2011. nov 30.

F1 Montezemolo: Meg kell próbálnunk megnyerni a bajnokságot

írta: FormaNet
F1 Montezemolo: Meg kell próbálnunk megnyerni a bajnokságot

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo továbbra sem tett le arról a célról, hogy csapat a szezon végén világbajnoki címet ünnepeljen.

Montezemolo bizakodó.jpg  

Luca di Montezemolo kicsivel több, mint 20 éve a Ferrari elnöke, és ezalatt az idő alatt soha nem veszített lelkesedéséből, sőt gyakran hangoztatja, hogy a Scuderia az ő élete.

"20 éve vagyok a Ferrari elnöke. Nagy felelősség, de fantasztikus. 60 éve vagyunk jelen a nemzetközi piacon. Néhány héttel ezelőtt ellátogattam a Stanford Egyetemre, és 700 fiatallal beszélgettem. Nagyon büszke vagyok arra, hogy nem engem, hanem a Ferrari elnökét hallgatták - mondta a napokban egy CNN-nek adott interjúban az elnök, aki továbbra is elszántan hisz abban, hogy csapata megnyerheti a 2012-es világbajnokságot.

"Igen, ez határozottan lehetséges. Meg kell próbálnunk nyerni, és nagyon büszke vagyok arra a tényre, hogy néhány év kivételével 1997-től a mai napig a Ferrari vagy nyerni tudott, vagy csak egy hajszállal maradt alul. Mi még mindig a csúcson vagyunk, és ebben a sportban nehéz nyerni, de még nehezebb folyamatosan a csúcson lenni. Év elején nagyon csalódott voltam a kocsi miatt, mert nem olyan volt, mint azt vártam, de fantasztikus emberek dolgoznak a csapatnál, és nagyon keményen hajtom őket, éjjel-nappal dolgoznak.”

Montezemolo kitért a csapat fejlődésére és a versenyzők munkájára is, és elégedettségének adott hangot, hogy a Ferrarinál mindenki keményen küzd azért, hogy a szezon eleji gyengélkedésből a csapat minél hamarabb visszatérjen az élre.

"Megbízom Stefano Domenicaliban, akibe befektettem a jövőre nézve. Alonso egy fantasztikus versenyző, és nagyon elégedett vagyok Massa monacói teljesítményével.  Most arra számítok, hogy értékes pontokat fog rabolni a versenytársaktól. Ugyanakkor rengeteg munka vár még ránk, mert még nem vagyok elégedett. Néhány napja küldtem egy üzenetet az egész csapatnak, hangsúlyozva azt a tényt, hogy a győzelem csakis rajtunk múlik. Mindenkinek bele kell adnia mindent, mert tökéletesnek kell lennünk. Mindenkinek pole pozíciót kell elérnie a saját munkájában. Tovább kell javítanunk az autót, és nagyon elégedett vagyok azzal, ahogy a csapat reagált” - dicsérte a csapatot Montezemolo, aki a jövő évi pilótafelállásról nem kívánt nyilatkozni.

"Ebben a pillanatban mindenre koncentrálok, kivéve ezt. Majd később meglátjuk. Alonso a világ legjobb versenyzője. Egyike azon pilótáknak, akiknek nagy jelentőségük volt a szakmai életemben, és a Ferrari történelmében - mint például Laudának vagy Schumachernek. Alonsóban minden megvan ami a győzelemhez kell, de javítanunk kell az autón. Felipéről azt gondolom, hogy jól fog teljesíteni a szezon második felében. Ne feledjük, hogy 2008-ban bajnokként szelte át a célvonalat, és a mezőnyből csak Hamilton volt az, aki ebben megakadályozta.”

"Alonso hozzáállása fantasztikus: olyan mint Schumacheré, aki tudja hogyan működjön szorosan együtt a csapattal, és még a nehéz pillanatokban is pozitív a hozzáállása. A célunk most az, hogy Kanadában tovább javítsunk.”

.

Végül az elnök említést tett a Formula-1 jövőjéről is, utalva a 2013-tól életbelépő Concorde Egyezményre.

"Azt gondolom, hogy mindig meg kell lennie annak a bizonyos háromszögnek: amit az FIA, a csapatok és a kereskedelmi jogok birtokosa alkot. Mindig is ezért dolgoztam. Mindannyiunknak ugyanabba az irányba kell haladnunk, és a Concorde Egyezmény létfontosságú. Szükségünk van új szabályokra, és nagyon sokat költekezünk. A Ferrari nem csak a sport miatt versenyez, hanem mert a legfejlettebb technikai kutatólaboratórium nagyon fontos a közúti autóink szempontjából: de az aerodinamika egyre fontosabb szerepet kap, emiatt ez az előny is egyre jobban elvész. Ami a tőzsdére bocsátást illeti, úgy érzem, ez egy jó dolog az átláthatóság és a stabilitás szempontjából. Ez a legjobb megoldás, és ebben az esetben is fenn kell tartani ezt a bizonyos háromszöget, amit az imént említettem.”
 

FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

ferrari f1 formula 1 luca di montezemolo