2012. máj 08.

F1 Fernando Alonso ezúttal is személyes kérdésekre válaszolt rajongóinak

írta: FormaNet
F1 Fernando Alonso ezúttal is személyes kérdésekre válaszolt rajongóinak

Fernando Alonso rajongói nemrégiben kérdéseket tehettek fel kedvencüknek, melyek egy részét a spanyol már a hétvégén megválaszolta. A folytatásban személyes kérdések kerültek központba. 
 
 
Pizza vagy szendvics? Strand vagy hegyek? Kutya vagy macska? Sorozat vagy film? Bajnokok Ligája döntő, vagy NBA-döntő?
 
Ferando Alonso: Pizza, hegy, kutya, sorozatok, hm... valószínűleg NBA...
 
Milyen hosszú az ágyad? Melyik szélén alszol? Hány órát alszol? Horkolsz? Álmodsz?
 
FA: Az évben több mint 270 éjszakát szállodában alszom, úgyhogy nem tudom milyen hosszúak (az ágyak). Minél nagyobb, annál jobb! Jobb oldalon alszom, úgy 9-10 órákat, nem horkolok (néha beszélek álmomban). De általában nem álmodom.
 
Nem félsz egyedül utazni úgy, hogy ilyen népszerű vagy?
 
FA: Nem hiszem, hogy más lennék mint bárki. Nem, én nem félek.
 
Nehéz távol lenni a családtól és a barátoktól? Olyan sok éve utazol…
 
FA: Képzeld csak el! Minden ember számára nagyon nehéz, ha egy évből 270 napot távol kell töltenie a szeretteitől.
 
Elképzelted már, hogy ha nem F1-es versenyző lennél, akkor milyen állást választanál? Milyen életet szeretnél élni?
 
FA: Szeretem a sportot, ezért úgy képzelem, hogy valami más sportot csinálnék (kerékpározás, foci…). Ha nem, akkor talán matematika tanár lennék, ez volt a kedvenc tárgyam az iskolában.
 
Kétkezes vagy? Néhány fotón azt látni, hogy a balkezedet használod, másokon pedig azt, hogy a jobb kezedet.
 
FA: Erre nehéz válaszolni… Amikor gyerek voltam, a bal kezemet használtam az íráshoz, de a tanárok mindig igyekeztek átszoktatni a jobbra. Ezért egy kicsit vegyes, a bal kezem erősebb, de például a fociban jobbos vagyok, a teniszezésnél ballal szerválok, jobbal ütök… Szóval nehéz erre válaszolni, azt hiszem elmondhatjuk, hogy kétkezes vagyok!
 
Van olyan hely, ahol még nem jártál, de szívesen elmennél?
 
FA: Északi-sark.
 
Mi az a dolog, amit utálsz csinálni?
 
FA: Inget vasalni!
 
Tudnád egy szóval jellemezni Spanyolországot, Olaszországot, a Ferrarit, a Real Madridot és a saját magadat?
 
FA: Spanyolország: élet; Olaszország: hagyomány; Ferrari: szenvedély; Real Madrid: barátok; Magamat...? Harcos.
 
Hol, mikor és kivel kezdtél el kerékpározni? Mit kedvelsz jobban, az országúti kerékpározást, vagy a mountain bike-ot?
 
FA: Gyerekként, az apámmal kezdtem el a kerékpározást, majd később egyedül. Ez egy olyan sport, ahol mindössze egy kerékpárra és egy sisakra van szükséged ahhoz, hogy megismerd magad, a tested határait, és megtanulj szenvedni. Inkább az országúti kerékpározást kedvelem.
 
Hány nyelven beszélsz?
 
FA: Spanyol, olasz, angol és francia. 
 
Mire van vezetői engedélyed?
 
FA: Autóra és motorra van engedélyem.
 
Miért van az, hogy olyan sokáig egy másik Fernandót mutattál magadból, és hagytad, hogy más kép alakuljon ki rólad?
 
FA: Azt hiszem, én mindig magamat adtam. Az emberek, akik ismernek, ők is azt mondják, hogy nem változtam. Sőt úgy gondolom, hogy a fontos dolgokban alapvetően ugyanazt a nézetet vallom, mint korábban. Sokszor amikor az újságokban olvasok idézeteket magamtól, úgy érzem, hogy nagyon távol áll tőlem. Mintha nem is én lennék. Amikor különböző véleményeket látok olyan emberektől, akikkel soha nem is beszéltem, akkor úgy érzem, egy olyan karakterről olvasok, aminek semmi, vagy legalábbis nagyon kevés köze van hozzám.
 
Hogy áll az asztúriai pályád?
 
FA: Mondhatom, hogy jól halad. A pálya teljesen kész van, és úgy hiszem, ez lesz a világ legjobb gokart pályája, úgyhogy már nagyon izgatott vagyok. A múzeum építési munkálatai sajnos késlekednek, és attól tartok, hogy idén nem tudjuk felavatni a létesítményt, mint ahogy azt eredetileg terveztük. Minden erőfeszítésünk ellenére, a jelenlegi asztúriai politikai helyzet miatt várnunk kell, de nem a végtelenségig…
 
Mi a legviccesebb dolog, amit a sajtó mondott rólad?
 
