Räikkönen: Az ausztrál pálya nem változott...tudom merre kell menni
Kimi Räikkönent meglehetősen szép emlékek fűzik az Ausztrál Nagydíjhoz, hiszen debütáló versenyén, a 2001-es szezonnyitón itt szerezte meg első F1-es pontját, majd a következő évben itt állhatott fel először a dobogóra, mindemellett 18 győzelméből egyet Melbourne-ben ünnepelhetett 2007-ben az első ferraris versenyén.
Visszatérésed után mik a céljaid Formula-1-ben a Lotus csapattal?
Kimi Räikkönen: Igyekszem mindent megtenni amit tudok, és majd a végén meglátjuk mi lesz. Az első versenyen, Ausztráliában szeretnék egy jó hétvégét, különösebb problémák és hibák nélkül. Azt nem tudom, hogy a rajtrácson hol leszünk - senki sem tudja. Ha a teszteken futott köridőket nézzük, akkor mindenki nagyon közel van egymáshoz, de nem tudjuk, hogy mások milyen üzemanyagszinttel köröztek, így akár hatalmas különbségek is lehetnek. A melbourne-i edzések után már lesz valami fogalmunk erről, majd az időmérő végén már mindenki pontosan tudni fogja hol állunk.
Most, hogy már a teszteken túl vagy, hogyan érzed magad a csapatnál?
KR: Nagyon boldog vagyok a csapatnál. Még mindig tanulunk dolgokat, de minden simán megy, nincs probléma, így jó helyzetben kezdhetjük meg a szezont.
Két év kihagyás után tértél vissza, és a téli tesztet meg kellett szakítanod. Mennyire érzed magad felkészültnek?
KR: Azt hiszem, hogy mindig mindenki szeretne több napot, de ez van, ezzel kell beérni. Az első héten nagyon jól futottunk,és nem volt különösebb megbízhatósági kérdés az autónál. A második teszten Barcelonában volt egy problémánk, de kijavítottuk, így már az sem lesz kérdés. Most már csak megfelelő szintre kell hozni a dolgokat, hogy elégedettek legyünk, és tudjuk, ha eljön az idő, akkor megnyomhatjuk azokat a bizonyos gombokat. Lehet, hogy néhány nap nem ártott volna, de biztos vagyok abban, hogy minden rendben lesz.
Új csapat, új szabályok, új autó…sok tanulnivaló van?
KR: Ez még mindig a versenyzésről szól, így nagyjából ugyanaz a helyzet mint korábban. A DRS és a KERS csak annyit jelent, hogy még egy gombot meg kell nyomni. A teszten néha később, néha korábban nyomtam meg, de nincs olyan borzasztó nagy változás. A boxkiállások kicsit rövidebb ideig tartanak, mint korábban, de tényleg semmi más különbség nincs. Az autó megáll, aztán meg újra elindul.
Van valami tipped arra, hol foglalsz majd helyet a rajtrácson Ausztráliában?
KR: Lehetünk utolsók és talán elsők is - majd meglátjuk, ha ott leszünk.
Mit gondolsz csapattársadról, Romain Grosjeanról?
KR: Azt, hogy egy kedves srác. Ezelőtt nem ismertem, bár párszor már versenyeztünk egymás ellen, de sosem beszéltünk. Egy kicsit fiatalabb nálam, de egy ideje már ő sem versenyzett a Formula-1-ben, úgyhogy majd meglátjuk. Azt hiszem minden rendben lesz, és jól tudunk majd együtt dolgozni.
Mennyire várod már, hogy újra versenyezz a Formula-1-ben?
KR: Mindenki versenyezni akar. Ha a tesztpilótákat megkérdezzük, ők is azt mondják majd, hogy versenyezni szeretnének. Az emberek a versenyt szeretik. Nem hinném, hogy bárki azt mondaná, hogy a tesztelés szórakoztatóbb, mint a versenyzés. Természetesen úgy gondolom, hogy az előzések szempontjából kicsit megváltoztak a versenyek mióta utoljára itt voltam, de ettől még nem lett egy teljesen más sport. Izgalmas lesz, és aki a legtöbbet ki tudja hozni az abroncsokból, az valószínűleg erős pozícióban lesz.
Van valami kitűzött célod erre a szezonra?
KR: Nincs. Majd az első verseny után meglátjuk, hol tartunk. Szeretnénk a lehető legtöbbet kihozni az autóból.
Volt már néhány jó futamod Ausztráliában - ez a szezonnyitó is jól sikerülhet?
KR: Ausztrália egy szép hely, bár elég hosszú az út Európából. Maga a pálya nem a legnehezebb a naptárban. Jó érzés visszagondolni arra, amikor az első versenyemen pontot szereztem az Albert Parkban, aztán az első dobogós helyezésem, illetve a 2007-es győzelmem is nyilván boldoggá tett. A pálya nem változott, így magabiztos vagyok, tudom merre kell menni…
Gondolod, hogy az E20 megfelel az Albert Park adottságainak?
KR: Olyan autóra van szükség, aminek jó a tapadása, és a teszteken gyűjtött adatok szerint az E20 ebben a tekintetben megfelelő, és ez segít majd nekünk. A fékstabilitás is lényeges, és ezen a területen is jól érzi magát az autó, szóval jó helyzetben vagyunk. A hétvége elején kissé csúszós lehet a pálya, és az időjárás is kicsit trükkös lehet Melbourne-ben. Ez lesz az első verseny, így nem tudom összehasonlítani magunkat a többiekkel. A mérnökeink már lefuttattak néhány szimulációt, és megvizsgálták a begyűjtött adatokat, ezért van valami elképzelés arról, hogyan kellene működni az autónak az Albert Parkban, de amíg ki nem hajtunk a pályára, addig semmi biztosat nem tudhatunk. Nagyon nehéz bármit mondani addig, amíg még nem voltunk a pályán, de remélem szilárd teljesítményt nyújtunk majd.
FormaNet, Varga Viktória