Az alakulatok már gőzerővel dolgoznak a 2012-es autó építésén, és bár sokan úgy vélik, nincs jelentős szabályváltozás, Ross Brawn arra hívta fel a figyelmet, hogy az idei fúvott diffúzorok betiltását, és az új kipufogóra vonatkozó rendeletet konkrét és egyértelmű megfogalmazással kell meghatározni. A Mercedes azonban nem csupán a kipufogó módosításával van elfoglalva, a jelek szerint Brawn és csapata hozzálátott a jövő évi autó innovatív megoldásaihoz, és ezek egyes elemeinek teszteléséhez is.
Az első nyilvánosságra került ilyen elem egyféle F-csatorna, aminek szabályossága jelenleg megkérdőjelezhetetlen, mivel csak passzív részei vannak, így a pilóták sem kezelnek semmit a működés során. A fejlesztést először a Japán Nagydíj szabadedzésein tesztelték Szuzukában. A Mercedes új F-csatornája az első szárny hatékonyságát növeli, ellentétben a McLaren által kifejlesztett, tavaly év végén betiltott rendszerrel, amely a hátsó szárnyak által keltett leszorítóerőt növelte, vagy éppen csökkentette.
A levegő az orr helyén elhelyezett ovális nyíláson keresztül lép be, az orr belsejében a légáramlás ketté válik, majd az áramló levegő oldalt kilép, és a plusz légáramlás által megnöveli a nyomást az első szárnyakra. Ezzel nagyobb leszorítóerőt generál, majd a szárny hátsó részén távozik. A rendszer további kedvező hatása, hogy az első szárnyról áramló levegő az autó padlója felé akadálytalanul áramlik, tovább segítve az autó aerodinamikáját.
Az innovatív megoldásra már a rivális alakulatok is felfigyeltek, és a McLaren csapatfőnöke ezzel kapcsolatban egyértelművé tette, hogy ez nagy előnyt jelenthet a Mercedes számára.
"Ha most kezdenénk neki, már az is késő lenne" – fogalmazott Martin Whitmars, ám minden bizonnyal a többi csapat is átveszi majd az ötletet, és kísérletezésbe kezd az érdekes újítással.
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória