A Ferrari tegnapi bemutatója kissé megosztotta a maranellói gárda rajongóit, és úgy általában a szurkolókat is, ugyanis az F2012-ről nem feltétlen a szép jelző, avagy ennek fokozatai jutnak először eszünkbe. A külsőből azonban egyértelműen kiderül, hogy az előre beharangozott radikális változások valóban megtörténtek. A Ferrari vezető tervezője, Nikolas Tombazis szerint az F2012 építésekor a csapatnak sikerült elfogadni az új filozófiát, és az agresszív kialakítás jelentősen támogatja az új autó aerodinamikai teljesítményét.
Nicolas Tombazis elmondta, hogy az alakulat a tervezés új irányvonalától azt várja, hogy jelentősen csökkenjen a különbség a Ferrari és fő riválisai, a McLaren, és a bajnok Red Bull között.
„Az autó tervezésének kezdeti fázisában egy sokkal agresszívabb célt tűztünk ki, legfőképpen azt, hogy az aerodinamika terén ledolgozzuk lemaradásunkat a riválisokhoz képest. Megállapítottuk – azt hiszem ez elég egyértelmű –, hogy aerodinamikailag vagyunk lemaradásban a versenytársainkhoz képest, ezért nagyon keményen dolgozunk, hogy ezt megszüntessük.
Ez teljesen világos, figyelembe véve a tavalyi év kiábrándító eredményeit, éppen ezért elhatároztuk, hogy elemezzük az okokat, hogy alapvetően megváltoztathassuk a filozófiánkat, amit alkalmazunk a programunkban. Az elemzés megtörtént, és felismertük, hogy az előző autónál egyes területeken túl konzervatívak voltunk, ezért döntöttünk úgy, hogy idén egy sokkal agresszívebb megközelítést követünk. Ha megnézzük az autót, akkor azt hiszem, hogy ennek a jelei láthatóak is, és reméljük, hogy ez a pályán is megmutatkozik majd.”
Bár az autón már első ránézésre is igen szembetűnőek a változások, Tombazis hozzátette, hogy néhány nagyon fontos kísérlet még hátra van, melyeket a tesztek folyamán végeznek majd el, és az első verseny előtt még további fejlesztések várhatóak.
"Ez az autó további változásokon megy még át, egészen a szezonnyitóig. Jelenleg is az aerodinamikai frissítéseken dolgozunk a szélcsatornában, és a tervezőirodában, és van néhány nagyon fontos kísérlet, amit szeretnénk már az első teszten elvégezni, hogy be tudjuk fejezni az első versenybeállításokat."
Az igaz, hogy a csúnyácska orrkialakítást (amit egyébként idén meg kell szoknunk) a csapat vezetése a szabályváltozásokra fogta, ugyanakkor Tombazis egyáltalán nem gondolja, hogy csúnya lenne az idei versenyautó, de hogy hogyan néz ki, azt a szakember szerint leginkább majd az eredmények döntik el.
"A szóbeszéd szerint ez az autó csúnya. Be kell vallanom – bár nem vagyok teljesen objektív – nem osztom ezt a véleményt. Én már egészen megszoktam ezt a bevert orrot. Azt hiszem, ez a kialakult autó rengeteg aprólékos munka gyümölcse. Nem nyugtalanít a dolog, mert csúnya autó az, amelyik nem győz, és az az autó, amelyik nyer, az a csodálatos autó. Szeretném hinni, hogy ez egy csodálatos autó, amiről meggyőződhetünk az első néhány verseny után” – vélekedett Nikolas Tombazis, a Ferrari főtervezője.
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória