2011. nov 29.

Kérdezz-felelek Kimi Räikkönennel

írta: FormaNet
Kérdezz-felelek Kimi Räikkönennel

A ma reggeli nagy bejelentés után Kimi Räikkönen exkluzív interjút adott újdonsült csapatának, a Lotus Renaultnak.
 
Kimi ma jött a jó hír arról, hogy úgy döntöttél, visszatérsz a Formula-1-be. Miért tértél vissza?
 
Kimi Räikkönen: A legfőbb ok az volt, hogy igazán sosem vesztettem el a szenvedélyemet a Formula-1 iránt, talán csak a körülötte lévő felhajtás volt problémás. De amikor idén részt vettem néhány NASCAR versenyen rájöttem, hogy egyre inkább hiányzik a versenyzésnek ez az oldala - a kerék- kerék elleni csaták -, mert ugye a raliban valójában az órával versenyzel. Ez az, ami hiányzott. Aztán kaptam telefonhívásokat bizonyos Formula-1-es emberektől, és történtek bizonyos dolgok, majd jött egy sikeres tárgyalás a Lotus Renault-val, év végül szerződés lett belőle, ezért nagyon boldog vagyok.”
 
Miért a Lotus Renault GP-re esett a választás?
 
KR: Valójában két lehetőség volt, vagy ez a csapat, vagy a Williams, és végül a Lotus Renault-val minden úgy alakult, ahogy szerettük volna, ezért döntöttünk így.”
 
Figyelemmel kísérted jövőbeni csapatod idei teljesítményéd?
 
KR: Tavaly nem követtem a Formula-1-et, ebben az évben már kicsit jobban odafigyeltem, de nem egy konkrét csapatot. A Brazil Nagydíjból néztem az utolsó 20 kört, és mivel akkor már tudtam, hogy ez fog történni (bejelentés), ezért figyeltem a Lotus Renault GP-t. De ez előtt még semmit nem tudtam arról, hogy pontosan mi lesz, vagy, hogy egyáltalán ott leszek-e a Formula-1-ben jövőre, úgyhogy csak úgy általánosságban néztem a Formula-1-et. Láttam pár versenyt, de semmi különös.
 
Mit gondolsz, a Formula-1 nagyon különböző lesz számodra, mint 2009-ben volt? DRS, Pirelli gumik stb…
 
KR: Azt hiszem, hogy 2009-hez képest talán az abroncs lesz a legnagyobb különbség. Az autók nem hiszem, hogy nagyon mások lennének. Igaz, a DRS egy új dolog, de alapvetően az egy gomb különbséget jelent, és hasonló ahhoz, amikor az első szárnyat lehetett állítani, szóval szerintem a legfőbb eltérés valóban a gumi lesz.
 
Szerinted mi a legfőbb különbség ahhoz a Kimi Räikkönenhez képest, akit 2009-ben láttunk - mennyiben lettél jobb versenyző?
 
KR: Nem tudom – két évig voltam távol. Azóta nem vezettem, sőt még csak nem is ültem Formula-1-es autóban a 2009-es szezonzáró futam óta. Már nagyon kíváncsian várom, hogy visszaüljek az autóba, két évvel idősebb lettem, de ezen kívül más nem nagyon változott. Igazán szépek voltak a ralis évek, és próbáltam tanulni. Volt néhány nap amikor nehéz volt. Idén kicsivel már könnyebb volt, mint tavaly, de ez még mindig egy nagyon nehéz sport. Nagyon várom már, hogy visszatérjek. A Formula-1 most egy olyan dolog, ahol legalább tudom, hogy működnek a dolgok, hiszen évekig voltam benne – szemben a ralival, ahol fogalmam sem volt arról, hogy valójában mi fog történni. Aztán elmentem a NASCAR-ba, ahol szintén nem tudtam, hogy mennek a dolgok. Szóval ebben a tekintetben sokkal de sokkal könnyebb lesz számomra a visszatérés.
 
Változtattál már valamit az edzésprogramodon?
 
KR: A rali alatt is folyamatosan edzettem, de természetesen ez fizikailag nem annyira megterhelő – annak ellenére, hogy több időt kell eltölteni a kocsiban. A Formula-1 fizikailag nagyobb kihívás, még ha rövidebb ideig is tart egy verseny. Egy hónappal ezelőtt elkezdtem a speciális edzés az F1-re. A legnehezebb dolog a nyakat felkészíteni, de még mindig rengeteg időm van erre.
 
Ha visszagondolsz a 2009-es utolsó futamodra, milyen érzések jönnek elő a Formula-1-es versenyzésről?
 
KR: Természetesen emlékszem mindenre, például a fékezésre és arra, hogy minden olyan gyorsan történik. A raliban azért kicsit több időd van, viszont nincsenek bukóterek. Ott nem kapsz második esélyt. Ha hibázol, akkor vége. A Formula-1-ben a bukóterek miatt van lehetőséged korrigálni. Ha elrontod, nem történik nagy dolog, maximum veszítesz egy kicsit a köridőn az edzéseken, vagy az időmérőn vagy a versenyen pozíciót veszíthetsz. A fékzónákhoz, a G-erőkhöz biztos, hogy nagyon gyorsan vissza fogok szokni, a legnehezebb dolog a nyak hozzászoktatása lesz. Az összes többi eltart majd egy kis ideig, de ez nem nagy dolog.
 
Visszatéréseddel jövőre hat világbajnok lesz a rajtrácson. Ez mekkora lendületet ad a motivációdnak?
 
KR: Nem jöttem volna vissza, ha nem lennék motivált. Mindig rengeteg szó esik a motivációról, de azt senki nem tudja igazán, hogy mit teszek, vagy mit gondolok, kivéve saját magamat, ezért nem igazán foglalkozok azzal, hogy mit mondanak az emberek. Élvezem, hogy visszatérhetek. Nem írtam volna alá a nevemet a szerződésre, ha ez nem így lenne. Nagyon érdekes és izgalmas lesz újra itt lenni.
 
 
FormaNet, Varga Viktória
Szólj hozzá

f1 formula 1 lotus renault kim raikkönen