2011. dec 23.

Montezemolo a tesztnapok számának növelése mellett érvelt

írta: FormaNet
Montezemolo a tesztnapok számának növelése mellett érvelt

A 2009-ben bevezetett, akkor a csapatok által is jelentős részben támogatott évközi tesztek tilalma, mára sok csapatnál komoly ellenérzést váltott ki. A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo is úgy véli, a korlátozás jelentősen csökkenti a fiatal pilóták lehetőségeit, ezért szorgalmazza a szezon közbeni tesztek racionális növelését.

A száguldó cirkuszban 2009-2011 között tilos volt év közben tesztelni a csapatoknak, így a fiatal pilóták csak a pénteki szabadedzéseken juthattak lehetőséghez, bár az élcsapatoknál erre nem volt példa, hiszen a top pilóták számára minden egyes pályán töltött perc súlyos bajnoki pontokat jelenthet a futamon.
 
Jövőre a teszttilalom annyiban változik, hogy az FIA egy évközi tesztet engedélyezett (május 1-3 között, Mugellóban), ez azonban a tesztnapok éves számát tekintve nem jelent növekedést, mivel ennyivel kevesebb napot tesztelhetnek az istállók a szezon előtt.
 
Montezemolo és a Ferrari a költségcsökkentés jegyében ugyan továbbra is támogatja a tesztek korlátozását, de úgy véli, a jelenlegi szabályozás túlzó, és megakadályozza az alakulatokat abban, hogy felfigyelhessenek az ifjú tehetségekre, és persze a feltörekvő generáció dolgát is jelentősen megnehezíti.
 
"Én is amellett voltam, hogy csökkentsük a tesztnapok számát, mert már túl messzire mentünk. De valami köztes megoldást kellene találni. Különös, hogy a világ legprofesszionálisabb sportjában a játékosok nem tudnak edzeni. Ez rossz a pilótáink számára. Van a Ferrari Akadémiánk, számtalan potenciálisan jó pilótával, és csak GT és gokart versenyeken láthatom őket. Giancarlo Fisichella egy jó F1-es pilóta, de amikor a GT-ben versenyzett, akkor az első három-négy versenyen Gianmaria Bruni, Jamie Melo gyorsabbak voltak nála a Ferrari 458-cal. Ez különbözteti meg az együléses autókat.”
 
Montezemolo megkérdőjelezi a merev tesztkorlátozások költséghatékonyságát is, hiszen jelenleg a Ferrarinak a kisebb csapatokhoz kell alkalmazkodnia a pénzügyi versenyben, miközben folyamatos beruházásokat jelent az olyan új technológiák, vagy éppen a szimulátorok fejlesztése, amik valamelyest pótolhatják a kiesett tesztkilométereket.
 
A szimulátor egy olyan terület, ahol a Ferrarinak saját bevallása szerint is van lemaradása a rivális csapatokhoz képest annak ellenére is, hogy az elmúlt években jelentős fejlesztés történt ezen a területen. A csapat számára, és az autók fejlesztése szempontjából is egyértelműen nagyobb haszonnal járna a valódi futásoknál megszerezhető tapasztalat. Montezemolo tagadja, hogy Fioranóban pályateszteket is folytatnának, pedig ez rövid távon komoly haszonnal járna az autók fejlesztése tekintetében.
 
„Nem tesztelhetünk Fioranóban, de kénytelenek vagyunk egy nagyobb összeget szimulátorra költeni. Mindenki láthatja, a szimulátor akkora, mint egy épület. És Fiorano többé nem jelent előnyt, mert olyan már, mint egy gokart pálya. Mugello fantasztikus, de nem Fiorano.”

 

Montezemolo szerint az évközi teszteknek jelentős egyéb, üzleti, gazdasági hatása is van, hiszen a versenyhétvégéken kívül olyankor is lehet szórakoztatni a vállalatok, cégek vendégeit, és ez lényeges szempont egy jól működő gazdasági kapcsolatnál. Az elnök úgy gondolja, a nagy médiaérdeklődés a versenyek között is megmaradna, amennyiben engedélyeznék a tesztnapok számának növelését.

 
 
„Egy nagy válsággal kell szembenéznünk, és értékelnünk kell a szponzorainkat. A tesztek szervezése egy lehetőség arra is, hogy szórakoztassuk ügyfeleinket a versenyeken kívül. Az F1-nek fontos a marketing orientáció. Száz pálya van Európában anélkül, hogy tesztelhetnénk rajtuk. Olaszországban versenyezhetünk Monzában, és tesztelhetnénk Mugellóban, vagy például a Brit Nagydíj mehet Silverstone-ba, és tesztelhetnénk Brands Hatch-ben. Az is jó lenne mind a pályák, mind a szponzorok szempontjából, ha az F1 többet lenne jelen a TV-ben és a médiában.”
 
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
      

 

 

Szólj hozzá

ferrari f1 forma1 formula1 maranello mugello luca di montezemolo f1 tesztkorlátozás