2012. feb 09.

A McLaren ragaszkodik ahhoz, hogy szabályos az MP4-27 orrkialakítása

írta: FormaNet
A McLaren ragaszkodik ahhoz, hogy szabályos az MP4-27 orrkialakítása

Az idei év legszembetűnőbb változása az F1-es autókon, a lépcsős orrkialakítás, mely a látvány megítélése tekintetében igen csak megosztja mind a száguldó cirkusz résztvevőit, mind a szurkolókat. A McLaren kivételével minden istálló ezt a megoldást választotta, hogy az autók megfeleljelek az idei szabályoknak, már ami az orrkúp magasságát illeti, melyet jelentősen – az addigi 625 mm-ről 550 mm-re - csökkenteni kellett az előző évhez képest, elkerülve a felfutásos baleseteket. Nagy kérdés, hogy a wokingi gárda, aki egyedüliként törés nélkül oldotta meg a magasságcsökkentést, minden tekintetben szabályosan alakította-e ki autója elejét?

A legendás alakulat válasza egyértelműen az, hogy igen. Wokingban az elmúlt néhány évben is az alacsony alvázkoncepciót követték az autók építésénél, így az új szabványnak is megfelelő orr-rész kialakításához nem volt szükségük a lépcső beiktatására, hogy elérjék az 550 milliméteres magasságot.
 
Az a tény azonban, hogy egyedül nekik sikerült lépcső nélkül kialakítani az új autó elejét, sokakban felveti a kérdést, hogy valóban minden tekintetben szabályos-e az MP4-27. A csapat technikai igazgatója, Paddy Lowe elutasította az ilyen irányú felvetéseket, bár elmondta, ők is mérlegelték a lépcsős kialakítást, ám végül jobb alternatívának bizonyult a jelenlegi megoldás.
 
"Az új szabályok mentén, melyek minden évben vannak, újra kell értékelni a dolgokat. Felülvizsgáltuk, összegeztük ismét és úgy határoztunk, megtartjuk eddigi filozófiánkat. A különböző csapatok mindig különféle válaszokat adnak az egyenletekre, mert eltérően értékelik ezeket. Nincs jó vagy rossz megoldás, szóval ez a szabály nem érint bennünket.”
 
"Azok a csapatok, akik a magas alváz trendet követték, mely a Red Bull Racingtől indult ki, az alváz elejét is magasan tartották, és az orr is magasan volt, így ők ezt a kialakítást folytatták tovább. Mivel a leggyorsabb autó volt az övék, ezért nem meglepetés, hogy ez lett a divatos irányvonal a többiek számára is. Sokan fordultak ehhez a megoldáshoz, noha nem hiszem, hogy az előző évben ezt ennyire sokan tették volna.”

 
"Ezek tehát azok a csapatok, akikre az új szabály hatással van, ezért kellett az orrmagasság csökkentése miatt kompromisszumot kötniük a koncepciójukkal kapcsolatosan, és ezért lett a lépcső. Vannak köztük érdekes ötletek is a lépcső használatáról, és mi érdeklődve figyeljük majd ezeket a dolgokat.”
 
"A mi jelenlegi modellünknél nem arról van szó, hogy kihagytunk volna néhány trükköt. Ebben nincs semmi trükk, és nincs kiskapu amit nem lehet észrevenni. Mindig is tudtuk, hogyan lehet az alvázat megemelni, de úgy döntöttünk, hogy nem változtatunk. Azelőtt sem csináltuk ezt, mielőtt még ezek a megszorítások megtörténtek. Ez a filozófia már elment."
 
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória  
    
 
 
Szólj hozzá

f1 mclaren formula 1 paddy lowe mp4 27