2011. nov 22.

Renault: Az elkövetkező 2-3 évben szeretnénk két nagy nevet is

írta: FormaNet
Renault: Az elkövetkező 2-3 évben szeretnénk két nagy nevet is

A Lotus Renault idei szereplése igen csak fordítottan alakult a legtöbb istállóhoz képest, hiszen a sikeres szezonkezdés után a csapat kisebb hullámokkal, de folyamatosan alul teljesített. Az enstone-i istálló technikai igazgatója James Allison nemrégiben elismerte, hogy az előre vezetett kipufogó a fejlesztés kapcsán zsákutcának bizonyult, ám a csapatfőnök, Eric Boullier úgy gondolja, ez a továbbiakban sem rettenti el csapatát a merész alkalmazásoktól. A Renault jövőre már Lotusként tovább dolgozik a teljesítmény javításán, és ha ez sikerül, akár már 2013-tól jöhetnek a top pilóták, a cél pedig nem más, mint a világbajnoki cím.

Erik Boullier arra a kérdésre, hogy 2012-re visszatérnek-e a hagyományosabb kialakításokhoz, egyértelműen nemmel válaszolt.
 
"Nem, az hiba lenne. Talán nem lesz ennyire extrém, de egyáltalán nem lesz konzervatív. Mérnök csapatunk szeretné fenntartani a rivalizálást, de mindenképpen több ellenőrzést végzünk majd.”
 
A csapatfőnök is elismerte, hogy az idei szezon csalódást okozott, és ezt nagyrész a kipufogó rendszernek tudja be, ami kicsit hazárdjáték volt, és még ha utólag is, de tanultak a hibákból.
 
"Tanultunk a hibáinkból. Volt okunk arra, hogy innovatív megoldásokat alkalmazzunk. Igazából én magam vállaltam a kockázatot, amikor James elmondta nekem ezt a megoldást. A csapat egy átalakuláson ment át, és a tulajdonos (Genii Capital) célja nem más, mint a világbajnoki cím, de nem csak egy cím, hanem valójában egy top csapat kialakítása. A Red Bullnál öt évet vett igénybe, hogy a csúcsra kerüljenek. A játék egyik legfontosabb része, hogy a belső átalakítással ösztönözzük a kreatív embereket, és ez az év egy próba volt, amikor szerettünk volna valami mást csinálni.
Megértettük, hogy minden fejlesztéssel kapcsolatban nagyon óvatosnak kell lennünk a szabályváltozások miatt. Mire eljutottunk a saját fúvott diffúzor koncepciónkhoz, Silverstone előtt úgy döntöttek, hogy felülvizsgálják ezt a megoldást, ezzel végül nyolc hetet veszítettünk. Meg kellett találnunk az egyensúlyt. Valószínű, hogy túl messzire mentünk az innovációval, és ennek fizettük meg az árát. Amit viszont csapaton belül elértünk, az jó irány. Szereztünk jó és rossz tapasztalatokat, de legalább szereztünk. A jövőben ezek hasznunkra válnak”- szemlélte pozitív oldaláról a dolgokat Boullier, továbbá elmondta, ugyan mindenki tisztában volt a kockázatokkal, ezzel együtt az új tulajdonosi kör is értékelte a merész ötleteket. 
 
 
"Kiváló szakemberek kerültek a csapathoz. Néha azonban előfordul, hogy ha ezek az emberek túl sokáig dolgoznak együtt, akkor sok kreatív ötlet félresiklik. Szeretnénk ismét kicsit összerázni a dolgokat, ami azt jelenti, hogy szabadon csináljanak azt, amit szeretnének, ám ebben van némi kockázat. És ez vagy működik, vagy nem. Az elején működött, de azután egy másik problémával is szembe kellett néznünk. Összességében azonban jó tapasztalatokat szereztünk."
 
Boullier biztos abban (függetlenül a félresiklott kipufogó rendszertől), hogy az autó versenyképesebb lett volna, ha a télen Kubica nem szenved balesetet, és az idei évben ő is versenyzik.
 
"Úgy gondolom, ha nem esik ki Robert, egészen más lenne a helyzet.”
 
A lengyel versenyző helyzete továbbra is bizonytalan, és az alakulat türelmesen várta felépülését, így továbbra sem nevezte meg a jövő évi pilótapárosát, annak ellenére, hogy egyre valószínűbb, Kubica nem épül fel teljesen a 2012-es szezon kezdetére.
Boullier azonban nem aggódik, mert úgy véli, akkor lesz igazán fontos top pilótákat a csapatban tudni, amikor az autó kellően versenyképes lesz egy világbajnoki cím megszerzésére.
 
 
"Az elkövetkező két-három évben, szeretnék két nagy nevet is. Nagy nevekkel akarunk harcba szállni Vettellel, Webberrel, Hamiltonnal, vagy akár Buttonnal. Szóval igen, szükség van két nagy névre, és a cél, hogy meg is szerezzük azokat 2014-ig, vagy akár már 2013-ra.
2012 a csapat újjáépítésének éve lesz, és jól tudjuk, hogy most nem vagyunk vonzóak a nagy nevek számára. Egyébként is a pilóta piac jelenleg zárt a jövő év végéig, így most nem az a prioritás, hogy nagy nevet ültessünk a kocsiba, hanem az, hogy legyen egy gyors autónk, amely majd egy nagy nevű pilótát képes győzelemre segíteni.
Ebben a sorrendben kell véghezvinni, nem pedig fordítva. Bár azzal is egyet kell értenem, hogy egy nagy név is jelentősen hozzájárulhat ahhoz, hogy az autó jobb legyen."
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
    

 

 

Szólj hozzá

f1 forma1 robert kubica eric boullier lotus renault f1 kipufogó