 

Szólj hozzá

f1 munkaszünet formula 1 ross brawn sportszabályzat