2011. sze 25.

Vettel a vb címet még nem, de idei kilencedik győzelmét behúzta Szingapúrban

írta: FormaNet
Vettel a vb címet még nem, de idei kilencedik győzelmét behúzta Szingapúrban

Jenson Button második helyének köszönhetően Szingapúrban egyelőre nem dőlt el a világbajnoki cím sorsa, Sebastian Vettel azonban immár az éjszakai helyszínt is kipipálhatja győzelmi listájáról, és idei kilencedik futamgyőzelmével immár 124 pontra növelte előnyét a pontversenyben, és matematikai esélye már csak a 185 pontos Jenson Buttonak maradt. A dobogó harmadik fokára Mark Webber állhatott fel, mögötte Fernando Alonso, illetve az újabb kaotikus versenyt futó Lewis Hamilton ért célba.
 
 
Most sem maradt safety car nélkül a Szingapúri Nagydíj, és erről Michael Schumacher gondoskodott, a rajt ugyanakkor nagyon simán zajlott. Sebastian Vettel máris ellépet, míg csapattársa, Mark Webber jó szokásához híven ismét beragadt, így Jenson Button és Fernando Alonso is lerajtolta. Az ausztrál Lewis Hamiltonnak is betartott, aminek következtében hárman is elmentek a negyedik helyről rajtoló mclarenes mellett, előbb Felipe Massa, majd a két Mercedes.
A brit tehát újra megkapta monzai rémét, azaz Michael Schumachert, most azonban nem okozott túl sok fejfájást a hétszeres bajnok, és az ötödik-, majd a hatodik körben a DRS zónában Hamilton könnyedén letudta mindkét Ezüstnyilat. A két Force India megtartotta pozícióját, így a pontszerző helyeken Schumacher után Adrian Sutil és Di Resta autózott.
 
Az első kerékcserét Rosberg ejtette meg a 10. körben, miközben Webber sikeres támadást indított a harmadik helyen haladó ferraris ellen. Alonsónak már annyira elkoptak az abroncsai, hogy nem tudta maga mögött tartani a Red Bullt, sőt már csapattársát, és a megérkező Hamilton is feltartotta, így a kör végén ki is hajtott új szett gumikért.
 
Massa és Hamilton egyszerre érkeztek a 12. körben, a brazil ugyan elől tudott maradni, de Hamilton máris támadott, aminek koccanás lett a vége, Massa defektet kapott, az elkapkodott manőver kezdeményezőjének pedig letört egy jókora darab az első légterelőjéből. A nem tervezett újabb bokszlátogatások után Massa a 20., Hamilton a 16. helyre esett vissza, de hamarosan megkapta bokszutca áthajtásos büntetését, így a 19.helyről kezdhette meg a felzárkózást. 
 
Vettel közben őrült tempót diktált elől, és az élmezőnyből Buttonnal együtt a 16. körben váltott új szettre. Miután utolsóként a 20. körben Di Resta is megkapta az új gumikat, az első tízes sorrende a következőképp alakult: Vettel, Button, Alonso, Webber, Rosberg, Schumacher, Sutil, Di Resta, Perez és Maldonado.
 
Az élmezőnyből másodjára is Rosberg volt az, aki a 24. körben újabb látogatást tett szerelőinél, majd ezután lendületet vett, és Sutilt támadta volna, amikor kissé megcsúszott, és Perez is elé került, majd a két versenyző között kisebb lökdösődés kezdődött, de mindketten megúszták károk nélkül az esetet, amit később a versenyirányítás versenybalesetnek minősített. Schumachernek azonban már nem volt szerencséje a Sauber újoncával. A szintén friss gumikon száguldó német nagyon félreértette Perezt, és hátulról eltrafálta Sauberjét. A Mercedes a levegőbe emelkedett, majd a falban landolt, így a 30. körben be kellett küldeni a biztonsági autót.
Később Schumacher a BBC-nek elmondta, hogy a belső ívre akart húzódni, de nem számított arra, hogy Perez olyan korán fékez. Véleménye szerint szimpla versenybaleset volt.
 
A baleset előtt Vettel már majdnem 20 másodperces előnyt autózott ki, ami ugyan gyorsan lenullázódott, ám az új rajtnál simán megőrizte elsőségét, és ismét meglépett.
 
Hátrébb azonban végre felpezsdült az élet, Webber megelőzte Alonsót, majd az ötödik helytől lefelé is nagy csata bontakozott ki, ahol a nyolcadik helyen autózó Hamilton volt a főszereplő. A brit néhány kör alatt áthámozta magát Rosbergen és a két Force Indián, és büntetésével együtt összesen négy kiállása ellenére már az ötödik volt, míg közben Felipe Massa még mindig csak az utolsó pontszerző helyért küzdött.
 
Az élmezőny a 49-50. körben tudta le harmadik és egyben utolsó kerékcseréjét, ami után az első négyes sorrendje nem is változott, vagyis a leintésig megmaradt a Vettel, Button, Webber és Alonso sorrend. Bár az utolsó körökben Button rákapcsolt, miközben Vettel a lekörözött pilóták sokaságában sok időt vesztett, így a hajrában még várható volt egy kis izgalom az első helyért, de már nem maradt idő befogni a tavalyi bajnokot, aki végül 1.7 másodperccel Button előtt szelte át a célvonalat.

 
Hátrébb a mindössze két kiállással taktikázó versenyzők, valamint Rosberg keveredett Hamilton elé, de a mclarenesnek nem okozott gondot a felzárkózás, és két-három kör után már újra az ötödik helyen száguldott. Hamilton mögött pályafutása legjobb eredményének Di Resta örülhetett, majd őt követte Rosberg, Sutil, Massa és Perez a pontszerző helyeken, de Rosberg már kört kapott a futamgyőztes Red Bulltól. 
 
A versenyben megfutott leggyorsabb kör - 1:48.454 - Jenson Button neve mellé került.
 
A 61 körös éjszakai futamnak három kiesője volt: elsőként Timo Glock egy kicsúszást követően, majd Schumacher a Perezzel történt baleseténél, a verseny utolsó szakaszában pedig Jarno Trulli váltóhiba miatt búcsúzott idő előtt. Jaime Alguersuari az utolsó körben szintén falnak ütközött, így a legutolsó helyen végzett.  


 FormaNet, Varga Viktória

 

 

Szólj hozzá

f1 formula 1 futam sebastian vettel szingapúri nagydíj