Az Indiai Nagydíjra mégis visszatérnek a kemény Pirellik
A Pirelli meghatározta milyen keverékeket kapnak a csapatok az idén debütáló Indiai Nagydíjra, illetve a szezon utolsó két futamára. Bár előzőleg arról volt szó, hogy idén a kemény keverékek már nem térnek vissza, az új, ismeretlen indiai pálya miatt azonban az olasz gyártó úgy döntött, hogy felülírja elképzelését. Különlegessége a dolognak, hogy a megszokottól eltérően Indiában a kemény lesz az opciós, a lágy pedig az elsődleges abroncs.
"Az indiai pálya még számunkra és a csapatok számára is teljesen ismeretlen, ezért visszük a legtartósabb abroncsunkat, ami minden kihívásnak megfelel majd" – indokolta a döntést a Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery.
Minden versenyhétvégén 11 garnitúrával gazdálkodhatnak a versenyzők, és eddig mindannyiszor öt lágyabb és hat keményebb gumi volt az elosztási arány. A Pirelli már nem egyszer panaszkodott, hogy a keményebb gumikból mindig megmarad egy szett, miközben az opciós abroncsokkal pedig spórolnak a csapatok, ezért javasolta is, hogy esetleg cseréljék fel az arányokat. A gumiszállító most azzal szeretné segíteni a versenyzőket, hogy a lágy abroncsokkal ne kelljen spórolniuk, vagyis többet tesztelhessenek, ezáltal jobban kiismerjék az aszfaltcsíkot.
Abu Dzabiban és Brazíliában már visszaáll a „rend”, és közepes valamint a lágy gumikat kapják majd az alakulatok. Mivel az előbbi helyszín már nem ismeretlen az olasz gyártó számára, ezért Paul Hembery biztos benne, hogy ez a párosítás tökéletesen működik majd.
"Abu Dzabiban egy ismerős területre érkezünk, ahol tudjuk, hogy a közepes és a lágy keverékek megfelelnek a pálya adottságainak. Interlagosban szeretnénk jól zárni az évet, és a közepes és a lágy gumik párosítása már jó néhány szoros versenyt eredményezett, sok előzéssel és érdekes stratégiákkal."
FormaNet, Varga Viktória