A Szingapúri Nagydíj nem hozott nagy meglepetést, hiszen ahogy azt várni lehetett, a pole-ból induló Sebastian Vettel ismét viszonylag kényelmes versenyzéssel szerezte meg a győzelmet. A McLaren 2009-es világbajnoka, Jenson Button ugyan a végén nagyon szépen felzárkózott a Red Bullra, ennek ellenére egy percig sem lehetett kétséges, hogy a sorrend Button igen látványos menetelése ellenére sem fog változni. A wokingi istálló másik pilótája, Lewis Hamilton is nagy versenyt futott, ám ő a saját maga által okozott igen nagy lemaradás ellen volt harcban, miután ütközött a ferraris Felipe Massával.
A 2008-as világbajnoknak nem indult jól a szingapúri versenyhétvége, miután az időmérőn defektet kapott, majd a tankolással voltak problémái, és csak a negyedik helyről várhatta az éjszakai futamot. A rajt sem az elképzelései szerint alakult, hiszen az előle induló Mark Webber beragadt a rajtnál, ezzel a brit pilótát is feltartotta, így mire Hamilton észbe kapott, már Felipe Massa és a két Mercedes is előtte volt.
Nem is Lewis Hamilton lenne, ha ezzel a helyzettel elégedett lett volna, így hatalmas száguldozásba kezdett, és a két ezüstnyilat viszonylag egyszerűen utasította maga mögé az állítható hátsószárny segítségével.
A 12. körben már Massával harcolt, de az előzési zóna végén elrontotta a féktávot, és hátulról eltrafálta a Ferrarit. Az eredmény Massa defektje, Hamilton sérült első szárnya, és mindkettőjüknek egy plusz boxlátogatás.
A sportbírók egyértelműen szabálytalannak minősítették az agresszív manővert, a mclarenes ezáltal még egy boxutca áthajtásos büntetést is kapott, így a 19. helyről kezdhette újra a versenyt, végül ötödikként szelte át a célvonalat.
Lewis Hamilton „türelmetlensége” már az időmérőn is apróbb konfliktust okozott, ráadásul szintén a brazil pilótával, és az évben már többször is voltak ebből adódóan kétséges manőverei. Temperamentumának, és agresszív stílusának köszönhetően, jelenleg ő a Formula-1-es pilóták közül az egyik legmegosztóbb személyiség. Kritikusai úgy vélik, gyakran elgurul a gyógyszere, és a nyerni akarása sokszor egyenlő azzal, hogy egy lapra feltéve mindet, bárkin átgázol a jobb helyezésért. Rajongói úgy gondolják, végre egy pilóta, aki nem csak a KERS, és a DRS segítségével próbál előzni, hanem olyan helyeken is, ahol a legtöbben azt elképzelni sem tudják.
Hamilton akciói mögött semmiképpen sem kell szándékos rombolást feltételezni, ám az egyébként merész, és valljuk be sokszor igen tetszetős manőverek sajnos nem mindig párosulnak kellő körültekintéssel, és előrelátással.
A szingapúri eset után a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh ismét védelmébe vette versenyzőjét, azt azonban hozzá tette, hogy reméli, a pilóta az esetből levonja a megfelelő tanulságot a hátralévő futamokra, bár semmi kétsége Hamilton megfelelő hozzáállásáról.
"Különféle dolgok történtek. A csapat is hibázott, és Lewis is hibázott. Úgy gondolom, néha az autóversenyeken nem minden alakul úgy, ahogy azt szeretnénk. Ez egy nagyon kemény szezon, és mi még mindig harcolunk, megpróbáljuk megnyerni a hátralévő öt versenyt, és Lewis is megpróbálja ezt, ebben biztos vagyok. Mikor visszaesett a 18-19. helyre a versenyen az mélységesen frusztráló dolog, de csak a teljesítménnyel foglalkozott, és nagyon jól csinálta, kivételesen jól, és sikerült szereznie néhány pontot is. Sajnos egyikünk sem tökéletes, a csapat is elkövetett néhány hibát, és még el fogunk követni minden bizonnyal többet is. Nem szeretnénk ugyan, de ilyen az élet. Meglehetősen nyíltak és őszinték vagyunk ezekben a dolgokban, nincs takargatni valónk, így az emberek is láthatják ezeket.
A csapat próbálta, hogy jobb legyen, és Lewis is, mint pilóta mindent megpróbált, és azt hiszem a nehéz körülmények ellenére, hiszen ötször hajtott át a boxutcán, az ötödik helyen értékes pontokat szerzett, egy nagy hajtásnak köszönhetően” – mondta Martin Whitmarsh.
Felipe Massa meglehetősen dühös volt a futam után brit barátjára, és annak a véleményének is hangot adott, hogy ha Hamilton nem változtat vezetési stílusán, úgy több világbajnokságot nem fog nyerni. Martin Whitmarsh erre így reagált: ”Azt hiszem ez nem így van. Lewis még egy fiatal srác, ő még most is tanul, és mindent meg fog tanulni. Versenyeket fog nyerni, és abban is biztos vagyok, hogy további világbajnokságokat is nyer majd. Ő egy agresszív, és magabiztos pilóta, és több versenyt fog nyerni, mint bármelyikünk, és biztos, hogy többször lesz még világbajnok."
A McLaren csapatfőnökének optimizmusa – a brit pilóta tehetségét figyelembe véve - nem alaptalan, ám Hamilton túlzott kockázatvállalása, agresszivitása már eddig is sok problémát okozott, és ami szintén nem lényegtelen, rengeteg pontjába került a csapatnak és a pilótának egyaránt, a riválisokat ért károkról nem is beszélve. A csapattárs, Jenson Button higgadtságából sokat tanulhatna úgy is, hogy nem kellene megváltoztatni vezetési stílusát, csak kissé átgondoltabban hozzáállni a dolgokhoz, és ez minden bizonnyal az eredményeken is megmutatkozna.
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória