A Pirelli motorsport vezetője, Paul Hembery reagált a rajongók, és néhány versenyző kritikájára, mi szerint az idei abroncsok túlságosan is nagy szerepet játszanak a versengésben. Hembery szerint a helyzet hamarosan saját magától is megoldódik.
Michael Schumacher bahreini Nagydíjat követő kritikája után számos fórumon, többek között a brit szakíró, James Allen olvasói is élesen kritizálták az idei Pirelli abroncsokat. James Allen blogján több mint 4000 rajongóból 46% egyetértett a hétszeres bajnok azon véleményével, hogy kissé nonszensz, hogy a versenyző nem hozhatja ki autójából a maximumot, mert folyamatosan kímélnie kell a gumikat. 33% ugyan nem értett egyet a német legendával, az azonban tény, hogy hétfő óta központi témát szolgáltatnak az olasz márka keverékei.
Paul Hembery szerint viszont a csapatok leginkább a betiltott dupla diffúzor miatti leszorítóerő hiányával küzdenek, illetve felhívta a figyelmet arra, hogy az abroncsok éppúgy beletartoznak egy-egy csomagba, mint bármi más elem, és ha egy csomagba valami nem működik megfelelően, akkor a pilóta hiába teljesít maximumon, nem lesz meg az eredménye.
"Az autóversenyzésben mindig csak egyetlen egy ember lesz boldog, mégpedig a győztes, aki most Sebastian Vettel volt, és ő bizonyára most más szemszögből látja a helyzetet. A versenyzők nyomás alatt vannak, és ha valami nem sikerül, akkor előveszik ezeket a dolgokat. De mindenki számára ugyanaz a kihívás, és továbbra is működik, hogy a legjobb verenyzők és mérnökök nyerni fognak. A pilóta kap egy csomagot, amibe beletartoznak az abroncsok is. Ha ez nem működik megfelelően, hiába vezet száz százalékosan, nem lesz eredményes. Meg kell nézni Kimi Räikkönent, ő két év ralizás után tért vissza, vagyis ő tapasztalhatta meg leginkább a változásokat, mégis egy második helyet szerzett."
A sok kritikáról Hembery úgy vélekedik, hogy mivel a csapatok keményen dolgoznak a gumik kezelésének megértésén, így bizonyára hamarosan minden megoldódik magától.
"Igen, ebben a pillanatban ez a központi téma, de láthatjuk azt is, hogy az első négy nagydíjat négy különböző pilóta, négy különböző autó nyerte, és azt mondták nekem, hogy ez utóbbi már 30 éve nem történt meg. Azt gondolom, ha az első verseny előtt valaki azt mondja nekem, hogy így fog történni, akkor azt mondtam volna, hogy ez egy csodálatos dolog."
"Majd meglátjuk mi lesz a mugellói teszten, de minden bizonnyal azt fogjuk látni, hogy a csapatok nagyon keményen dolgoznak majd azon, hogy minél jobban megértsék az abroncsokat, ezt követően egyre kevesebb lesz majd a vita, és a helyzet megoldja magát."
"Még a szezon elején tartunk. A tavalyi kezdésnél is volt sok vita, aztán 2-3 verseny után megszűnt. Mivel a mérnökök azon dolgoznak, hogy maximalizálják a teljesítményt, és megtalálják minden szempontból a megfelelő egyensúlyt, ezért normalizálódni fog a helyzet."
Az olasz márka szakembere emlékeztetett arra is, hogy az izgalmak fokozása érdekében az abroncsok élettartamának csökkentését az FIA és a csapatok szövetsége, a FOTA kérte a Pirellitől.
"Szem előtt kell tartani azt is, hogy mit kértek tőlünk. Minket felkértek ezekre a kihívásokra. Ha a sport úgy kívánja, akkor olyan gumikat is tudnánk gyártani, amik egyáltalán nem kopnak el a verseny során. De talán az emberek gyorsan elfelejtik, hogy volt már erre példa, és jelentősen csökkent a sport iránti érdeklődés. Nem voltak előzések, és jól tudjuk, hogy a rajongók szeretik az előzéseket. Például Bahreinben 2010-ben 15 előzés volt, most pedig 73. Mi csak azt próbáljuk tenni, amit kértek tőlünk.”
FormaNet, Varga Viktória