2011. dec 12.

Sergio Perez: Bebizonyítottam, hogy nem fizetős pilóta vagyok

írta: FormaNet
Sergio Perez: Bebizonyítottam, hogy nem fizetős pilóta vagyok

Sergio Perez volt az idei évad egyik újonca, aki a Sauber F1 Team színeiben, a nem sokkal rutinosabb, Kobajasi Kamui csapattársaként bizonyíthatott. A mexikói végül fele annyi pontot gyűjtött a japán kollégájánál, bár igaz, hogy év közben egy baleset is hátráltatta, és saját elmondása szerint jó pár versenyen nem volt száz százalékos. Perez mindent összevetve elégedett F1-es debütálásával, és örül annak, hogy megmutathatta a kételkedőknek, hogy nem csupán a pénz miatt került be a szériába. 

Elégedett vagy első szezonoddal?
Sergio Perez: Nos a sebesség tekintetében elégedett vagyok, de az eredményekkel és a pontokkal már kevésbé. Kihagytam két versenyt is – Monaco és Kanada -, ahol a csapat és az autó nagyon jól teljesített. Miután visszaültem a kocsiba, el kellett telnie pár futamnak, mire újra száz százalékosnak éreztem magam. De ami úgy általában az F1-es teljesítményemet illet, azt hiszem elégedett lehetek az újonc évemmel.
 
Hogyan léptél túl a monacói baleseteden – fizikálisan és mentálisan?
SP: Fizikailg csak várakozni kellett. Nem volt könnyű, de fontos volt. Amikor Kanadában a szabadedzésen visszaültem az autóba, rájöttem, hogy még problémáim vannak. Szédültem, és így lehetetlen vezetni. Két hét múlva Valenciában már sokkal jobban éreztem magam, és képes voltam versenyezni. Silverstone-ban és a Nürburgringen még jobb volt, de igazán csak Budapesten éreztem úgy, hogy minden rendben. Ez egy nagyon erős becsapódás volt, és megtanultam, hogy időre van szükség ahhoz, hogy egy agyrázkódás után fizikailag rendbe jöjjenek a dolgok. Mentálisan ez sokkoló volt, de sokat segített, hogy haza utaztam Mexikóba, és mindent megtettem azért, hogy felkészüljek a következő versenyekre.
 
Mi volt a legnehezebb a GP2-ből a Formula-1-be való átállásban?
SP: Formula-1 egy teljesen más világ. Amikor megérkezel ide, itt minden új. Az emberek, akikkel együtt dolgozol, a munka színvonala, és mennyisége is. Minden apró részlet fontos az autón belül és kívül egyaránt. A médiafelhajtás óriási, és ez kihat a magánéletre. Lehetetlen egy dolgot kiemelni, az egész teljesen más.
 
Melyik hétvégédet emelnéd ki az idei évből?
SP: Legerősebb teljesítményt a Japánban nyújtottam. Én futottam a verseny második leggyorsabb körét, és néhány autót meg tudtam előzni. Nagyon jól működött a csapat stratégiája is, és a verseny végén nagyon boldog voltam.
 
Mennyire éreztél nyomást magadon?
SP: Egész karrierem során nyomás alatt vagyok, de a Formula-1 az egy másik szint. Télen mindenki azt mondta, hogy fizetős pilóta vagyok, így jó volt ennek az ellenkezőjét bebizonyítani. Voltak hullámvölgyek a szezon során, de a csapat mindig mögöttem állt, hogy továbbra is magabiztos maradjak.
 
 
Mit tanultál 2011-ben, amit jövőre kamatoztathatsz?
SP: Nagyon sokat. Azt hiszem fontos a türelem, a koncentráltság és az, hogy mindig száz százalékot nyújtsak. Folyamatosan és állandóan fejlődni kell minden szempontból, és készen kell állni arra, hogy bármilyen helyzethez alkalmazkodni kell. Ha a körülmények úgy kívánják, hogy változtatni kell a vezetési stíluson, akkor ki kell menni, és megcsinálni.
 
Hol és hogyan töltöd az ünnepeket?
SP: Ez egy nagyon mozgalmas év, és még nincs vége. Karácsony előtt Svájcba repülök, és részt veszek bizonyos előkészületi munkában a gyárban. Aztán Mexikóba megyek, szeretnék néhány napot eltölteni a családommal, és pihenni a tengerparton. A szilvesztert szintén Mexikóban ünneplem valahol.
 
 
FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

f1 formula 1 sauber sergio perez