FA: Van néhány nagyon jó újságíró barátom. Rendszerint minden nagydíjon jót nevetünk különböző sztorikon. Ritkán telik el úgy egy hét, hogy ne kerülne be az újságokba valami drámai sztori. Olyanokat olvasok, hogy a legjobb barátom repülőgépével lezuhantunk Kenyában, vagy aláírtam egy másik csapathoz… Sokszor az emberek odajönnek hozzám, és azt mondják: „Tudom, hogy nem mondasz róla semmit, de azt hallottam…” Mégis mit kéne erre mondanom, ha úgyis tudják, hogy nem mondok semmit! Hahaha
 
Kit hívtál fel először, amikor 2005-ben Brazíliában harmadik lettél? ( Alonso ekkor nyerte meg első világbajnoki címét)
 
FA: Az édesanyámat.
 
Nemrég azt mondtad, hogy könnyebb megnyerned a világbajnokságot, mint a Real Madridnak duplázni. Biztos vagy ebben?
 
FA: Ez is egy tipikus példája annak, hogy hogyan forgatják ki a szavaidat. Egy rádióinterjúban az volt az „egymillió dolláros” kérdés, hogy "Mi a könnyebb? Az, hogy megnyerjem a világbajnokságot, vagy a Real Madridnak duplázni?" Az első dolog, ami átfutott az agyamon, az, hogy nem tudom, mindkettő nagyon nehéz. De mivel az egész interjú elég pesszimista hangulatú volt, és látva az autó teljesítményét, azt mondtam: "Könnyebb számomra nyerni."Jót kacagtál volna, ha láttad volna az arcukat! Erre egy nappal később nagy betűkkel megírták, hogy minél többet adjanak el az újságokból, de az igazat nem mondják el.
 
Milyen tárgyakat gyűjtesz a karrieredből, akár másoktól, vagy saját magadtól?
 
FA: Sisakokat gyűjtök, a mezőny minden versenyzőjétől. Van még pár ami hiányzik, de majdnem mindegyik megvan…
 
Általában hány overált és csizmát visztek magatokkal egy-egy helyszínre?
 
FA: Nyolc overált, öt pár cipőt, öt pár kesztyűt és négy-öt sisakot viszünk minden versenyre. Természetesen nem használjuk el mindet, így tovább visszük a többi futamra. Azt mondanám,  hogy minden évben elhasználunk: 14-15 overált, 10 pár cipőt, 15-20 pár kesztyűt és 11-12 sisakot. Az overálokat, a cipőket és a kesztyűket jótékonysági árverésre bocsátjuk vagy megtartjuk a Ferrari Múzeum számára. Mint már említettem, a sisakot el szoktam cserélni más versenyzőkkel a szezon végén. Szinte az összes versenyző sisakja megvan, akikkel eddig versenyeztem!
 
A verseny előtt jobban szeretsz egyedül lenni a rajtrácson? Nagyon ritkán szoktál ilyenkor interjút adni.
 
FA: Minden versenyen adok 2-3 interjút a rajtrácson, de általában a spanyol TV-nek. De igen, azokban a pillanatokban inkább a felkészülésre koncentrálok…
 
A versenyzőknek tilos veszélyes sportot űzniük, akkor is, ha mondjuk nyaralnak?
 
FA: Semmi nem tilos, csak a józan ész határain belül kell kockázatot vállalnunk akár a szezon során, akár nyaralás közben.
 
Volt már olyan, hogy féltél az autóban valaki mellett?
 
FA: Másik versenyző mellett nem gondolom, hiszen hasonlóan reagál, mint én. Talán valaki más mellett, egy barát mellett igen, mert azt nem tudhatom, hogy képes-e kontrolálni a helyzetet, avagy sem…
 
Utasként szereted tanítani a vezetőt, hogy mit hogyan kell csinálni?
 
FA: Soha. néma utas vagyok… Amíg a vezető tiszteletben tartja a sebességkorlátozást és a szabályokat, addig nem szólok semmit…

 
Mit találsz legélvezetesebbnek a versenyhétvégéken? Persze a versenyzésen kívül.
 
FA: Szeretek új országokba ellátogatni, és új kultúrákat felfedezni az év során.
 
Mi a legjobb dolog, amit valaha legóból készítettél?
 
FA: nem sokat játszottam legóval! Nem is olyan régen csináltam egy nagy lego Ferrarit, néhány szponzori fotó miatt…
 
Egy F1-es autó után nehéz egy közúti kocsit vezetni?
 

FA: Számomra ez nem jelent problémát! Miután az adrenalint otthagyom a pályán, óvatosan szoktam vezetni.  

Formanet, Varga Viktória

 

 

 

 

Szólj hozzá

ferrari f1 formula 1 fernando alonso