2012. már 18.

A Ferrari Sepangban is nehéz küzdelemre számít

írta: FormaNet
A Ferrari Sepangban is nehéz küzdelemre számít

A Scuderia Ferrari számára nehezen indult a szezonnyitó hétvége, hiszen a szombati kvalifikáción egyik autója sem került be a legjobb tízbe. A vasárnapi futam végén azonban Fernando Alonso ötödik helyének köszönhetően a maranellóiak 10 pontnak örülhettek, ami ugyan nem egy álomszerű eredmény, azt viszont megmutatta, hogy az F2012 versenytempója nem is olyan siralmas, mint az sokan gondolták. Alonso természetesen örül az értékes pontoknak, csapattársának, Felipe Massának azonban semmi oka nincs az elégedettségre, mivel nem csak idő előtt kényszerült feladni a versenyt, de egész hétvégén az autó egyensúlyával szenvedett.
 
 
Fernando Alonso és Felipe Massa a 12. illetve a 16. helyről vághatott neki a 2012-es szezon első versenyének, és remek rajtot követően már az első körben pontszerző helyeken autóztak. Massa egy baleset miatt feladni kényszerült a melbourne-i futamot, ám spanyol csapattársa egészen az ötödik helyig küzdötte fel magát a két McLaren és a két Red Bull mögé.
Alonso elégedett az ötödik helyével, azt azonban elismerte, hogy a mögötte autózó Pastor Maldonado balesetét követően kicsit megkönnyebbült.
 
"Tudtuk, hogy nem lesz egyszerű versenyünk, és boldog vagyok, hogy szereztem néhány értékes pontot. Nagyszerűen sikerült a rajtom, és előztem párat a verseny első szakaszában, majd később a biztonsági autós periódus után kemény csatát vívtam Maldonadóval. Mikor láttam, hogy kiesett, fellélegeztem, mert jó néhány körön keresztül nagyon közel volt hozzám. Lassabb voltam mint ő, így csak annyit tehettem, hogy védtem a pozíciómat, és ehhez bizonyos helyeken használtam a KERS-t. Sajnálom őt, mert igazán borzasztó így befejezni egy versenyt. A pozitív dolgok közé tartozott a start, a boxkiállások és a stratégia. Az autó ma jobb volt, mint tegnap, és közelebb kerültünk az élmezőnyhöz. Ugyanakkor még mindig sok munka vár ránk, hogy teljesítményben utolérjük az előttünk állókat, és nem csak a McLarent és a Red Bullt, hanem a Mercedest és a Lotust is. Nagyjából egy másodpercre vagyunk a pole-pozíciót érő időtől, és 7-8 csapat van, akik nagyon közel vannak egymáshoz. Ez bizonyos értelemben jó hír, mert ha csak néhány tizedet tudunk javulni, már akkor is több helyet léphetünk előre. A jövő héten Malajziában nagyon kemény lesz, hiszen a sepangi pálya az autót és a gumikat is nagyon igénybe veszi."
 
Felipe Massának egyelőre nem sikerült hoznia az tőle elvárható teljesítményt, hiszen az időmérőn is két másodpercet kapott csapattársától, a vasárnapi versenyen pedig egy ütközést követően, 12 körrel a leintés előtt fel kellett adnia a küzdelmet. A verseny után Massa az F2012 egyensúlyára panaszkodott, a Sennával történt incidenst pedig szokványos versenybalesetnek ítélte.
 
"Ez egy nagyon gyenge hétvége volt számomra. Már tegnap szenvedtem, mert nagyon rossz volt az autó egyensúlya, mint ahogy ma is, sőt most talán még rosszabb volt, mert pár kör után máris küszködtem a gumikkal. A rajtom nagyszerűen sikerült, néhány helyet előreléptem, és reméltem, hogy pontszerző helyen érhetek célba. Az első kiállást igyekeztünk hamar megejteni, de a második szett lágy abronccsal is ugyanaz volt a probléma: az autó csúszkált, és a gumikopás mértéke is nagy volt. Nem mondanám, hogy agresszíven vezettem, és tényleg igyekeztem odafigyelni a gumikra, de nem tehettem semmit. Még a közepes keverékeken sem változott a helyzet. Arra kell törekednünk, hogy megértsük miért nem sikerült megtalálnunk a helyes egyensúlyt, ami például a barcelonai teszteken még meg volt. Ami a Sennával kapcsolatos incidenst illeti, azt hiszem mondhatjuk vesenybalesetnek. A Toro Rosso megpróbált a 3-as kanyar külső ívén megelőzni, és Brunónak jobb tapadása volt a belső íven, így egymás mellett mentünk be a 4-es kanyarba, ahol végül összeakadtunk.”

 
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali ugyan elismerte, hogy egy ötödik hellyel még nem lehetnek elégedettek, ugyanakkor méltatta a kétszeres bajnok teljesítményét, és kiemelte a csapat boxutcában mutatott hatalmas előrelépését is.
 
"Természetesen nem lehetünk elégedettek az ötödik hellyel, de tekintettel arra, ahogy tegnap alakultak a dolgok, Fernando eredménye pozitív, és elsősorban a spanyol pilóta szupertehetségének köszönhető. Felipe vasárnapi rossz eredménye a szombati nap következménye: már ekkor is gond volt az autó egyensúlyával, aminek leginkább a gumikopással fizette meg az árát. Ez meglehetősen kellemetlen, mert nagyon jól kezdett, és az első tízben végezhetett volna. Tudjuk, hogy az autónk ezen a hétvégén nem olyan volt, mint amit erre a szezonra terveztünk, ugyanakkor azt is láthattuk, hogy a mai nap kicsit másabb volt, mint a tegnapi, különösen ami Fernandót illeti, aki az első etapban nem volt messze az élmezőnytől.”

"A Safety Car nem segített rajtunk, és egy viszonylag semleges hajrát teljesítettünk, mert Fernando tempója nem volt elég versenyképes, és azzal foglalatoskodott, hogy maga mögött tartsa Pastor Maldonadót. Szeretném kiemelni a csapat teljesítményét, melyet a boxkiállások alatt nyújtott. Miután az adatok már megnéztük, elmondhatom, hogy mi voltunk a leggyorsabbak. Azért említem ezt nagyon szívesen, mert ezen a területen is nagyon sokat dolgoztunk, és már 2011 második felében jobb volt a helyzet, de ma egy nagy lépést tettünk előre. Tudjuk, hogy növelnünk kell az autó teljesítményét, de itt Ausztráliában láthattuk is, hogy néhány csapat nagyon közel van egymáshoz, így nem nagy a különbség. Azt is tudjuk, hogy melyek azok a főbb területek, amiken dolgoznunk kell - elsősorban a tapadás és a végsebesség - , és amennyire csak tudjuk, fel kell gyorsítanunk a fejlesztési munkákat, hogy minél előbb a legjobbak között legyünk.”
 
 
FormaNet, Varga Viktória
 
 

 

Szólj hozzá

f1 formula 1 fernando alonso felipe massa ferrai ausztrál nagydíj