2012. ápr 07.

Lewis Hamilton számára a futamgyőzelemnél is fontosabb az egyenletesen jó eredmény

írta: FormaNet
Lewis Hamilton számára a futamgyőzelemnél is fontosabb az egyenletesen jó eredmény

Lewis Hamilton számára is kissé felemásra sikeredett a szezonkezdés, miután az eddigi két versenyen megszerezte a pole-t, de ezt az eredményét eddig egyik alkalommal sem sikerült futamgyőzelemre váltania. A McLaren brit világbajnoka jelenleg második helyen áll a pilóták pontversenyében, Fernando Alonso mögött, és úgy utazik Kínába, hogy tavaly itt futamgyőztesként a dobogó legtetején ünnepelhetett. Hamilton pilóta úgy véli, addig kell minél több jó eredményt elérniük, amíg meg tudják tartani a szezon első két futamán tapasztalható előnyüket.

 
Tavaly Kínában kezdted meg a győzelmeidet növelni, idén is hasonló eredményre számítasz?
 
Lewis Hamilton: Én teljességében nézem a bajnokságot, annak ellenére, hogy szeretnék minden futamot megnyerni, de sokkal fontosabbnak tartom, hogy minden versenyen pontszerző helyen végezzek. Azt gondolom, az első két versenyen látható volt, hogy a csapat határozottan jó helyzetben van ahhoz, hogy győzzünk. Szerintem Malajzia egy jó példája volt annak, hogy az egész bajnokságot figyelembe véve miért is fontos a pontszerzés, és ez adott valami pozitívumot a versenynek. De valóban, számomra az irány Kínában az, hogy megszerezzem a győzelmet, de legalább annyira fontos, hogy ha a pakliból éppen nem a győzelmet húzom, akkor sok pontot gyűjtsek.
 
Mit szeretsz a  Shanghai International Circuitben?
 
LH: Van néhány eleven emlékem Kínából, amik között vannak jók és rosszak is. Eddig már kétszer is nyertem ott, és mindkét győzelmemre igazán büszke vagyok. 2008-ban egy nagyon fontos verseny volt, és akkor valóban szükségem volt a bajnokságban a jó eredményre, és azt hiszem, tökéletes hétvégénk volt, pole pozícióval, leggyorsabb körrel, és futamgyőzelemmel. Azután 2011-ben egy malajziai nehéz hétvége után is nagyon jó versenyem volt ott, sikerült minden körben folyamatosan nyomnom, így a végén én vezettem. Ez azért volt nagyon fontos verseny, mert megmutatta, hogy ebben az évben is erősek tudunk lenni a bajnokság tekintetében.
 
 
Két harmadik helyezéseddel megszilárdítottad a bajnokságban a helyedet, lehet hogy ez lesz a kulcs a szezonban?
 
LH: Nem tagadom, hogy csalódott vagyok, mert kétszer is pole pozícióból indultam, és egyiket sem sikerült győzelemre váltanom. De inkább úgy gondolok erre, hogy a szerencse nem állt az oldalamra, és bízom abban, hogy rövidesen az én oldalamra billen a mérleg. Az előző évek megtanítottak arra, mi az egyenletesség, következetesség értéke: hiába hajtok a nagy eredményre, ha a következő hétvégén nem tudok hasonlóan erős eredményt elérni. Szóval inkább finoman játszom a dologgal, elvégre 2007-ben a hatodik versenyig nem tudtam futamot nyerni, utána viszont egész évben harcoltam a világbajnoki címért. Még mindig nem gondolom, hogy pontosan tudnánk a rangsort, ezért is nagyon fontos, hogy addig érjünk el jó eredményeket, amíg lehetséges. Nagyon érdekes lesz látni, hogyan alakult a sorrend az elmúlt három hét alatt, azt hiszem, egy érdekes hétvége elé nézünk.
 
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
 
 
Szólj hozzá

f1 mclaren forma1 lewis hamilton kínai nagydíj