2011. nov 04.

Webber szerint sokszor feleslegesen osztogatnak büntetéseket a stewardok

írta: FormaNet
Webber szerint sokszor feleslegesen osztogatnak büntetéseket a stewardok

Felipe Massa és Lewis Hamilton Indiai Nagydíjon történt sokadik összezörrenésével kapcsolatosan ismét megoszlanak a vélemények, és nem csak a két versenyző szokásos egymásra mutogatásáról van szó, de például Mark Webber is úgy véli, nem kellett volna megbüntetni egyik felet sem.
 
Mint ismert, az Indiai Nagydíj 24. körében történt ütközés miatt Felipe Massa és Lewis Hamilton közül ez esetben a Ferrari brazil pilótáját találták bűnösnek a stewardok, Massa azonban igazságtalannak tartotta a döntést, és nem igazán értette, hogy miért kapta a bokszutca-áthajtásos büntetését.
 
"Semmi rosszat nem tettem. Véleményem szerint kettőnk közül én voltam előrébb, én fékeztem később és én voltam az ideális íven, ezért őszintén szólva nem értem, hogy miért éppen engem büntettek meg. Mikor befordultam, nem láttam, hogy ott van, mivel akkor nem mellettem, hanem mögöttem volt, amit az is bizonyít, hogy a hátsó kerekemnek ment neki. Nehezen érthető, hogy miért én kaptam büntetést. A sportfelügyelők azt mondták nekem, hogy amikor Lewis mellém ért, akkor én jobbra húzódtam, mire én azt feleltem, hogy igen, mert a pálya tapadósabb részén maradtam. Mindössze ennyi volt a magyarázatuk, mert szerintem ők sem voltak biztosak a dolgukba” - kritizálta a döntést Massa, és a Ferrari vezetése szintén meglepődött a büntetésen.
 
A sportfelügyelők munkáját segítő Johnny Herbert viszonylag egyszerű magyarázatot adott a döntésre, és azzal indokolta Felipe büntetését, hogy „a baleset elkerülhető lett volna.”
Herbert indoklása amilyen egyszerű, annyira értelmezhetetlen is, hiszen egy kis túlzással ezt szinte minden egyes balesetre el lehet mondani úgy a közutakon, mint a versenypályán is.
Az ex F1-es versenyző persze hozzátette, hogy Felipének látnia kellett, hogy a McLaren már mellette van, ugyanakkor ez sem egyértelmű, hiszen idén már számtalan olyan magyarázatot hallhattunk (Massa ez esetben is említette),  hogy a kérdéses pillanatban a visszapillantó tükörben nem látta támadóját a védekező pilóta.
 
A Red Bull ausztrál versenyzője, Mark Webber mindenesetre elfogulatlannak mondható, hiszen két rivális kollégájának incidenséről van szó, és Webber úgy véli, ebben az esetben túl szigorú döntés született. A 35 esztendő versenyző a szokásos BBC weboldalon írt összefoglalójában részletezte a történteket, saját szemszögéből.
 
"Egész nap lehetne vitatkozni arról, hogy mi lett volna a helyes és helytelen Lewis Hamilton és Felipe Massa újabb összetűzésénél, de véleményem szerint 50-50 százalékban hibásak mindketten. A kanyar melyben összeütköztek egy nagyon gyors, ötödik sebességi fokozatban teljesíthető forduló, vagyis a fékek szerepe itt nem túl nagy. Nagyon nehéz itt előzni, de Lewis jól gyorsított ki, és bement Felipe mellé. Ez egy régóta megszokott manőver. Lewis bebújt, Felipe pedig kanyarodott, majd ezután Lewis próbált kihátrálni, de már nem tudott”- elemezte a történteket saját meglátása alapján az ausztrál pilóta.
 
Ennek tükrében Webber úgy véli, hogy szimpla versenybaleset történt, és szerinte a versenybírók olykor feleslegesen, ráadásul nem túl következetesen szankcionálnak.

 
"Úgy tűnik az F1 kicsit átvette a közúti kultúra szankcióit, és ha valami baleset történik rögtön valakit hibáztatni kell érte. Ebben az esetben a versenybíróság úgy gondolta, hogy Felipe kicsit több helyet is hagyhatott volna Lewisnak, és ezért kapott boxutca-áthajtásos büntetést. Igen, lehet, hogy Felipe hagyhatott volna több helyet, de véleményem szerint ez azért nem ennyire egyértelmű. A versenyzők mindig azt mondják, hogy jó lenne, ha a versenybíróság következetes lenne, és ezt tisztességesen betartanák a döntéseknél. Ha valaki egy egyértelmű baklövést követ el, akkor minden rendben, természetesen jár érte a büntetés, de néha talán jobb lenne, ha azt mondanák, hogy szokványos versenybaleset, és ennyivel el lenne intézve az ügy.”
 
 
FormaNet, Varga Viktória
 
Szólj hozzá

f1 formula 1 büntetések indiai nagydíj massa hamilton ütközés