Az elmúlt napok figyelemreméltó híre egy technikai újítás, a Lotus reaktív fékrendszere volt, majd az a bejelentés, hogy az FIA szabályosnak találta a rendszert. Az irányító testület jóváhagyása után a Ferrari is elismerte, hogy ők is kidolgoztak egy saját, hasonló elven működő alkalmazást. Sokan úgy vélik, hogy a Lotus innovációja lehet az idei év követendő slágere, ám a világbajnok csapat, a Red Bull Racing egyelőre nem kezdett hozzá ennek kifejlesztéséhez.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner egyelőre nincs teljesen meggyőződve arról, hogy a féknyomatékkal aktiválható reaktív rendszert azonnal másolni kellene.
"Olyan ez, mint az összes többi rendszer. Fontos, hogy hogyan lehet a működését az autóba integrálni. Az összes rész egy csomagként dolgozik, nem különálló komponensként. Mindenesetre érdekesnek tűnik, de nem én vagyok a legmegfelelőbb ember arra, hogy ezt kommentáljam.”
Horner elmondta, a csapat jól halad az RB8-as kódjelű versenyautó fejlesztésével, melyet az energiaitalosok február 6-án az interneten keresztül mutatnak meg a nagyközönségnek. A csapatvezető ugyanakkor azt is hozzátette, hogy egyelőre még korai lenne jóslatokba bocsátkozni a 2012-es szezonnal kapcsolatban.
"Az év ezen szakaszában egy nagyon mozgalmas időszakban vagyunk. Mindenki a gyárban dolgozik, és szigorú időbeosztás szerint próbáljuk a lehető legjobbat kihozni az idei autónkból. A kihívás jelenleg az, hogy minden törésteszten átmenjünk, mielőtt az autó kihajt a pályára, de ez minden csapatra nézve elmondható. A realitás talaján maradunk, és csak magunkra koncentrálunk. Majd akkor tudunk meg többet, ha az autók kigurulnak az első teszteken.”
FormaNet, Varga Viktória
