2012. máj 25.

GP3 Kiss Pál Tamás a magyar autósport első monacói dobogósa

írta: FormaNet
GP3 Kiss Pál Tamás a magyar autósport első monacói dobogósa

Kiss Pál Tamás sporttörténelmet írt. A 21 éves tehetség a GP3 történetének legelsõ monte-carlói futamán a szenzációs 2. helyen végzett, aminek köszönhetõen olyasvalamire került sor, amire korábban Monacóban még soha: az ünnepélyes eredményhirdetésnél a magyar zászló is a magasba emelkedett. Mától fogva Kiss Pál Tamás a magyar autósport elsõ monacói dobogósa.


 
Monaco a világ leghíresebb, hatalmas múltra visszatekintõ, klasszikus utcai versenypályája, egy olyan helyszín, ahol közismerten elõtérbe kerülnek a pilóták egyéni képességei és kicsit kiegyenlítõdnek az autók közötti erõviszonyok. A szûk, falakkal határolt utcai pályán csak a legtehetségesebbek tudnak igazán eredményesen szerepelni. Nem véletlen, hogy a magyar Kiss Pál Tamás éppen itt, Monacóban futotta élete egyik, ha nem a legjobb versenyét, ráadásul rögtön elsõ nekifutásra, hiszen korábban sohasem versenyzett még a hercegségben.   
Nem csoda, ha a futam után majd kiugrott a bõrébõl örömében. "Ennyire azt hiszem, még sosem ízlett a pezsgõ, mint most, talán még Barcelonában sem" – kezdte a tavalyi barcelonai gyõzelme után második GP3-as dobogós helyezését ünneplõ pilóta. "Persze az is örök emlék marad, hiszen annyi ember elõtt hallgatni a magyar himnuszt, igazán remek érzés volt, de ez a mostani eredmény talán még különlegesebb olyan szempontból, hogy éppen itt értük el, Monacóban, ráadásul az elsõ futamon, erõbõl lettünk másodikak, ami fantasztikus érzés."

 

"Nekem már az nagy dolog, hogy itt lehetek, mert az év elején sokáig még az is bizonytalan volt, hogy egyáltalán el tudok-e indulni idén a GP3-ban. Ehhez képest az elõbb ott álltam a monacói eredményhirdetésnél a 2. helyért járó kupával a kezemben, ezt szinte el se hiszem, és a szavakat is alig találom, olyan boldog vagyok. Leírhatatlan, amit most érzek." – tette hozzá Tamás, aki ezt követõen a futam legfontosabb történéseit is összefoglalta röviden.

"Hál' Istennek pontosan úgy sikerült a rajt, ahogy terveztem. A verseny elõtt módosítottunk picit a kuplung beállításain, ami nagyon jól bevált, és sikerült úgy kilõnöm a rajtból, hogy az elsõ kanyarban már a 2. helyen fordultam el." – idézte fel a verseny elsõ pillanatait a 3. helyrõl induló pilóta. "Ezután (Aaro) Vainióval ketten szépen megléptünk a többiektõl, de az õ autóján valószínûleg e lõbb érték el az ideális hõmérsékletet a gumik, ezért az elején képes volt egy kis elõnyt kiépíteni elõttem. Innentõl kezdve csak élveztem a vezetést, hiszen nem mindennap száguldhat az ember ilyen környezetben, és próbáltam megfutni a leggyorsabb kört, de felesleges kockázatot nem vállaltam, hiszen butaság lett volna eldobni ezt a dobogós helyet. Nagyon örülök a 2. helynek, köszönöm mindenkinek, aki hitt bennem!" – fogalmazott az Atech CRS GP versenyzõje.

Tamás a szombat délután 17 óra 55 perckor kezdõdõ második futamon a fordított rajtrács következtében a 7. helyrõl indul majd, és természetesen ott is mindent megtesz majd a jó szereplés érdekében, még ha a dobogóra ezúttal nem is lesz sok esélye. "A második futamon szeretném épségben túlélni a rajtot, 1-2 pozíciót elõrelépni – többet ezen a pályán nem nagyon lehet –, és behozni pontszerzõ helyen az autót. Aztán meglátjuk, hogy lesz-e lehetõségem ennél többre, ha igen, akkor azt természetesen igyekszem majd megragadni." – tekintett máris elõre Kiss Pál Tamás.


2012, Monaco, GP3, az elsõ futam végeredménye: 1. Aaro Vainio, 2. Kiss Pál Tamás, 3. Kevin Ceccon.
   

Szöveg: Borbás Bálint - P1race.com
Fotó: Paolo Pellegrini


 

 

Szólj hozzá

monaco gp3 kiss pál tamás