A Ferrari főtervezője elárulta, hogy még Domenicalit is meglepte a 2012-es modell
Már a szezon első felében kiderült, hogy a Ferrari konzervatív irányvonala nem elegendő a sikerhez, és az óta a csapat vezetése ezt többször is beismerte, egy ideje pedig nyilvánvalóan fel is adták az idei évet. Ehelyett Maranellóban most már a 2012-es konstrukción dolgoznak, aminek néhány részletéről a főtervező, Nikolas Tombazis beszélt a Ferrari hivatalos honlapján.
A főtervező Nikolas Tombazis a csapat honlapján árult el részleteket az újfajta fejlesztési irányról, aminek egyértelmű célja, hogy a Ferrari már a szezon elején, egy versenyképes konstrukcióval sorakozzon fel a rajtrácsra.
"Remélem az eredmények majd magukért beszélnek amikor elindítjuk az autót, és még ennél is fontosabb, hogy hogyan teljesítünk majd a versenynaptár első versenyein" – emelte ki a legfontosabb célt a főtervező, aki szintén beismerte, hogy az idei év nagy lecke volt a csapat számára.

"Jelenleg azoknak a fő alkatrészeknek a véglegesítésénél járunk, melyek gyártási ideje a leghosszabb időt igényli. Ez a kasztnit, a felfüggesztést és a váltót foglalja magába. Ezek közül néhány már gyártási szakaszban jár, míg mások a tervezés utolsó fázisában. Jelenleg az aerodinamikai elemek fejlesztésének kellős közepén vagyunk, és elmondhatom, hogy most már teljes mértékben az új autóra koncentrálunk."
Miután a csapat kénytelen volt beletörődni abba, hogy a Red Bull (és talán még a McLaren is) túl nagy falatnak bizonyul idén, így nem csak az erőforrásokat csoportosította át a következő szezonra, de nemrégiben Fernando Alonso azt is elárulta, hogy a hátralévő versenyeken már a 2012-es elemek tesztelésébe is belevágnak. A főmérnök ezt is megerősítette:
"A jövő évi szabályok nem változnak nagymértékben, így a hátralévő futamokon lehetőségünk lesz néhány új ötletet kipróbálni, ami már 2012 autóhoz készül. Egy ideje már elfogadtuk, hogy nem küzdhetünk a bajnoki címért, ezért fő tevékenységeink most már a következő évre irányulnak. A technikai szabályok nem sokban változnak, eltekintve a kipufogó rendszertől, így a 150° Itálián vannak olyan területek, amik relevánsak a következő évre. Ez annyit jelent, hogy a hátralévő versenyeken ezt szem előtt tartva fogunk kísérletezni. Például kipróbálunk egy új elsőszárnyat, amely a mostanihoz képest működését tekintve egy másfajta megközelítés Már most megpróbálunk minél többet megtudni róla, és persze reméljük, hogy az idei autón is hasznos lesz"- részletezte Tombazis az idei terveket, hozzátéve, hogy még a kipufogó rendszert illetően is sok tanulságot levontak, és a szakember bevallotta, hogy ezen a területen a riválisok jobb munkát végeztek.
Tombazis szerint a csapatvezetőt, Stefano Domenicalit is meglepte az új konstrukció, amikor először találkozott a modellel, ugyanis a jövő évi versenyautó teljesen eltér az ideitől.
"Úgy gondolom, hogy ránézésre az új autó jelentősen eltér elődjétől, de ha van benne egy „wow faktor” - ahogy csapatvezetőnk, Stefano Domenicali fogalmazott, amikor először megpillantotta a modellt, akkor bízunk benne, hogy ez a „wow faktor” az eredményekben is megmutatkozik majd. Ambiciózus célokat határoztunk meg, amiket szeretnénk fenntartani, és ebben a tekintetben nagyon optimista vagyok."
FormaNet, Varga Viktória