2012. máj 12.

Kiss Pál Tamás: Kínszenvedés volt ez a futam

írta: FormaNet
Kiss Pál Tamás: Kínszenvedés volt ez a futam

Kiss Pál Tamás számára jóval eseménydúsabban alakult a 2012-es GP3-as szezon első futama, mint ahogy azt tervezte. Az Atech CRS GP pilótája jól kapta el a rajtot, ám a közvetlenül előle induló riválisa alaposan beragadt, és mire a magyar pilóta kikerülte őt, a mezőny java elment mellette, így az első kör végére visszacsúszott a 15. helyre. A legnagyobb bajt azonban nem ez jelentette számára, hanem az, hogy nemcsak az ellenfelekkel, de saját autójával is meg kellett küzdenie, ami annyira túlkormányzott volt, hogy a pályán tartani is alig bírta.

 
A 3. körben így még hátrább csúszott, egészen a 18. helyig. Később, ahogy a többiek is csúszkálni kezdtek az elkopó gumik miatt, innen még visszakapaszkodott tizenkettediknek, és ezzel mentette a menthetőt, hiszen a második futamot is ebből a rajtpozícióból kezdheti majd meg. A csalódást keltő első futam után vasárnapra egy célja maradt: a tisztes helytállás és a pontszerzés.
 
"Szörnyen csalódott vagyok, mivel egyáltalán nem ilyen versenyre számítottam. Kezdődött minden a rajtnál, amikor beragadtak előttem, és ráadásul hiába nyomtam a kuplungot, nem akarta bevenni a sebességet az autóm, így többen is el tudtak menni mellettem. De ez lett volna a legkisebb baj, mert egy jó autóval a rossz rajt után is bőven lehetett volna keresnivalóm. Sajnos azonban ezúttal a saját autómmal is legalább annyira meg kellett küzdenem, mint az ellenfeleimmel, és tényleg nem is emlékszem rá, hogy volt-e már valaha ilyen nehéz egyáltalán pályán tartanom az autót. Borzasztóan csúszkált, ment mindenhol keresztbe-hosszába, és teljesen vezethetetlen volt a túlkormányzottság miatt. Kínszenvedés volt ez a futam” – mondta el az érthetően csalódott pilóta. 
 
"A végén ugyan előre tudtam még lépni néhány helyet, miután a többiek gumijai elkoptak, ami miatt ők is elkezdtek csúszkálni és így kiegyenlítődtek kicsit az erőviszonyok. Ennek köszönhetően a leintésig feljöttem a 12. helyre, de ez nagyon most nem vigasztal. A második futamon megpróbálok még keményebben harcolni, de ha nem találjuk meg addig a jó beállításokat, akkor csodát nem tudok tenni. A legfontosabb tehát most az, hogy megoldást találjunk a túlkormányzottságra. Hosszú esténk lesz, sokat nem fogunk aludni, az biztos! Remélem, legalább egy árva pontot sikerül elcsípnem vasárnap, most már annak is tudnék örülni” – tette hozzá végül Kiss Pál Tamás, mielőtt visszasietett csapata bokszába, hogy versenymérnökével együtt kielemezzék az első futam telemetriai adatait. 
 
Az első futam felvétele vasárnap reggel 9 órától az Eurosporton megtekinthető, míg a második futamot 9 óra 25 perctől ugyanott élőben közvetítik. 
 
2012, Barcelona, GP3, az első futam végeredménye:
 
1. Evans, 2. Stockinger, 3. Vaino, (…) 12. Kiss Pál Tamás.
 
Szöveg: Borbás Bálint - P1race.hu

Fotó: Paolo Pellegrini 


Szólj hozzá

barcelona gp3 első futam kiss pál tomi