2012. ápr 23.

Räikkönen bízik abban, hogy idén még gyakran harcolhat a győzelemért

írta: FormaNet
Räikkönen bízik abban, hogy idén még gyakran harcolhat a győzelemért

Mindössze négy verseny telt el azóta, hogy Kimi Räikkönen két év kihagyást követően visszatért a száguldó cirkusz porondjára, és Bahreinben máris a dobogó második fokán ünnepelhetett. A 2007-es bajnok a 11. helyről rajtolva fantasztikus tempót diktált, ettől függetlenül nem teljesen elégedett, mert véleménye szerint a futamgyőzelmet is megszerezhette volna. A Lotus F1 Team hivatalos weboldalán Kimi elmondta, reméli ezentúl gyakrabban lesz lehetősége a győzelemért harcolni.

 
Kimi, ez az első dobogós eredményed ebben a szezonban. Boldog vagy?
 
Kimi Räikkönen: Nagyon boldog vagyok. Néhány elszalasztott lehetőség után végül összehoztuk a dobogót. Olyan autónk van, amivel már az első három versenyen is ott lehettünk volna, de vétettünk pár kisebb hibát, ami sokba került. Természetesen szerettem volna nyerni, és sokkal boldogabb lettem volna, ha sikerül a győzelem, ennek ellenére ez egy jó eredmény, és a kemény munka után megérdemli a csapat. Remélhetőleg ezután gyakrabban leszünk ebben helyzetben.
 
Mennyire voltál közel a győzelemhez?
 
KR: Egyáltalán nem voltunk messze a győzelemtől. Volt egy esélyem, de a mozdulatom Sebastian (Vettel) ellen nem igazán működött. Ez volt az egyetlen lehetőségem, de nem tudtam kihasználni, mert a rossz oldalt választottam. Ezt követően a gumik már nem működtek olyan jól, és ennyi volt. Nagyon jól tudtam, hogy ez volt az egyetlen esélyem. Remélhetőleg gyakrabban leszünk majd ilyen helyzetben, és akkor lesz még lehetőségem. Keményen kell dolgoznunk, egyes területeken még fejleszteni kell az autót, és akkor biztos vagyok benne, hogy többször lehetünk még a dobogón, és harcolhatunk a győzelemért.
 
Volt valamilyen problémád a verseny közben?
 
KR: Adtunk magunknak egy kis esélyt, és kissé kiábrándító, hogy nem sikerült nyernem, de az elején elkövettem egy kis hibát, és vesztettem egy helyet Felipével (Massa) szemben. Így újra meg kellett előznöm, és ez eltartott egy kis ideig. Ez után elég könnyen meg tudtam előzni az autókat, de végül mégis túl hosszú időnek bizonyult, és ennek következtében nem tudtam megnyerni a versenyt.
 
Ez az eredmény megkönnyebbülés a múlt heti nehéz kínai Nagydíj után?

KR: Miután az előző futamon, ahol keményen megpróbáltunk harcolni, de nem sikerült, azt hiszem az emberek valószínűleg azt gondolták, hogy kicsit hülyék vagyunk. A szombati döntésünkről bizonyára azt gondolták, hogy ugyanabba a hibába esünk, végül kiderült, hogy helyes volt a taktikánk. A csapat megérdemli ezt az eredményt. Már évek óta keményen dolgoznak, és ugyan nem voltam száz százalékosan megelégedve azzal, ahogy hétvégén alakultak a dolgok, de végül sikerült megfelelő eredményt elérni a csapat számára, ami egy fontos lépés.

 
Nem vesztettél időt amikor a verseny elején megpróbáltad megelőzni Romaint?
 

KR: Lehet, de nincs csapatutasítás, és ismerjük a szabályokat. Megpróbáltam olyan gyorsan megelőzni, ahogy csak tudtam, de két hasonló autónál ez nehézkes. Utólag már mindig könnyű megmondani, hogy mit kellett volna tennünk, de végül nem voltunk elég gyorsak a győzelemhez, így el kell fogadnunk a második helyet.  

 

FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

f1 lotus kimi raikkonen formula 1 bahreini nagydíj