2011. okt 16.

Vettel Dél-Koreában is megállíthatatlan volt

írta: FormaNet
Vettel Dél-Koreában is megállíthatatlan volt

A pole-ból induló Lewis Hamilton nem tudta megtörni Sebastian Vettel idei kirobbanó formáját. A német már az első körben átvette a vezetést, és magabiztos versenyzéssel idei 10. futamgyőzelmét ünnepelhette. Csapattársa, Mark Webber harmadikként ért célba, így a Red Bull Dél-Koreában a konstruktőri vb címet is begyűjtötte.
 
 
 
A szombati kvalifikáció után a versenybíróság vizsgálta Sebastian Vettelt amiért levezető körén levágott egy kanyart, a németet végül nem büntették meg, mert nem szerzett előnyt a kanyarlevágással. Vettel esete miatt Charlie Whiting figyelmeztette a versenyzőket, hogy a futam során, a 4-es és 6-os kanyar levágása büntetést vonhat maga után, továbbá ha valaki egy esetleges kicsúszást követően az 1-es kanyart kényszerül levágni, akkor az azt követő egyenesben nem használhatja a DRS-t.
A meteorológusok száraz versenyt jósoltak, ám néhány perccel a start előtt a radar néhány kisebb felhő érkezését mutatta. A csapadék a verseny elején érkezett, de mindössze pár szem erejéig, ez végül nem zavarta meg a Koreai Nagydíjat.
 
Közvetlenül a rajtnál ugyan megmaradt az első négyes, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Jenson Button, Mark Webber sorrendje, ám az ötödik helyről induló Felipe Massa az egyenes végén megelőzte Webbert és Buttont, Vettel pedig Hamilton mellett ment el, és átvette a vezetést. Webber sikeres támadást indított a ferraris ellen, sőt a megcsúszó Buttont is megelőzte, aki mellett még Fernando Alonso is elment. A kör végére Vettel, Hamilton, Webber, Massa, Alonso és Button, volt az első hat sorrendje, őket pedig Rosberg, Petrov, Di Resta és Schumi követte a pontszerzők helyeken, majd a rajtnál három helyet fogó hétszeres bajnok az ötödik körben megelőzte a Force India skót versenyzőjét is.
 
A 10. körben Kobajasi Kamui és Rubens Barrichello nyitotta az első kerékcserék sorát, a top helyekről pedig először a 13. kör végén Rosberg és Button érkezett meg együtt a boxutcába, ahol a németnek jött ki jobban a lépés, és bár a mclarenes keményen ragaszkodott pozíciójához, az egyenesben a Mercedes megelőzte. Következő körben Webber és Massa érkezett, a brazil több helyet bukott, sőt ezután csapattársának sem jött ki jól a lépés, és csak Schumacher mögé érkezett vissza, vagyis Button és Rosberg is megelőzte a két Ferrarit. Az élmezőnyből utolsóként Vettel tudta le kerékcseréjét a 16. kör után, miközben a pályán megtörtént az első, és egyben utolsó nagyobb baleset.
A 3-as kanyarban - az éppen Fernando Alonsóval csatázó, figyelmetlen - Vitalij Petrov kiütötte Schumachert a versenyből. Az incidenst a ferraris éppen csak ki tudta kerülni, Schumi versenye azonban rögtön véget ért. A vétkes renault-s ugyan vissza tudott evickélni első szárny nélkül szerelőihez, de ő sem tudta már folytatni a Koreai Nagydíjat. A törmelékek miatt behajtott a Safety Car, és néhány kör erejéig „pihentette” a mezőnyt, közben a versenyirányítás bejelentette, hogy a leintést követően vizsgálják Petrovot.
 
A 20. körben a biztonsági autó elengedte a mezőnyt, Vettel első helyét Hamilton nem tudta veszélybe sodorni, a harmadik helyen álló Webbert azonban Button keményen támadta, de végül nem változott a sorrend. A Safety Car Jaime Alguersuarinak kedvezett, hiszen a többség éppen előtte járt a boxban. A spanyol ekkor váltott, így a 8. helyre jött fel.
 
A 27. körben a DRS zónában a két Ferrari egyszerre tudta le Rosberget, majd Alonso egy kis ideig brazil kollégáját is szorongatta, de előzés nem történt. Előrébb Hamilton és Webber talált egymásra, de még mielőtt elkezdődött volna a második helyért zajló küzdelem, mindketten kihajtottak újabb friss szett gumikért. Ezután viszont már nem maradt el az ütközet, és miközben a páros kemény kerék-kerék elleni csatát vívott, a többiek is letudták második kerékcseréjüket. A két ferraris helyet cserélt, ezen kívül azonban nem változtak a pozíciók. A magabiztosan vezető legifjabb bajnokot Hamilton, Webber, Button, Alonso, Massa, Rosberg, Alguersuari, Buemi és Di Resta követte a pontszerző helyeken.
 
A verseny utolsó szakaszában még Webber és Hamilton szolgáltatott néhány izgalmas pillanatot. Az ausztrál a 49. körben az 1-es kanyarban rövid időre meg tudta előzni a mclarenes riválist, ám a DRS zónában a britnek nem okozott gondot visszatámadni.
A mezőny többi tagjának már nem volt lehetősége változtatni helyzetén, és bár nem szakadt szét túlságosan a mezőny, de ahhoz épp eléggé, hogy szinte senki nem tudott támadási pozícióba kerülni. Egyedül Jaime Alguersuari tudta még az utolsó körben kihasználni az állítható hátsószárny jótékony hatásait, és Rosberget megelőzve hetedikként ért célba.

A könnyedén versenyző Sebastian Vettel az utolsó körben még megfutotta a verseny leggyorsabb körét: 1.39.605.
Mögötte Lewis Hamiltont már 12 másodperccel később intette le másodikként a kockás zászló, az elszántan, ám hiába küzdő Mark Webber harmadikként szelte át a célvonalat. Jenson Button negyedik lett, így a McLarennek nem sikerült több pontot gyűjtenie a Red Bullnál, ami azt jelenti, hogy az osztrák alakulat Dél-Koreában a konstruktőri címet is megünnepelheti.
A Ferrarik az ötödik-hatodik helyen értek célba Alonso és Massa sorrendben, majd Algersuari, Rosberg, Buemi és Di Resta örülhetett még pontoknak.
 
Az 55 körös koreai versenyek összesen három kiesője volt. Schumacheren és Petrovon kívül a williamses Pastro Maldonado volt kénytelen feladni a küzdelmet, akit kiállását megelőzően még egy boxutca-áthajtásos büntetéssel is sújtottak a stewardok, mert szabálytalanul hajtott be a boxba.
  

Koreai Nagydíj végeredménye:

 

FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

f1 formula 1 red bull koreai nagydíj sebstian vettel