2011. nov 01.

A Renault névleges kivonulása az F-1-ből az eddigi legerősebb elkötelezettség is egyben

írta: FormaNet
A Renault névleges kivonulása az F-1-ből az eddigi legerősebb elkötelezettség is egyben

A Renault látszólagos eltávolodása a Formula-1-től jövőre tovább folytatódik azzal, hogy neve már csak mint motorszállító jelenik meg a csapatoknál, Renault néven nem lesz istálló a szériában. A francia cég az első, döntő lépést (a szériából történő kivonulásra) a szingapúri Crash Gate-ként elhíresült botrány kipattanását követően tette meg, miután szinte az összes szponzor és támogató azonnal elhagyta az alakulatot. Hiába váltották le a csapatvezetést, az ügy kényszerpályára tette az istállót.

A csapat a tulajdonrészének legnagyobb hányadát egy luxemburgi érdekeltségű befektető cég, a Genii Capital vásárolta meg, úgy, hogy a Renault név megmaradt. A Lotus Group partnersége után is megmaradt a név, ám a Team Lotus jövő évi névváltoztatása (Caterham) megteremtette a lehetőségét annak, hogy  kikerüljön a csapatnévből a francia gyártó, és a szériában immáron egyedüliként a Lotus nevet vegye fel az alakulat. Így a Renault megszűnik névadóként a király-kategóriában, ám a látszat ellenére a francia gyártót még sohasem kötötték ennyire erős szálak a száguldó cirkuszhoz, és soha nem volt ilyen mértékben elkötelezett, mint jelenleg.
 
A cég vezérigazgatója, Carlos Ghosn úgy véli, számukra ez a jelenlegi felállás (miután jövőre a Williamsszel kötött megállapodás után négy alakulatnak is motorszállítói lesz a Renault) tökéletes, és az eddigieknél sokkal jobb megközelítés az F1 felé.
 
"Ha van egy csapatunk, és a csapat nyer, akkor jól csinálunk valamit, ám ha a csapat nem mutat nagy teljesítményt, akkor valamit rosszul teszünk. Egyszer fent, egyszer lent. Ez már nem az, amit mi keresünk. Már nem azért vagyunk itt, hogy csapatként versenyezzünk az F1-ben. Azért vagyunk, hogy fenntartsuk a márka nevét, fenntartsuk a technológiát, és hogy fenntartsuk azt a kialakult képet, hogy megbízható autógyártó vagyunk. Emiatt sokkal kedvezőbb számunkra a jelenlegi stratégia, amikor is a jövő évtől négy csapattal is partneri kapcsolatban leszünk mint motorszállító, és azt reméljük, sok jó helyezéshez járulhatunk majd hozzá a versenyeken. Ez az amit gondolok.”
 
Annak ellenére, hogy a Renault Fernando Alonsóval 2005-ben, és a következő évben már címvédőként világbajnokságot nyert gyári csapatként, a vezérigazgató határozottan állítja, jelenleg nem keresik annak lehetőségét, hogy ismét saját pilótapárossal, gyári csapatként vegyenek rész a száguldó cirkusz csatározásaiban.
 
Arra a kérdésre, hogy egy napon még visszatér-e a Renault konstruktőrként, Ghosn így válaszolt: "Igen! És minden vezérigazgató ezt fogja majd mondani. Semmi sem tart örökké. Ezt mindenki tudja. Mi is változunk és alkalmazkodunk. Ez függ a körülményektől, a technológia szerepétől a versenyeken, de jelenleg, és az elkövetkező 3-5 évben úgy tűnik, ez számunkra a legmegfelelőbb állapot.”
 
Az Indiai Nagydíjat követően Ghost arról is beszélt, hogy a jövőre négyre bővülő partneri kapcsolat (mely alapján a francia cég motorbeszállítója lesz a Red Bull, a Lotus, a Caterham, és a Williams istállóknak) még nem jelenti azt, hogy - a pletykák szerint- nevet változtassanak, és Infiniti néven gyártsák a motorokat.
 
"Nem gondolom, hogy egy mesterséges nevet adnánk. Ha a Renault adja a technológiát, egyszerűen csak a marketing miatt nem nevezhetjük úgy, hogy Infiniti. Ez így nem működik. A név valahol a hitelességet is jelenti. Jelenleg ez a technológia a Renault technológiája, a Renault csapata dolgozta ki, és ez belátható időn belül így is folytatódik. Az Infiniti ugyan képes technológiai váltásra, de nem a motorok területén, inkább más területeken. A motor elnevezése a Renault tulajdona, és a közeljövőben az is marad.”
 
 
A szakember bízik abban, hogy az új együttműködés a Williamsszel, komoly előrelépés lehet a Grove-i alakulat számára is.
 
"Bízunk a Williams csapatban, és magától értetődő volt, hogy vállaljuk feléjük is a motorszállítást, mivel úgy gondoljuk, sokkal több potenciál van a csapatban, mint amennyi most látszik. Van egy stratégiájuk, melyet megosztottak velünk, éppen ezért úgy véljük, a motorjaink által hozzásegíthetjük őket ahhoz, hogy jobb helyezést érjenek majd el.”
 
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
  
Szólj hozzá

f1 renault forma1 renault motorok renault lotus williams renault carlos ghosn