Paul di Resta védelmébe vette a Q3-ban spóroló középcsapatokat
Paul di Resta szerint helytelen, hogy bírálják azokat a csapatokat, akik taktikai okok miatt nem futnak mért kört a kvalifikáció utolsó etapjában.
Nem szokatlan jelenség az időmérőkön, hogy azok a középcsapatok, melyeknek legalább egyik versenyzője bejut a Q3-ba, nem használják ki az utolsó tíz percet, hiszen sokkal előrébb úgy sem juthatnak, ezzel szemben gumit spórolnak, ráadásul szabadon megválaszthatják, hogy melyik keverékkel sorakoznak fel a rajtrácsra.
Először a Pirelli, majd a nagy csapatok közül a Ferrari nehezményezte ezt a fajta taktikázást, mondván, megfosztják a nézőket a szombat délutáni látványosságoktól.
A Force India újonca, Paul di Resta azonban nem így látja, és védelmébe vette a kisebb csapatokat, akiknek sokkal többet kell küzdeniük a Q1-ben és a Q2-ben, így már ott hátrányba kerülnek az abroncsokkal, hiszen a top csapatoknak a legtöbb esetben elég 1-2 kör a biztos továbbjutáshoz.
"Vegyük példának a Japán Nagydíjat, ahol azt hiszem a Force India 13 kört volt kint az időmérőn, míg például a Red Bull nyolcat, és megszerezte a pole-t" – példálózott a skót versenyző az Autosportnak. (Mivel a Force India versenyautói itt nem kerültek be az első tízbe, így Di Resta itt valószínűleg a Q2 végéig megtett körökről beszélt : a Red Bull 8-8, míg a Force India, 14-10 kört tett meg a kvalifikáció középső etapjának végéig – a szerk.)
"A körök száma megmutatja, hogy nekünk mi mindent kell megtennünk a továbbjutáshoz. A gyorsabb csapatoknak a Q1-ben nem kell feltenniük a lágyabb gumikat ahhoz, hogy továbbjussanak. Számukra ez máris előnyt jelent, bár nyilván jobb munkát végeznek az autóval. Mi kompromisszumokra vagyunk kényszerülve már az elejétől kezdve."
A kvalifikációs nehézségek után Di Resta még a versenystratégiáról is beszélt, és véleménye szerint a gyengébb csapatok a kiállások megtervezésénél is sokkal hátrányosabb helyzetben vannak.
"A középmezőnyben lévő csapatoknak a versenystratégiáknál mindig kevesebb kiállással kell tervezniük, mert ha forgalomba kerülünk, nem tudjuk olyan könnyedén áthámozni magunkat mint a nagy istállók gyorsabb autói, akiknek ez egyszerűbb feladat. Ezáltal ők több kiállással kalkulálhatnak, valamint egy sokkal agresszívabb hozzáállással, és persze emellett a kvalifikációs teljesítményük is jobb. Ez egy ördögi kör, nem lehet kikerülni belőle. Csak úgy lehetne kikerülni, ha egy másodpercet javítanánk a teljesítményünkön. Ez azt jelentené, hogy sokkal agresszívebben mehetnénk bele az egyes kanyarokba, és nem kéne ilyen forgalomban sem autózni" – álmodozott a 25 esztendős versenyző, aki szerint a látvány szempontjából sem „kártékonykodik" az a néhány versenyautó ami nem hajt ki az utolsó 10 percben, hiszen úgyis mindenki az élmenők pole pozícióért zajló csatájára kíváncsi.
"A hajrában senki nem azt fogja nézni, hogy a Force India a nyolcadik helyre kvalifikálja magát. Azokat fogják figyelemmel kísérni, akik a pole-ért küzdenek, legyen az Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Jenson Button vagy éppen Fernando Alonso. Mi viszont nem tudunk velük harcba szállni a versenyen, így felesleges is a jobb pozícióért küzdenünk, és ezért nem is értem, hogy miért kell ebből olyan nagy ügyet csinálni."
FormaNet, Varga Viktória