Alonso: Barcelonában maximalizálni kell a pályán töltött időt
Fernando Alonso idei versenyautójával való ismerkedése nem indult zökkenőmentesen, de a spanyol versenyző azt ígéri, hogy a következő kollektív tesztre már sok kérdés megoldódik.
A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry a minap elismerte, hogy az új autó, az F2012 még közel sem tart ott a felkészülésben, mint ahogy azt elképzelték, és a csapatnál mindenki keményen dolgozik a továbbfejlődésen, aminek egyik fontos eleme, hogy minél több adatot gyűjtsenek.
Bár az utolsó jerezi tesztnapon Fernando Alonso nem csak a nap, de a Ferrari e heti legjobb köridejét jegyezte, ám tesztprogramjának nem tudott teljes egészében eleget tenni, hiszen mindössze 39 kört tölthetett a pályán. A kétszeres világbajnok a nap végén elismerte, hogy a megbízhatóság terén is vannak még kérdőjelek, de véleménye szerint második teszthétre már megoldódnak a problémák.
"Úgy gondolom, hogy Ausztráliáig még hosszú út áll előttünk, tekintve, hogy még hány napot tesztelhetünk addig. Elég sokat fejlődtünk a négy nap alatt. Talán nem teljesítményben, vagy időben, mert nem tudom, hogy az első két napon milyen köridők voltak, de az biztos, hogy minden teszt amit elvégeztünk azért, hogy megértsük az autó működését, pozitív volt számunkra”- beszélt a spanyol első tesztnapjairól az Autosportnak, majd ezt követően kifejtette, miért is gondolja, hogy Barcelonában már más lesz a helyzet.
"Barcelonába már sokkal felkészültebben érkezünk, mint most Jerezbe. Ez az amit már Pat (Fry) is próbált elmondani tegnap: amikor megérkeztünk Jerezbe, akkor volt egy bizonyos képünk a dolgokról, és talán nem pontosan ezt kaptuk vissza. De dolgoztunk rajta, és így találtunk teljesítményt is, ami némi örömöt és magabiztosságot adott nekünk. Szóval Barcelonában már az első napon sokkal jobb helyzetből indulunk.”
A maranellóiak két versenyzője a négy nap alatt összesen 270 kört, nagyjából 1200 kilométert tesztelhette az F2012-est, és Alonso úgy véli, a megbízhatósági problémák kiküszöbölése létfontosságú lenne annak érdekében, hogy ennél is többet tölthessenek kint a pályán.
"Azt hiszem, ebben a pillanatban még nagyon az elején járunk, és még nagyon sok dolgunk van. Sokkal jobban meg kell értenünk az autót, mert ebben a tekintetben jelenleg kb 20 százaléknál tartunk, így az ezt követő napok arról szólnak majd, hogy megpróbáljuk hozzátenni a többit. A beállításokkal is sok munka vár még ránk, és itt elsősorban az aerodinamikai dolgokra koncentrálunk állandó sebesség mellett, és van még néhány egyéb dolog is, de a beállításokból még sok minden hátravan. Már csak két teszt van hátra, mert sajnos idén most egyel kevesebb tesztlehetőségünk, van mint tavaly, ezért is kell Barcelonában maximalizálni a pályán töltött időt. Talán ez volt a legnegatívabb dolog a napban, hiszen a rendelkezésünkre álló nyolc óra alatt mindössze 39 kört tudtunk menni. Így Barcelonában minden alkalommal 100 kör felett kell teljesítenünk, mert minden egyes körből értékes információkat nyerhetünk.”
Akadt azért olyan terület is, ahol Alonso már most pozitív változásról számolhatott be, mégpedig arról, hogy a tavalyi gumimelegítési problémák idén megoldódni látszanak csapatánál.
"Az autónk egyik jó tulajdonsága, legalábbis abból amit eddig láttunk, az a gumik felmelegítése. Úgy tűnik, hogy sikerül kihoznunk belőle a maximumot az első körben. Ezt tavaly nem tudtuk megcsinálni. Amin javítani kell az az aerodinamika és a megbízhatóság, mert a két nap alatt csak néhány kört tettünk meg.”
FormaNet, Varga Viktória